|
Canal Digital på Miraclebox/VU+ eller? |
Besvar |
Forfatter | |
peejay
Bruger Oprettet: 06-December-2004 Status: Offline Point: 183 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 10-April-2012 kl. 16:26 |
Jeg har forgæves forsøgt at søge rundt omkring, men har ikke fundet de helt basale svar som jeg leder efter, så nu prøver jeg her:
Jeg har Canal Digital i to rum allerede, men vil gerne tilføje endnu et rum, og helst med PVR funktion. Canal Digitals egne bokse virker ufleksible og med diverse begrænsninger, så derfor er jeg modtagelig overfor et alternativ, eks. Miraclebox eller VU+. Spørgsmål: 1. Jeg har et ekstra Canal Digital kort, som de sendte ved en fejl. Det har aldrig været brugt. Kan det bruges til noget med en ny boks? Eller skal jeg have et nyt kort fra Canal Digital? Og kan jeg få det uden at købe en boks fra dem? 2. Har jeg brug for et CI-modul, eller kan Canal Digital kortet gå direkte i eks en Miraclebox? Skal modulet være CI eller CI+? 3. Skal Canal Digital kortet parres med CI-modul og/eller modtager? Hvordan gør man det når der er tale om en Miraclebox eller VU+? Er det ikke noget Canal Digital gør, og da kun med deres egne bokse? 4. Kan jeg, hvis alt andet er for besværligt, købe en brugt Canal Digital boks, få et nyt kort fra dem og få de to ting til at spille sammen, evt. parret fra Canal Digital? På forhånd tak :-)
|
|
digitalt.tv
Guld medlem Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
Funktioner
Tak(0)
|
1. Hvis du kan få dem til at åbne/køre abo på kortet du allerede har kan det godt bruges, med mindre det er rigtigt gammelt.
2. Du behøver ikke cam 3. Nej
|
|
peejay
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar. Jeg er dog ikke helt i mål endnu: 1. "Hvis" betyder vel at det ikke er sikkert at de vil åbne mit kort. Så skal jeg vel i stedet have et nyt. Kan jeg bare få det? Jeg mener at have læst at de spørger efter et boksnummer, men jeg har jo ikke en ekstra CD godkendt boks. 2. Skal der ikke bruges Cam i VU+? Mente at jeg læste i VU+ Duo testen på digitalt.tv at kortlæserne ikke understøtter Conax. Så er der selvfølgelig softcam's, men hvis jeg ikke har kunnet finde svar på ovenstående spørgsmål, er softcam måske noget rod? 3. Spørger de ikke efter boksnummer, og kræver en godkendt boks? 4. Findes der slet ikke en Canal Digital for dummies på nettet? |
|
sapi100
Bruger Oprettet: 19-December-2007 Status: Offline Point: 186 |
Funktioner
Tak(0)
|
i Vu+ Duo behøves ikke bruges cam,den har 2 kortlæser der kan læse dit Canal Digital kort.
Ring til Canal Digital, du skal alligevel have en extra kort den gammel er nok spærret.
|
|
|
|
peejay
Funktioner
Tak(0)
|
Er der slet ikke nogen der er i stand til at svare lidt mere uddybende?
"Ring til Canal Digital" kan jo være godt nok, men mange steder på Internettet kan man læse at det første Canal Digital spørger efter når man beder om et nyt kort er et boksnummer, og at svare med en nummer fra en Miraclebox er vistnok ikke befordrende for succes, eller hvad? Stiller jeg dumme spørgsmål siden jeg ikke får mere uddybende svar?
|
|
digitalt.tv
Guld medlem Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har hørt om nogle, der har fået kort fra Canal Digital uden godkendt udstyr, men ved ikke hvor hårdt de håndhæver det pt.
|
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har for ca. 5-6 måneder siden fået et Multi Room. I den forbindelse gik der noget knas i det med mine kort. Fik nogle nye, hvoraf det ene kom i min gamle TV server. Fik dem uden besvær til at åbne for det uden problemer. Du skal dog være opmærksom på at:1. Du skal købe en boks hos dem for at at få et ekstra kort
2. Selvom du har den fuled pakke, kommer der et tillæg på 100 kr. per måned hvis du skal have HD kanaler på dit ekstra kort
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
sapi100
Funktioner
Tak(0)
|
Hos Canal Digital skal du ikke betale extra for HD kanaler. |
|
|
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har selv den fulde pakke, og betaler 100 ekstra for et ekstra HD kort. Checker lige op i morgen
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
sapi100
Funktioner
Tak(0)
|
Du betaler nok extra 99.-/mdr for extra kort pga dine film&sport kanaler (i SD & HD) og ikke for de andra HD kanaler.
|
|
|
|
peejay
Funktioner
Tak(0)
|
Det som du betaler ekstra for er CANAL+. Resten af pakken er gratis for op til 3 ekstra kort.
|
|
MCenterFreak
Funktioner
Tak(0)
|
Det har du ret i. Grunden til at jeg misforstod det med HD kanaler, er at de hos Canal Digital's kundeservice kalder det et HD kort, og at de i deres beskrivelse af Premium pakken skriver: "Hele 90 tv-kanaler - heraf 20 i HD kvalitet" De skriver også: "Og husk, at du selvfølgelig ikke betaler mere i tv-abonnement, uanset hvor mange rum, du har tv i. Så prisen er den samme, uanset om du nøjes med et tv til hele huset eller har fire rum med tv. Det eneste du skal sørge for er en box pr. rum, så klarer vi resten. Canal+ kanalerne, der er en del af vores største tv-pakke Premium, er de eneste kanaler med en månedlig merpris." Så det er fordi jeg har Premium pakken at jeg betaler 100 mere om måneden
|
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |