recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cast youtube music og få lyd via receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cast youtube music og få lyd via receiver

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 17:18
Svaret var til trådstarter, som blander tingene sammen.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2020 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Svaret var til trådstarter, som blander tingene sammen.
Thumbs Up
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 08:23
Som Potter foreslår, så brug "scene" tilslut din castenhed til hdmi 2 og tryk på scene 5, tv'et tænder dog, men kan slukkes. Så kan du vælge det lydprogram som du vil bruge med program vælgeren.

Frank
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Som Potter foreslår, så brug "scene" tilslut din castenhed til hdmi 2 og tryk på scene 5, tv'et tænder dog, men kan slukkes. Så kan du vælge det lydprogram som du vil bruge med program vælgeren.

Hvor besværligt.

Min anbefaling til at AirPlaye gælder stadig som værende letteste option..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Som Potter foreslår, så brug "scene" tilslut din castenhed til hdmi 2 og tryk på scene 5, tv'et tænder dog, men kan slukkes. Så kan du vælge det lydprogram som du vil bruge med program vælgeren.

Hvor besværligt.

Min anbefaling til at AirPlaye gælder stadig som værende letteste option..


Klaus

Jo, men hvad hvis der ikke er iPhone  eller iPad i husstanden?

Frank
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 10:40
Køb en iPad 😀

Du ender nok med at bruge en del penge på fjernbetjening o.lign. alligevel.

Og i sidste ende bliver det en Rocket Science løsning, som aldrig kommer til at fungere ordentligt.


Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 11:04
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Som Potter foreslår, så brug "scene" tilslut din castenhed til hdmi 2 og tryk på scene 5, tv'et tænder dog, men kan slukkes. Så kan du vælge det lydprogram som du vil bruge med program vælgeren.

Hvor besværligt.

Min anbefaling til at AirPlaye gælder stadig som værende letteste option..


Klaus
Klaus, det kan bliver et problem hvis du benytter forskellige pattern etc. tildelt de forskellige indgange.

F.eks. hvis du har pattern 1 tildelt f.eks. når du ser tv, hefter slukker du så det hele. 
Næste gang du så vil benytte forstærken til f.eks. Airplay, så er det rigtig nok at du bare kan via en iPhone eller iPad vælge dit nummer som starter din receiver og hefterefter afspiller din musik, bingo.Smile 

Men Receiveren vil benytte det samme pattern etc. som sidst blev brugt i det her tilfælde pattern 1. Derfor kan du så benytte en scene til at lægge alle dine parameter ind for den pågældende scene

Jeg køre selv med 2 pattern 1 for musik og 1 for surround med forskellige PEQ - Subwoofer trim - volume level etc. for hver scene/ indgang.


Redigeret af Potter - 07-Maj-2020 kl. 11:40
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2020 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


Men Receiveren vil benytte det samme pattern etc. som sidst blev brugt i det her tilfælde pattern 1.

Undskyld mig, mennhvis man har sådan noget smart pattern noget og ikke kan linke det til en indgang (i dette tilfælde AirPlay), så er det dælemand ikke meget værd.

Vi er ude i at konen vil hør musik. Ergo, ikke noget med at tænde forstærkeren, skifte det ene eller det andet.
Nå min gamle Marantz kan det, kan en ny Yamaha det vel også?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2020 kl. 09:28
Mere et spørgsmål en et forslag.

Kunne det virke at du i stedet for en Harmony bruger pengene på en billig brugt Chromcast (evetuent audio), som du tilkobler en separate indgang på receivere.  

Så beder du konen om at caste til den istedet for shielden, når hun skal hører musik.

Forudsætningen er selvfølgelig at du kan undgå at receiveren tænder for TV'et når den mærker musikken fra Chromecasten. (Og at din CC får konstant strøm)

Det kan selvfølgelig også give udfordringer hvis det er et krav at styre musik volume fra Shield remoten.

Personlig er jeg ikke vild med multifjernbetjeninger, kan ikke lige sige hvad problmet er, men jeg tror det er den manglende følelse af "instant response"  når du skal betjene flere enheder på en enkelt aktion. OK, jeg har ikke prøvet de absolut nyeste generationer af Harmony (Tror den nyeste jeg har er en One og så har jeg vist ogå en Hub et sted)





Redigeret af ildocteur - 08-Maj-2020 kl. 19:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu