recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal+ svigter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal+ svigter?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Direkte link til dette indlæg Emne: Canal+ svigter?
    Sendt: 20-November-2006 kl. 11:25

Jeg har nu 2 gange programmeret optagelse fra Canal+ film 1 og 2, og begge gange er der blevet sendt noget andet. Jeg bruger TV2’s programoversigt; er det den der mod sædvane skriver noget  forkert, eller kan man ikke regne med Canal+?

Og nej, Jeg har ikke taget fejl af dato og tidspunkter.

Redigeret af MortenBby - 20-November-2006 kl. 11:26

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 16:00
Tak for tippet.
Jeg kan nu se at der er gevaldig rod i TV2's programoversigt. Deres program for. TV 1000 minder kun en lille smule om det rigtige program for TV1000 Action - resten er fri fantasi. Deres program for Canal+ film 1 er i virkeligheden programmet for Canal+ film2 osv. osv.

Det er for dårligt af TV2, jeg vil skrive en notits til dem.

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
SMS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Ølstykke - DK
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 18:02

Her er et andet link som jeg benytter, det passer altid.

http://www.canalplus.dk/grid.asp?guid=7A5172F4-99EF-45EC-BD2 9-4759F2C9325D&channelid=0&date =

Redigeret af SMS - 20-November-2006 kl. 18:02
/ Venlig hilsen Søren.
Til top
Hede Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Juli-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 18:10

Hejsa

Det er fordi canal+ har ændret kanal sammensætning. Der er kommet flere kanaler blandt andet canal+ sport 1 og 2 plus C+mix. Det kan tv2 ikke finde ud af .

Til top
Datamax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-April-2006
Point: 402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2006 kl. 18:39

JA Ja du kan regne med canalplus, canalplus.dk

men får du ikke måneds magasin ? , for det skal du da havde, ellers er det jo bare at sige noget til dem.

mvh 

CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Datamax Datamax skrev:

JA Ja du kan regne med canalplus, canalplus.dk

men får du ikke måneds magasin ? , for det skal du da havde, ellers er det jo bare at sige noget til dem.

Jeg kan kun se canal+/TV1000 i øjeblikket fordi Selector giver mulighed for det de første 3-4 uger efter indkøb. Disse uger bruger jeg nu til at finde ud af om jeg vil abonnere på noget.

Da jeg fik 16:9 TV for et par uger siden var jeg skuffet over så lidt der sendes i dette format. Da jeg så fik Selector kunne jeg se der faktisk sendes en del, så en overgang kunne jeg godt være fristet til at gå fra TDC's fuldpakke (291,-) til grundpakken (147,-) og bruge pengene på enten canal+ eller TV1000.

Morten

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 11:26

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Da jeg fik 16:9 TV for et par uger siden var jeg skuffet over så lidt der sendes i dette format. Da jeg så fik Selector kunne jeg se der faktisk sendes en del [....]

Hvis du med 16:9 mener ægte 16:9 (og ikke 4:3 letterbox, som kan zoomes til fuld skærm), så sendes der principielt ikke noget på et analogt sendenet. Det er (eller burde være) 100% 4:3, herunder 4:3 letterbox hvor påkrævet (bredformat udsendelser). Hos TDC Kabel TV er der visse undtagelser, da der sendes en slags ægte 16:9 analogt på TV4, TV2 Norge, ARD og ZDF. Det er lidt uheldigt, da det giver problemer for folk med gamle 4:3 TV (som ikke har en 16:9 omskifter).

Køb en digital modtager, dvs. Selector, hvis du vil have ægte 16:9 på den "rigtige" måde. Du skal selvfølgelig være opmærksom på, at det langt fra er alle programmer som sendes i ægte 16:9. Andelen er stigende på DR og TV2, men hovedparten af fuldpakke-kanalerne er stadig 4:3, herunder TV2 Film og TCM.

Betalingskanalerne fra Viaskvat og Canal+ er heller ikke 100% 16:9. I min intro gratis periode (på lidt over 2 måneder, hehe...) vurderede jeg at 16:9-andelen var højere på Canal+ i forhold til TV1000.

Redigeret af JesperLund - 21-November-2006 kl. 11:27
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Køb en digital modtager, dvs. Selector, hvis du vil have ægte 16:9 på den "rigtige" måde. Du skal selvfølgelig være opmærksom på, at det langt fra er alle programmer som sendes i ægte 16:9. Andelen er stigende på DR og TV2, men hovedparten af fuldpakke-kanalerne er stadig 4:3, herunder TV2 Film og TCM.

Betalingskanalerne fra Viaskvat og Canal+ er heller ikke 100% 16:9. I min intro gratis periode (på lidt over 2 måneder, hehe...) vurderede jeg at 16:9-andelen var højere på Canal+ i forhold til TV1000.

Jeg har som sagt anskaffet Selector og det jeg mente er præcis som du skriver" hovedparten af fuldpakke-kanalerne er stadig 4:3, herunder TV2 Film og TCM" Det er derfor jeg, indtil der kommer mere 16:9 i fuldpakken, kunne finde på at hoppe over på f.eks. Canal+.
Spørgsmålet er om man med TDC grundpakken kan tilkøbe Canal+, det fremgår ikke helt af TDC's hjemmeside.

Morten

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 13:40
Nu fik jeg så svar på det jeg spurgte om, men et mystisk svar:

Hvis man går ned til grundpakken kan man godt tilkøbe Canal+ men hvorfor kan grundpakke-kanalerne ikke ses digitalt via Selector som der står?

Morten

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 13:46
Fordi de ikke ligger i grundpakkens frekvensområde.

DR og TV 2 kan dog godt ses digitalt.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 13:48

Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Hvis man går ned til grundpakken kan man godt tilkøbe Canal+ men hvorfor kan grundpakke-kanalerne ikke ses digitalt via Selector som der står?

Fordi de kanaler (multiplex), som overfører de digitale signaler i krypteret form, ligger i det frekvensområde som svarer til mellempakken. Der er et par undtagelser: filmkanalerne TV1000 og Canal+ samt de danske DVB-T kanaler (her måtte NRK1 for nylig lade livet, så dette multiplex kunne flyttes ned i grundpakke området). Det sidste skyldes et lovkrav, aka must carry reglerne.

Adgangen til analoge kanaler styres af fysiske antennefiltre hos hver enkelt abonnent. Hvis du har mellempakken, kan du modtage samtlige digitale kanaler, men du kan kun se de kanaler, som dit Selector kort vil dekryptere (læs: som du betaler for). Dvs. det er reelt Selector kortet, som styrer adgangen til de digitale kanaler.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Fordi de kanaler (multiplex), som overfører de digitale signaler i krypteret form, ligger i det frekvensområde som svarer til mellempakken. Der er et par undtagelser: filmkanalerne TV1000 og Canal+ samt de danske DVB-T kanaler (her måtte NRK1 for nylig lade livet, så dette multiplex kunne flyttes ned i grundpakke området). Det sidste skyldes et lovkrav, aka must carry reglerne.

Tak for dette svar som vist kræver større baggrundsviden end min, for umiddelbart at forstå. Man lad mig bare prøve at træde i spinaten alligevel:

De digitale kanaler sendes i ét frekvensområde og de analoge i et andet, og grundpakken lukker kun op for dette begrænsede frekvensområde?

Og i nævnte frekvensområde findes ud over de analoge kanaler et par digitale kanaler TV1000 og Canal+?

Jeg kan forstå at de digitale kanaler der sendes f.eks. i DK er samlet i 5 eller flere multiplex men hvordan kan de analoge kanaler ligge i en multiplex der ellers kun indeholder digitale kanaler?

Du får denne afgrænsning til at lyde som en "teknisk naturlov"  men er det ikke mere TDC som kunstigt af betalingsmæssige grunde skaber denne begrænsning?

Jeg kunne stille mange flere spørgsmål men måske du bare har et link til et sted med pædagogisk forklaring på teknologien bag digitalTV - så jeg selv kan læse mig klogereSmile

Morten

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu