|
Canal Digital og TV fra nabolandene |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
berliz
Bruger Oprettet: 03-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Januar-2012 kl. 16:40 |
Jeg har lige set en reklame fra Canal Digital i avisen angående 72 kanaler i en TV-pakke til kr. 5.268,- pr. år.
Det er mange penge, synes jeg. - Jeg har på min 85 cm parabol (2 lnb'er: 19,2 øst og 28,2 øst) over 80 gratis kanaler (tyske, østrigske, franske, hollandske, engelske, irske, skotske og et par amerikanske). De 30 foretrukne har jeg samlet på en favoritliste (heraf er de 16 tyske). Er der nogen, som ved, hvorfor der i Canal Digitals pakke overhovedet ikke er medtaget nogen tyske, svenske og norske kanler? Der er i pakken hele 49 kanaler, som umiddelbart er helt uden interesse for mig. Af de resterende 23 kanaler i pakken modtager jeg i forvejen 10 af dem gratis på parabolen. D.v.s.: tilbage er der 13 interessante kanaler, som jeg ville kunne modtage mod at betale 5.268,- pr. år Det hele er blevet så teknisk avanceret. Hvorfor kan man så ikke give folk en liste med i det mindste nabolandenes kanaler, forsynet med små firkanter ud for hver kanal, så man kunne sætte kryds ved de udvalgte kanaler. Ville det være en økonomisk umulighed? Jeg forstår slet ikke økonomien i systemet med disse programpakker. Hvad ville det koste at levere f.eks. mine nuværende 16 gratis tyske og f.eks. 4 svenske kanaler i en personlig favoritpakke Jeg har nu efter 11. jan. (MPEG4 !) fjernet en gammel 91 elements antenne til Sverige, og når jeg nu var i gang en overflødig parabol (16 øst). Jeg har selvfølgelig spurgt rundt omkring uden at få et konkret svar på mit spørgsmål om personlige programpakker. - Men de tænkte sikkert , at jeg ikke var vel forvaret. Hvordan hænger det overhovedet sammen, økonomisk |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
CD har jo Norske og Svenske kanaler, med de kan kun fås i de respektive lande, med et CD abonnement derfra.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
berliz
Funktioner
Tak(0)
|
Er der ingen som ved, hvorfor man i Danmark ikke kan få lov at sammensætte sin egen favoritliste - og betale for f.eks 20 yndlingskanaler - Og hvis det ville blive for dyrt > hvad er grunden
Hvordan er det rent økonomisk bygget op. Teknisk er der jo ingen problemer med at levere, hvad folk gerne vil se. Et andet paradoks: Jeg kan via parabol se gratis lokal-tv fra stort set alle storbyer i Europa, bare ikke fra København. Hvorfor er det så besværligt . |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Nu kan man altså kun her i norden få de kanaler som sendes til de respektive lande, og man har heller ikke i Norden, noget gratis TV, udover det som sendes fra de statslige stationer i de enkelte lande.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
berliz
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for dine svar. Men jeg forstår stadig ikke, hvordan det hænger sammen økonomisk.
Det er stort set de samme svar jeg har fået i forretningerne. Det gør mig ikke klogere. Er jeg den eneste som undrer sig over, at man skal købe en programpakke med 72 kanaler for at få lov til at se bare de 13 førnævnte kanaler - og betale det hvide ud af øjnene |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Fritvalg er ikke noget man har hos Sattelit udbyderne, der er men nødsaget til at have nogle dårlig kanaler for at få nogle gode, årsagen er simpel nok, man får derved også solgt de dårlige, som man ellers ikke ville kunne sælge uden at de ligger sammen med et par enkelte gode som man vil have, selv om man ikke vil have de andre.
Det nærmeste man kommer Fritivalg er på KabelTV, hvor man som f.eks You See når man som minimum har Grundpakken, så ellers kan vælge ud fra de øvrige som udbydes.
|
|
|
|
berliz
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret.
Jeg har nu været inde og studere You See's tilbud. Ja, de har jo meget at tilbyde, men det får mig til at tænke på, at man som privatperson jo via parabol kan modtage en masse af de tilbudte kanaler. Hvilke udgifter har You See egentlig i forbindelse med at videresende signalerne fra ellers gratis kanaler? Og hvorfor er Tysklands licensfinansierede kanaler ikke med i TV-pakkerne, bortset fra ARD-ZDF-NDR ? På Lolland, på Sydfyn og i Sønderjylland kan man jo (med egen antenne og en digital DVB-T boks., evt. via fællesantenne) gratis modtage ARD - ZDF - NDR - MDR - BR - 3Sat - Phoenix - Arte. (Lübeck - Kiel - Flensborg). Hvorfor er det anderledes, når udbyderne skal stå for det, teknisk og økonomisk? Ved evt. flytning til lejet lejlighed uden for sendernes rækkevidde ville jeg iflg. You See's liste især komme til at savne MDR og BR, som jo er "søsterkanaler" til NDR. Hvorfor kan man ikke vælge frit - mod ekstrabetaling, naturligvis? |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Der er jo grænser for hvad man vil nedtage og har plads til, og grænser for hvad kunderne vi se. RTL er også med, der er også mulighed for Pro7, og Arte i tillægs kanalerne.
|
|
|
|
berliz
Funktioner
Tak(0)
|
Hej igen, Radiomanden.
Du skriver: "Der er jo grænser for hvad man vil nedtage og har plads til, og grænser for hvad kunderne vil se." Når jeg gennemgår de 72 kanaler i Canal Digitals pakke, må jeg nu ellers sige, at der ikke er grænser for, hvad man vil nedtage og finder plads til. Hvorfor erstatter man dog ikke nogle af de snesevis af ligegyldige amerikanske (?) kanaler med vore nabolandes mere relevante og lødige tilbud? I stedet for f.eks. 50 mindre lødige kanaler, kunne man jo lade folk vælge 20 lødige kanaler og komme med en pris på en sådan pakke. Jeg tror ikke, jeg er alene om den opfattelse. Teknisk set er der jo tydeligvis ingen grænser. Jeg har stadig ikke forstået, hvorfor det ikke kan fungere økonomisk. |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Det vil kun kunne fungere økonomisk hvis kanalerne kan sælges. Det er ganske sikkert blevet undersøgt. Enkeltvis er det sikkert en katastrofe, derfor i pakker.
|
|
|
|
Neobi/q
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal også huske at, selvom du kan tage kanalerne på andre satteliter, så skal CD jo stadig betale for den plads de fylder på deres sattelit. Så derfor kan de i mange tilfælde ikke betale sig, hvis de ikke får dækket udgifterne på de mindre sete kanaler.
|
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
|
berliz
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for jeres svar, som vist nok har gjort mig lidt klogere.
Det er bare utroligt, at det ikke er muligt at få nogle flere europæiske kanaler med. Er det mon dyrere at levere de 3 tyske ARD - ZDF - NDR end 3 uinteressante amerikanske kanaler? Jeg kunne godt tænke mig at vide. hvad f.eks. NDR koster alene, for så kunne man måske regne ud, hvad de øvrige tyske søsterkanaler ville koste, enkeltvis eller samlet, sammenlignet med nogle af de 50 håbløse tilbud på C.D. - Har man overhovedet spurgt seerne. hvad der interesserer dem? Det er som om mekanismen med udbud og efterspørgsel ikke gælder på dette område . Den franske TV 5 Monde har mange gode film, stadig med valgfri undertekster: engelsk-hollandsk-tysk-svensk og somme tider dansk. - Og på 28,2 øst er der en hel del gode engelsksprogede film-kanaler, som mange seere jo skulle kunne få udbytte af. Hvorfor kommer de ikke i betragtning ved udbydernes udvælgelse af kanaler? Det er åbenbart umuligt at komme til bunds i |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |