recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canton setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Canton setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Canton setup
    Sendt: 27-December-2013 kl. 00:53
Hermed en lille præsentation af mit stue setup.

Efter at have haft Audiovector for noget tid siden og derefter mindre satellit systemer som Boston Acoustics og KEF æg, havde jeg et ønske om et lidt mere musikalsk anlæg igen og savnede den lidt analytiske måde som Audiovector spiller på, så satte mig for at finde noget nyt.

Under en af de mange timer på nettet med læsning om diverse gængse mærker som Audiovector, ELAC, KEF, System Audio osv. og deres nuværende bud på en gulvhøjttaler faldt jeg over Canton som er en tysk producent.

Mærket er ikke så udbredt herhjemme som f.eks ELAC, men har eksisteret siden starten af 70'erne.

Byggekvaliteten er ligesom så meget andet tysk helt i top.

En af de ting der tiltalte mig meget er den nedad rettet basport, som gør at højttaleren ikke nødvendigvis skal stå et godt stykke fra væggen selvom diskant og mellemtone har godt af det. Men det giver lidt større muligheder for placering når man har en forholdsvis lille stue.

Højttaleren er ret neutral men med en smule tendens til det analytiske i mellemtonen som er rigtig rart. Nogle karakteriserer den som værende lys i toppen lidt ala Audiovector men det tiltaler mig.

Så ud og høre på dyret og var straks begejstret for lyden. Jeg var dog opmærksom på at højttaleren som ny er MEGET afdæmpet i specielt mellemtonen så diskanten kan virke meget provokerende i starten. Canton skriver dog også i manualen at højttaleren kræver en 20 timers afspilning inden den lyder som den skal. Noget som er normalt for alle højttalere men synes ikke jeg har oplevet så tit at producenten gør opmærksom på det i brugsforvirringen.

Højttaleren virkede også meget lys lige da de blev sluttet til men mellemtone og bas er allerede ved at bløde op og har gjort den meget mere neutral.

Setup består af:

Canton Chrono
509.2 gulv
505.2 center
501.2 surround
Sub 80

Sluttet til en Onkyo 818 med en Popcorn Hour A200 som varetager film og musik. Receiveren gør det ganske godt specielt når der skal ses film hvor der er godt styr på det. XT32 kalibreringen gør det godt. Faktisk er der meget mere at hente ved XT32 på mine Canton end der var på mine KEF E305.

Jeg har dog altid haft et godt øje til Arcam specielt fordi jeg synes den lyder godt kombineret med Audiovector og da de minder en del om Canton kunne jeg godt tænke mig at prøve en Arcam AVR400.

Billedet bliver smidt i øjnene af et Panasonic 50" G30 som gør det ganske glimrende, men har dog overvejet noget større men ved ikke hvad endnu.

Smider lidt flere billeder op ved lejlighed.

Redigeret af Nexeren - 27-December-2013 kl. 02:44
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 09:51
Nu kender jeg ikke rigtigt dine højtalere, men det ser rigtigt lækkert udTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 09:52
Det ser super godt ud!

Jeg er også glad for XT32 på min integra 50.4 (som vist matcher din 818'er i specifikationer).
Det er som om der bliver løftet en dyne af højtalerne når man slår det til :-)

Kan du lokkes til at tage lidt flere billeder af anlægget?
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 10:10
Hej nexeren, spændende sæt du har valgt.

Canton er total overset her i Danmark. Jeg har lyttet til det en enkelt gang, desværre ude i vores enorme elmutant, så meget svært at bedømme, men det jeg kunne bedømme var rigtig godt. De er bestemt også med i mine overvejelser næste gang jeg skal prøve nyt.

Men flere billeder ;)

PS - har selv haft arcam, den spiller rigtig godt, men husk du har ikke Hdmi blær som i onkyoen.. Men bedre lyd!
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 10:38
Ser godt ud! Og ja, når lyden blir god, halter billedstørrelsen efter. PJ og lærred er et must!
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 11:10
Ser godt ud. Har selv lyttet til Canton i Tyskland, kun positivt herfra.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 13:34
I øvrigt hvor lyttede du til canton?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nexeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2013 kl. 16:24
Tak for de rosende ord Smile

Jeg var ude i Elgiganten lige efter åbningstid for at undgå alt for meget larm og lyttede på entry modellen GLE og så den lidt dyre Chrono SL. Højttalerne står ret langt placeret fra hinanden ude i mutanten så lidt svært at få stereo perspektivet med og danne sig et perfekt indtryk.

Så lidt af et sats at tage med Chrono men de tiltalte mig begge to. SL var klart mere detaljeret men koster så også 11.000 stykket. Chrono giver rigtig meget for pengene (specielt hvis man køber i Tyskland) og ligger tættere på SL end den gør på GLE versionen. 

Kunne godt tænke mig at lytte til den helt store Vento serie på et tidspunkt.

Ja Onkyo er features features features så Arcam er helt sikkert en oplagt mulighed hvis der dukker noget op til en fornuftig pris. Amazon UK eller DE havde AVR 400 for ikke så lang tid siden til 8K hvilket er en rigtig fornuftig pris.

Ellers er der der de helt nye AVR 380, 450 og 750 udgaver men de er pebret.

Jeg får lige taget flere billeder når lyset er til det Wink
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 23:11
Jeg er selv igang med at spare op til Cantons vento-serie. De kan fås til en god pris hos hifi-fabrik.de
Til top
Jesper Keller Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2012
Sted: Taastrup
Point: 326
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Keller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 09:33
Nydeligt setup! Fik engang en demonstration af Canton Chrono gulv serie! Må sige at jeg var imponeret :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu