|
Canal Digital: Conax Cam - hvilket DVB-S2 kort? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Wuhtzu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-December-2011 kl. 15:39 |
Hej allesammen
Jeg har et mediacenter som oprindeligt havde 2x FloppyDTV DVB-S2 kort + 2x Conax CAM til at modtage/decode/vise min Canal Digital kanaler som jeg modtager via parabol. Mit ene FloppyDTV DVB-S2 kort er imidlertid gået i stykker, det er ældre end 2 år og producenten (digital-everywhere) eksisterer ikke længere. Begge CAMs virker stadig. Mit spørsgmål er nu hvilket DVB-S2 kort jeg skal købe til at erstatte mit Floppy DTV-S2 kort. Det skal åbenlyst kunne benytte et CAM således jeg kan benyttte mit Canal Digital programkort via mit Conax CAM. Nogen gode forslag? Mvh Wuhtzu |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du prøvet mm-vision.dk hjemmeside.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
F.eks. terratec S7.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Wuhtzu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
Tak for jeres forslag.
Hvad med Terratec Cinergy S2 PCI HD? http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_S2_PCI_HD_2336.html Det er vist PCI udgaven af det du foreslog Flemming. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Jeg ville holde mig fra terratec.... Digital Devices i en Octopus eller en dual. |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Hvorfor vil du undgå terratec? Jeg synes at have hørt meget godt om dem i tidens løb og reviews af det kort det er rigtig gode.
Men Digital Devices kort ser dog rimelig spændende ud. Dual Tuner i ét kort og to CI modules tilsluttet samme kort. Er det korrekt at jeg så skal have 1x Cine S2 V6 (http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/091201) 2x Et eller anden CI modul, som kan kobles til via ribbon-kabel, som jeg ikke kan finde på deres hjemmeside ? |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Terratecs drivere er noget lort. Opdateringsfrekvensen på Terratecs drivere er lousy. Sidstnævnte ville være ok, hvis der ikke var noget at fikse....Men det er der. Drivere til tunere er ALTAFGØRENDE hvis du vil have stabilitet. Du skal have selve tuneren, en pci bridge samt et CI modul. PCI bridgen kan med fordel være et octopus modul, da dette har flere tilslutningsporte til ekstra tunere eller ci moduler. Redigeret af Patriarken - 15-December-2011 kl. 09:57 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
I så fald må jeg have været heldig. I de tre år jeg har kørt med først ét, men nu tre, Terratec kort, har de kørt uden problemer. Jeg mener deres software er noget lort, men ikke deres drivere.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
audio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
TechnoTrend Connect S2-3650
-nemt med USB og super stabilt, men zzzz langsom kanalskift. Digital devices -virker lovende. Stabilt når det kører, men har på et system oplevet standby problem. Lynhurtig kanalskift. Der skal forøvrigt kun 1ci til Dual kortet. Smit conax kan dekode 2 tunere samtidigt. |
|
![]() |
|
audio: Bare fordi Conax Smit kan dekode to kanaler på en gang, understøtter Canal Digitals programkort så også at gøre det?
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Kan tilslutte mig Patriarkens holdning. Har været der med deres DVB-C PCI kort. De er sparket ud og sidder nu med noget en Octopus samt 2x Dual DVB-T/C. Der er en verden til forskel - tro mig.
|
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Dog kan jeg ikke snakke med om deres DVB-S kort, da jeg aldrig har brugt dem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |