recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal DIgital : parrer kort med modtager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal DIgital : parrer kort med modtager

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Vaivel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 23:45
Virker i øjeblikket fint i min DM800, inkl. HD kanalerne. Havde en kort periode hvor det pludselig ikke virkede overhovedet, men den nøjagtige årsag fandt jeg aldrig ud af.
Til top
Aabaek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2009 kl. 08:45

Super

Hvilket CA modul har du helt præcist og ved du hvor jeg kan bestille det?
Skal jeg bare bestille en standard HD reciver fra CD og så selv flytte kortet over?
 
Johan
Til top
Vaivel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 12:19
Der skal ikke et CA modul i en DM800, og jeg har aldrig haft en original CD HD boks, mit oprindelige abonnement blev jo på et tidspunkt automatisk opgraderet til at omfatte HD kanalerne.
Du skal dog vide at det ikke virker out-of-the-box, man skal rode lidt med alternative firmware images, det er dog relativt nemt, jeg fandt f.eks. ud af det,  det indbefatter ikke at man skal kunne Linux eller rode i kryptiske konfigurationsfiler. Vær dog forberedt på at det er meget svært at finde noget ordentlig dokumentation, da opsætningen kan udvides til at lave noget ulovligt, som f.eks. heller ikke må omtales på dette site.
Det er dog efter min bedste overbevisning ikke ulovligt at bruge en DM800 med den korrekte opsætning til at modtage CDs kanaler med deres eget kort, men jeg mener det er i strid med abonnements bestemmelserne, som angiver at man kun må bruge CD godkendt udstyr, og det bliver en DM aldrig. Der er heller ingen garanti for at det vil virker til enhver tid, så hvis parring bliver en realitet og det ikke sådan lige er til at omgå (eller bliver forbudt), så kan boksen pludselig kun bruges til at se lidt polsk fjernsyn eller nordmænd der snakker om Jesus (også kaldet FTA).
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 12:03
Tager lige fat i denne tråd igen,har en Sagem ITSD 81 HD,hvis jeg tager mit kort og sætte den over i en cdc-7000 også fra CD,som jeg har stående i soveværelset,så kommmer der ikke billede på,før den har stået i op til et kvarter,det er noget den lige pludselig er begyndt på i den sidste månedes tid,kunne det være et tegn på,at de er begyndt at parrer kortet til deres modtager?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 13:38
nej,
sålænge der kommer billed er kort ikke låst til nogen modtager
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

Tager lige fat i denne tråd igen,har en Sagem ITSD 81 HD,hvis jeg tager mit kort og sætte den over i en cdc-7000 også fra CD,som jeg har stående i soveværelset,så kommmer der ikke billede på,før den har stået i op til et kvarter,det er noget den lige pludselig er begyndt på i den sidste månedes tid,kunne det være et tegn på,at de er begyndt at parrer kortet til deres modtager?


Jeg tror parringen hittil helst har skjedd i CDs pairing bokser.  Dvs. en pairing boks fungerer med et bestemt kort dersom kortet er registret som "pairing kort".   Kall det gjerne "halv pairing" eller "light pairing".   

Begge dine bokser er pairing bokser så for deg har "pairingen " ingen betydning (bortsett fra at du muligens må vente på oppdateringer...).  Et smartkort skal også kunne "paires" mot flere bokser registrert på deg.    Du vil uansett ikke få sort skjerm selv om kanalene skulle sende med "full pairing" når du har en godkjent boks.

Tidligere var det slik at  det femte sifferet i kortnummer indikerte om kortet er beregnet for "pairing" boks. 
7=pairing
6=Mediahigway mottager
1=kort til andre bokser
http://www.tssi.no/index.php?option=content&task=view&id=15&Itemid=36



Redigeret af Bobben - 24-Januar-2010 kl. 15:03
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Status: Offline
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2010 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af Bobben Bobben skrev:



Jeg tror parringen hittil helst har skjedd i CDs pairing bokser.  Dvs. en pairing boks fungerer med et bestemt kort dersom kortet er registret som "pairing kort".   Kall det gjerne "halv pairing" eller "light pairing".   

Begge dine bokser er pairing bokser så for deg har "pairingen " ingen betydning (bortsett fra at du muligens må vente på oppdateringer...).  Et smartkort skal også kunne "paires" mot flere bokser registrert på deg.    Du vil uansett ikke få sort skjerm selv om kanalene skulle sende med "full pairing" når du har en godkjent boks.

Tidligere var det slik at  det femte sifferet i kortnummer indikerte om kortet er beregnet for "pairing" boks. 
7=pairing
6=Mediahigway mottager
1=kort til andre bokser
http://www.tssi.no/index.php?option=content&task=view&id=15&Itemid=36

Tak,for infoen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu