recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital og subtitles (TDC)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal Digital og subtitles (TDC)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital og subtitles (TDC)
    Sendt: 21-Februar-2007 kl. 22:58

Hvordan modtages subtitles hos Canal Digital på TDC-kabel. Via tekst-tv eller via DVB-C ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 18:21

Tryk på TTV knappen på Selector Remote.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 19:07

Nu bruger jeg primært en HTPC og myTheatre til visning af Canal Digital, da dette program, modsat MediaPortal som jeg også anvender, har support for subtitles på CD kanalerne. Jeg er bare ikke sikker på om myTheatre viser subtitles via TTV eller via DVB-C.

Jeg formoder, på baggrund af Radiomandens svar, at det er via TTV, og jeg derfor, som bruger af TDC kabel, ikke har brug for en HTPC applikation som supporterer subtitles via DVB-C. Alle mine andre kanaler får jo lagt teksterne lagt ind i billedet via TDC.

Er der nogen der kan bekræfte denne antagelse?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2007 kl. 19:18

Der er andre kanaler, hvor det også er nødvendigt at trykke på TTV knappen for at få undertekster, f.eks Nat Geo, Explorer, History, Nature/Action. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 18:28

Er der venligst nogen der kan bekræfte, at DVB-C subtitles ikke benyttes af TDC-kabel og at alle kanaler, hvor valgfri subtitles er aktuelt, udelukkende benytter sig af TTV til tekstning?

Synes desværre ikke Radiomandens svar giver noget entydigt svar andet at tekster forefindes via TTV, hvilket jeg i forevejen godt var klar over.

Bemærk venligst at jeg bruger MediaPortal. Dette program supportere ligesom MCE ikke subtibles.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2007 kl. 18:36

Da valgfrie subs vælges med Selector TTV funktion, så må svaret jo være ja. TV2 undtaget, der vælges subs via NU knappen samt den grønne funktions tast.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu