recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Captain marvel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Captain marvel

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Winter Soldier er jo også 7 år gammel efterhånden. Det er de senere film som har problemet.

Jeg har ingen problemer med lyden på de nyere.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2021 kl. 20:42
Jeg har ingen problemer med lydniveauet på nogle af de nye MCU film, inklusiv Captain Marvel. Dynamik er derimod på niveau med Death Magnetic. Så Shang-Chi i biografen i går, samme problem. Total flad og stort set ingen bund heller. Det prøvede biografen så at kompensere for, ved at skrue så højt op, at det gjorde ondt i ørerne til sidst. Virkelig anstrengende når alt lyd ligger i mellemtonen og diskanten.
Vel at mærke en biograf og en sal jeg har været i et par gange før og absolut plejer at kunne levere på lyden.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2021 kl. 18:33
Jeg er glad for at høre, at jeg ikke er helt alene om, at opleve lydsporet til Captain Mavel som lav og flad.
Da jeg sad og så filmen fik jeg gså tanken, at det er da DVD-lydsporet som er på, men nej det var det ikke,
Det kunne jo godt være, at de have lavet samme nummer som med Matrix udgivelse, hvor DVD-lyd er standardvalget.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2021 kl. 19:21
Findes der andre versioner (land/region, DVD vs. Blu-Ray, etc.) som man kan samligne med?

Findes feks."Death Magnetic" i andre (bedre lyd) versioner? - med mindre det er med vilje man har valgt et så "skingert" lydspor - ?? 

Bond Cool

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2021 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Findes der andre versioner (land/region, DVD vs. Blu-Ray, etc.) som man kan samligne med?

Findes feks."Death Magnetic" i andre (bedre lyd) versioner? - med mindre det er med vilje man har valgt et så "skingert" lydspor - ?? 

Bond Cool


Ret sikker på at alle udgaver på Blu-Ray og UHD Blu-Ray er stort set de samme på alle udgivelser nu om dage. Man skal mere holde øje med det, når der kommer genudgivelser. Der kan der være forskelle. 

Ved ikke helt hvad du mener med Death Magnetic? Den findes i en langt mere dymanisk udgave, hvor musikken er lånt fra Guitar Hero. Dem er der faktisk lavet en hel del af, hvor mange forskellige prøver at lave den perfekte udgave. Metallica lavede dog også en remaster nogle år senere, som trods alt lyder en hel del bedre end den originale fra 2008, men stadig ikke lige så godt som Guitar Hero udgaverne.

Faktisk er der også lavet en fanudgave af ...And Justice For All, hvor man faktisk kan høre bassen. Den kaldes meget passende "...And Justice For Jason" LOL
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2021 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Findes der andre versioner (land/region, DVD vs. Blu-Ray, etc.) som man kan samligne med?

Findes feks."Death Magnetic" i andre (bedre lyd) versioner? - med mindre det er med vilje man har valgt et så "skingert" lydspor - ?? 

Bond Cool

Hvis du har udstyr som kan levere under 25Hz. Så prøv med Master and The Commander DVD DTS 5.1 vs Bluray versionen. Der er klart dybere lyd i DVD versionen. 

Det er nok 10 år siden man skrev om at fænomenet, man mente at man måske havede lagt et filter på for at begrænse dybden etc. Jeg hørte selv på det for nogle år siden og jo, det er en forskel der kan høres/ mærkes.

Man skrev også den gang om, LOTR og Avatar havde samme fænomen med et formodet 25Hz. filter 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Findes der andre versioner (land/region, DVD vs. Blu-Ray, etc.) som man kan samligne med?

Findes feks."Death Magnetic" i andre (bedre lyd) versioner? - med mindre det er med vilje man har valgt et så "skingert" lydspor - ?? 

Bond Cool


Ret sikker på at alle udgaver på Blu-Ray og UHD Blu-Ray er stort set de samme på alle udgivelser nu om dage. Man skal mere holde øje med det, når der kommer genudgivelser. Der kan der være forskelle. 

Ved ikke helt hvad du mener med Death Magnetic? Den findes i en langt mere dymanisk udgave, hvor musikken er lånt fra Guitar Hero. Dem er der faktisk lavet en hel del af, hvor mange forskellige prøver at lave den perfekte udgave. Metallica lavede dog også en remaster nogle år senere, som trods alt lyder en hel del bedre end den originale fra 2008, men stadig ikke lige så godt som Guitar Hero udgaverne.

Faktisk er der også lavet en fanudgave af ...And Justice For All, hvor man faktisk kan høre bassen. Den kaldes meget passende "...And Justice For Jason" LOL

Jo, jo har selv "Guitar Hero" versionen... meenn...- any way, det var nu mest generelt og med tråden in mente.

Bond Cool

Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2021 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Findes der andre versioner (land/region, DVD vs. Blu-Ray, etc.) som man kan samligne med?

Findes feks."Death Magnetic" i andre (bedre lyd) versioner? - med mindre det er med vilje man har valgt et så "skingert" lydspor - ?? 

Bond Cool

Hvis du har udstyr som kan levere under 25Hz. Så prøv med Master and The Commander DVD DTS 5.1 vs Bluray versionen. Der er klart dybere lyd i DVD versionen. 

Det er nok 10 år siden man skrev om at fænomenet, man mente at man måske havede lagt et filter på for at begrænse dybden etc. Jeg hørte selv på det for nogle år siden og jo, det er en forskel der kan høres/ mærkes.

Man skrev også den gang om, LOTR og Avatar havde samme fænomen med et formodet 25Hz. filter 

Det har jeg - og kender godt de forskellige versioner og tænkte, her på, om det også var en mulighed med Captain Marvel.

Bond Cool

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu