recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cast youtube music og få lyd via receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cast youtube music og få lyd via receiver

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cast youtube music og få lyd via receiver
    Sendt: 06-Maj-2020 kl. 11:59
Hej

Jeg har i sidste uge erhvervet mig en nvidia shield og en yamaha RX-V583 til erstatning af min gamle RX-v659 - Den har jeg famde været glad for ellers

At caste youtube music til nvidia shield er i og for sig nemt nok, det er der helt styr påBig smile

Det er pt. opsat så når man tænder for shielden, så tænder receiver og TV samtidig.

Det gør så at når konen vil høre musik så tænder TVet samtidig, hvis man så slukker dette så slukker det samtidig det resterende.

Er der nogen der har et godt bud på, hvordan jeg kan lave en opsætning der bibeholder at vi kan tænde og slukke for alle 3 enheder på en fjernbetjening og have muligheden for at caste youtube music til en enhed, gerne den nuværende shield.

Jeg har prøvet bluetooth fra mobil til receiver, men det var ikke særlig stabilt og når man satte mobilen i standby så slog det fra.

Jeg har kigget på musiccast, men kan ikke gennemskue om det vil virke og kan ikke få app på mobilen til at finde receiveren, tænker den måske ikke længere er understøttet?

Er ikke afvisende for at købe en enhed mere bare til dette, men vil da gerne undgå det Smile




Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 12:06
En Smart Remote, den kan opsættes til mange forskellige funktioner, så tænder kun det udstyr der skal bruges.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 12:08
Havde godt tænkt tanken, men hvis jeg kunne beholde fjernbetjeningen til shielden, så ville jeg være glad.

Bruger ikke tvet til andet end skærm og receiveren vil i de fleste tilfælde bare stå på HDMI indgangen og indimellem måske netradio, som styres fra mobilen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 12:18
Det er den nemmeste måde at gøre det på, så kan hver enkelt enhed styres seperat, elle via funktion, som f.eks se TV, så tænder kun TV, Se film, så tænder TV, Reciver og den enhed der ses film fra, høre musik, så tænder Reciver og den enhed der bruges til musik.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 12:20
Du kan også blive glad for en Harmony remote, der er let at opsætte via PC til forskellige scenarier. Du har formentlig brug for flere end de to du beskriver. Min Harmony One fungerer stadigvæk til det hele her i huset, selvom den har en del år på bagen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 12:26
 Det var Harmony jeg mente, de kan jo netop opsættes til stort set alt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 14:33
Hmm, jeg vil genoverveje en multifjernbetjening igen så.

Selvom jeg er ikke helt begejstret, men kan ikke selv komme på en bedre løsning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 15:24
Husk at sætte alt hdmi sec til off på alle apparater, ellers virker Harmony ikke rigtigt. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 16:04
Stik konen en iPhone/iPad og lad hende AirPlaye direkte til forstærkeren.

Det gør vi til vores aldrende Marantz og det virker 100.....


Klaus


Redigeret af KlausDM - 06-Maj-2020 kl. 16:04
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 16:18
Ved ikke hvordan scener fungere på en Yamaha RX-V583 remote, men på en 3060 m.fl. kan du "programmere" det hedder vel nok nærmere at indstille en scene.

Scene 1 tænder for tv'et - Receiveren samt 3 stk. effekttrin.
Scene 2 tænder for tv-et - Receiveren - ATV 4K - 3 stk. effekttrin
Scene 3 tænder receiveren går på airplay - 3 stk. effekttrin og et andet speaker pattern og et andet subwoofer trim.

volume niveau er ligeledes tilpasset fra input til input. 

Osv og osv....

Hvis en Yamaha RX-V583 kan, så kan man med fordel side via et web interface fra receiveren justere et hav af parameter, ved dog ikke om din kan det.

Prøv at skriv din Yamaha's ip adresse i URL på en browser f.eks .http://192.168.1.01/Setup/


Redigeret af Potter - 06-Maj-2020 kl. 16:20
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 16:39
Yamahas MusicCast er noget helt andet, end streaming. Det er Yamahas trådløse multirumsløsning.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Yamahas MusicCast er noget helt andet, end streaming. Det er Yamahas trådløse multirumsløsning.
Filippo, den er jeg med på...
 
Du kan godt i forbindelse med en scene, benytte input select og indsætte "Musicast link" elller Bluetooth - Tidal - Spotify - Napster osv osv.

Men måske jeg misforstået trådstarters spørgmåletEmbarrassed
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu