recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital: Conax Cam - hvilket DVB-S2 kort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital: Conax Cam - hvilket DVB-S2 kort?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Wuhtzu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wuhtzu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital: Conax Cam - hvilket DVB-S2 kort?
    Sendt: 14-December-2011 kl. 15:39
Hej allesammen

Jeg har et mediacenter som oprindeligt havde 2x FloppyDTV DVB-S2 kort + 2x Conax CAM til at modtage/decode/vise min Canal Digital kanaler som jeg modtager via parabol.

Mit ene FloppyDTV DVB-S2 kort er imidlertid gået i stykker, det er ældre end 2 år og producenten (digital-everywhere) eksisterer ikke længere. Begge CAMs virker stadig.

Mit spørsgmål er nu hvilket DVB-S2 kort jeg skal købe til at erstatte mit Floppy DTV-S2 kort. Det skal åbenlyst kunne benytte et CAM således jeg kan benyttte mit Canal Digital programkort via mit Conax CAM.

Nogen gode forslag?

Mvh
Wuhtzu
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 22:26
Har du prøvet mm-vision.dk hjemmeside.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Wuhtzu Wuhtzu skrev:

Mit spørsgmål er nu hvilket DVB-S2 kort jeg skal købe til at erstatte mit Floppy DTV-S2 kort. Det skal åbenlyst kunne benytte et CAM således jeg kan benyttte mit Canal Digital programkort via mit Conax CAM.

F.eks. terratec S7.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Wuhtzu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wuhtzu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 23:06
Tak for jeres forslag.

Hvad med Terratec Cinergy S2 PCI HD?

http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_S2_PCI_HD_2336.html

Det er vist PCI udgaven af det du foreslog Flemming.

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2011 kl. 23:20

Tak for jeres forslag.

Hvad med Terratec Cinergy S2 PCI HD?

http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_S2_PCI_HD_2336.html

Det er vist PCI udgaven af det du foreslog Flemming.

Jeg ville holde mig fra terratec.... Digital Devices i en Octopus eller en dual.
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Wuhtzu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wuhtzu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 07:41
Hvorfor vil du undgå terratec? Jeg synes at have hørt meget godt om dem i tidens løb og reviews af det kort det er rigtig gode.

Men Digital Devices kort ser dog rimelig spændende ud. Dual Tuner i ét kort og to CI modules tilsluttet samme kort.

Er det korrekt at jeg så skal have

1x Cine S2 V6 (http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/091201)
2x Et eller anden CI modul, som kan kobles til via ribbon-kabel, som jeg ikke kan finde på deres hjemmeside

?

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 09:54

Hvorfor vil du undgå terratec? Jeg synes at have hørt meget godt om dem i tidens løb og reviews af det kort det er rigtig gode.

Men Digital Devices kort ser dog rimelig spændende ud. Dual Tuner i ét kort og to CI modules tilsluttet samme kort.

Er det korrekt at jeg så skal have

1x Cine S2 V6 (http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/091201)
2x Et eller anden CI modul, som kan kobles til via ribbon-kabel, som jeg ikke kan finde på deres hjemmeside

?

Terratecs drivere er noget lort. Opdateringsfrekvensen på Terratecs drivere er lousy. Sidstnævnte ville være ok, hvis der ikke var noget at fikse....Men det er der. Drivere til tunere er ALTAFGØRENDE hvis du vil have stabilitet.

Du skal have selve tuneren, en pci bridge samt et CI modul. PCI bridgen kan med fordel være et octopus modul, da dette har flere tilslutningsporte til ekstra tunere eller ci moduler.

Redigeret af Patriarken - 15-December-2011 kl. 09:57
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Terratecs drivere er noget lort. Opdateringsfrekvensen på Terratecs drivere er lousy. Sidstnævnte ville være ok, hvis der ikke var noget at fikse....Men det er der. Drivere til tunere er ALTAFGØRENDE hvis du vil have stabilitet.

I så fald må jeg have været heldig. I de tre år jeg har kørt med først ét, men nu tre, Terratec kort, har de kørt uden problemer. Jeg mener deres software er noget lort, men ikke deres drivere.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2011 kl. 22:25
TechnoTrend Connect S2-3650
-nemt med USB og super stabilt,
men zzzz langsom kanalskift.

Digital devices
-virker lovende. Stabilt når det kører, men har på et system oplevet standby problem. Lynhurtig kanalskift.
Der skal forøvrigt kun 1ci til Dual kortet.
Smit conax kan dekode 2 tunere samtidigt.
Til top
Wuhtzu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wuhtzu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 00:20
audio: Bare fordi Conax Smit kan dekode to kanaler på en gang, understøtter Canal Digitals programkort så også at gøre det?
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 09:13
Kan tilslutte mig Patriarkens holdning. Har været der med deres DVB-C PCI kort. De er sparket ud og sidder nu med noget en Octopus samt 2x Dual DVB-T/C. Der er en verden til forskel - tro mig.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 09:14
Dog kan jeg ikke snakke med om deres DVB-S kort, da jeg aldrig har brugt dem.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu