recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital(DVB-S) og cam/smartkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canal Digital(DVB-S) og cam/smartkort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital(DVB-S) og cam/smartkort
    Sendt: 15-Juni-2012 kl. 10:15
Hej,

Det oldtidslevn af en bærbar som fungerede som min kortserver (newcs) for mine tre DVB-S tunere i 7mc brændte helt af.

Nu har jeg flyttet funktionen og min Smargo  over på en Linksys NSLU2 som med møje og besvær (Er Linux Noob) nu fungerer fint.

Måtte droppe Newcs og bruge Oscam og i den forbindelse kan jeg se at der er kommet et par nye CAID'er på mit 5-6 år gamle smartcard og det er dem der nu bliver opdateret med abbonoment info.

Efter som at Canal Digital i længere tid har benyttet pairing til HD kanalerne har jeg jo været "heldig" fordi mit gamle kort ikke er pairet med noget og derfor virker HD kanalerne fint.

Men nu lurer jeg lidt på om de nye CAID'er er begyndelsen til HD kanalernes død ved at der skal implementeres pairing med mit kort.

I såfald er min NSLU2/Smargo vel historie?

/KL

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu