recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canon Pixma MG8250 på Google Cloud Print [løst]
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canon Pixma MG8250 på Google Cloud Print [løst]

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Canon Pixma MG8250 på Google Cloud Print [løst]
    Sendt: 09-August-2016 kl. 14:05
Jeg har en Canon Pixma MG8250 multifunktionsprinter, som jeg gerne vil have på Google Cloud Print.
Oprindeligt var dette understøttet, men efter videreudvikling fra Google's side, valgte Canon ikke at understøtte dette længere, hvorfor printeren vist ikke længere har funktionaliteten indbygget.
Printeren er ikke koblet til en computer via USB, men derimod til netværket over WiFi.
Jeg har desuden en Synology DS214play netværksharddisk, som måske kan være anvendelig til formålet.
Nogle forslag til hvordan jeg får printeren koblet til Google Cloud Print?

Redigeret af tipsen - 09-August-2016 kl. 15:38
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2016 kl. 14:40
Så var der hul igennem - jeg havde uden held prøvet lidt forskelligt inden dette indlæg, men fik hul igennem nu!

Printeren er som nævnt på netværket og er nu tilføjet til NAS'en som netværksprinter med BJNP protokol (se nedenstående note ang. protokoller fra Synology) og testet med succes.

Note fra Synology:

    Printer Name: A printer name must be entered during setup and can include up to 32 characters, including letters, numbers, and underscores.
    Protocol: In general, HP network printers use Socket; Canon network printers use BJNP; and others mostly use LPR.
    Queue Name: Entering a queue name is required for LPR and IPP network printers, but not applicable for Socket or BJNP printers.
    No Network MFP: Network printers connected to Synology NAS cannot use Network MFP mode at present.
    No USB Printers: USB printers shared by a Synology product cannot be set as network printers.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu