recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Captain marvel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Captain marvel

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Captain marvel
    Sendt: 17-September-2021 kl. 23:12
Er det bare mig eller er lyden lav på blu-ray på Captain marvel.


Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2021 kl. 03:17
Det er bare dig.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 10:16
Nej, det er IKKE bare dig, og jeg ved ærligt talt ikke hvorfor Naiera påstår det modsatte. ALLE de seneste Marvel-film har haft utroligt tamme lydspor, og det er et velkendt faktum. Det gælder også deres seneste, Black Widow. Vi ser normalt film på ca. -20dB men på Marvel-film er vi altid oppe omkring -15 eller højere.

Redigeret af jacobe - 19-September-2021 kl. 10:19
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 12:10
At lyden er lavere, betyder jo ikke at den er tam... Det betyder bare at du skal skrue lidt højere op.

Jeg har alle Marvel film, og ja, lydniveauet er lidt lavere end "normalt", men selve lydsporet mangler ikke noget, hverken i dynamik eller detaljer.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 12:16
Jeg er totalt uenig. De sidste mange gange jeg har set Marvel-film har netop mangel på dynamik været den fornemmelse jeg har haft, nærmest som at høre på et Dolby Digital-lydspor med dynamikreduktion. Og det er som nævnt et velkendt problem - Google det.

A Quiet Place har dynamik. The Invisible Man har dynamik.


Redigeret af jacobe - 19-September-2021 kl. 12:18
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg er totalt uenig. De sidste mange gange jeg har set Marvel-film har netop mangel på dynamik været den fornemmelse jeg har haft, nærmest som at høre på et Dolby Digital-lydspor med dynamikreduktion.

A Quiet Place har dynamik. The Invisible Man har dynamik.

Jeg er også totalt uenig med dig Wink
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 12:18
Som jeg tilføjede, mens du svarede: det er ikke kun MIG du i så fald er uenig med 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Som jeg tilføjede, mens du svarede: det er ikke kun MIG du i så fald er uenig med 

Nej, har godt læst kontroverserne om nogle af deres soundtracks. Der er anmeldere der priser lyden til skyerne og anmeldere der synes lyden er flad.

Der er endda foretaget målinger af dynamikken, uden at der er fundet nogle problemer.

Jeg genså f.eks. 'The Winter Soldier' for at par dage siden, og det soundtrack får mit hus til at ryste...

Alt i alt, deler det vandende, men det er jo ofte tilfældet generelt med Marvel-filmene og ikke kun på lydsiden.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 12:41
Winter Soldier er jo også 7 år gammel efterhånden. Det er de senere film som har problemet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 13:05
Jeg er netop ved at gense serien, og den første Captain America - The First Avenger, det er vel den der spørges om, er lyden hverken lav eller uden dynamik.

Har lige sat den næste på The Winter Soldier, og her er lyden højere. Så har skruet ned fra -22 til -25. Og her fejler dynamikken absolut ikke noget.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg er netop ved at gense serien, og den første Captain America - The First Avenger, det er vel den der spørges om, er lyden hverken lav eller uden dynamik.


Captain America og Captain Marvel er ikke det samme
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg er netop ved at gense serien, og den første Captain America - The First Avenger, det er vel den der spørges om, er lyden hverken lav eller uden dynamik.


Captain America og Captain Marvel er ikke det samme
Okay, tanken strejfede mig, men da der blev nævnt Vinter Soldier, troede jeg det var rigtigt LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu