|
Canal Digital og CI+ |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil bare sige: Hvis CI+ bliver indført så bliver mine 7000 kroner til Canal Digital omdanet til 2-3000 til YouSee, og hvis de også blive grådige, så er mit fremtidige setup: DR1 etc. + Blockbuster (eller en tilsvarende kommende streaming tjeneste). De skal fandeme ikke bestemme hvornår jeg gider se TV!!!
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
rasmuzzen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 913 |
CD har jo tusinder af bokse ud hvor der ikke er eksternt CA modul, jeg tror altså ikke de med et trylleslag skifter alle dem. Men de får da i det mindste så skovlen under alle dem der kører med CAM sharede kort, og det er rigtig mange tror jeg. Men jeg tror ikke de bare tænker øv, og begynder at køre lovligt. De tænker nok som MCCenterFreak, blockbuster eller andre on demand tjænester.
|
|
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
jeg må indrømme at jeg ikke har læst så meget op på CI+, da det for mig lige pt. ikke er noget der ligger specielt nært ud i fremtiden (YouSee), men betyder CI+ automatisk at det ikke kan lade sig gøre på HTPC, eller er det bare fordi det ikke er så udbredt endnu, at der ikke er nogen der har lavet løsningen? - Det er vel hverken lettere eller sværere at lave hardware der virker til en HTPC end en settop box?
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Det er ikke et teknisk problem..
CI+ kræver at hele udstyret skal opnå en licens, altså være godkendt som en samlet løsning, der overholder CI+ specifkationer, bla. med den lukkede kanal for signalet, så det ikke "lækker" under vejs til visning... Det har en PC-baseseret løsning svært ved at opnå...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
så det er et spørgsmål om at en hardwareproducent skal få en licens? - om tuneren sidder i en pc, en boks eller et tv gør vel ikke den store forskel. Det kommer nok snart til Canal Digital - Strong har et CI+ CAM med pairing klar |
|
![]() |
|
Sæderup ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 154 |
Hej
Jeg har lige fået leveret et ekstra program kort til canal digital til brug i et tv, jeg fik samtidig en nyt cam med og det er et CI+ cam præsis det som der er blevet linket til et par gange her i tråden. http://www.strong.tv/dk/products/accessories/cam/canal-gitial-pairing-ci-plus Men jeg har sat det i min tvserver i stedet for, som er udstyret med to tvtunere, de gode gamle floppy dtv fra Digital-Everywhere. Indtil videre fungere det upåklagelig, det skulle lige opdateres med nye koder men ellers har der ikke været noget endnu! Skal nok løbende give melding om hvis det holder op med at virke, til at starte med er der ekstra kanaler i 18 dage så måske sker pairing først der, jeg skulle oplyse serie nummer på mit fjernsyn for at få det. MVH Sæderup
|
|
Panasonic CXC725
Pioneer SC-LX73 Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx Nvidia Shield |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |