recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - caster det nye Apple tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

caster det nye Apple tv?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 09:13
Jeg har lige testet.
Chromecast via en Samsung telefon. Slukkede jeg telefon kørte DR udsendelsen videre.

Viste jeg herefter den samme udsendelse på mit Apple TV via IPAD, så stoppede DR udsendelsen med det samme jeg slukkede Ipad'en. Bare jeg lukkede app på Ipad stoppede visningen af udsendelsen.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 09:23
Jeg kan fint både lukke DR TV app samt sætte iPhonen i dvale uden at ATV stopper med at spille.

Redigeret af lunddal - 03-Oktober-2015 kl. 10:40
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af nph12 nph12 skrev:

Nu har jeg solgt mit Apple tv 2 for et stykke tid siden. Mener helt klart, at jeg ikke kunne slukke min iPad efter jeg har valgt den udsendelse jeg vil se på mit tv - det kan jeg med Chromecast!

Chromecast overtager håndteringen af den valgte udsendelse, når den er valgt på ens IPad. IPod'en er bare en "fjernbetjening".


Ved apps der understøtter ægte AirPlay, kan du lukke app'en og evt. også trykke på sleep-knappen.

ATV-fjernbetjeningen kan så pause og spole og lukke den pågældende video.

Du kan ikke lukke iPad'en helt ned, men jeg ved ikke om det er det, du mener?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 10:49
Apple tv overtager streamen på apps der understøtter dette. Og har altid gjort det. Test ved at give dit appeltv en fast ipadresse uden gw og dns adresse. Det der streames fra telefonen kan stadigvæk vises, det hvor appletv overtager streamen kan nu ikke vises mere.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 10:52
Man kan ikke slukke sin Apple enhed (helt), mens man streamer til ATV. Det er uanset om man streamer fra app eller andet.
Man kan heller ikke lukke ned for en app, mens man ser film. Den skal køre, som minimum i baggrunden.
På CC, kan man sagtens lukke ned for f.eks. Netflix, uden at signalet ryger på tv'et
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 10:57
Jeg har lige testet med en iPad Air2 iOS9 med AirPlay til AppleTV3 med version 7.2.

Ingen problemer med at iPad skal være tændt hele tiden.
Jeg vælger fra DR app udsendelsen jeg vil se, vælger AppleTV og kan derefter slukke iPad helt ned uden at stream på tv stopper.

Kan det være at du vælger skærmdublering istedet for "rigtig" stream?
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 11:04
Nu bruger vi kun primært DR TV og TV2 play. De understøtter ægte AirPlay - er vi enig om det?

Hvis man kan slukke app'en, så forstår jeg ikke, hvorfor man ikke kan slukke Ipad'en helt ned. Har ATV ikke overtaget udsendelsen? Ligesom Chromecast kan gøre.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 11:24
Nej, jeg har ikke brugt skærmdublering. Kan det have noget med, hvilken version af IOS, model af iPad man bruger samt om det er ATV 3, om ATV overtager udsendelsen og man kan slukke iPad?
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 11:25
Jeg forstår ikke problematikken?
Ønsker du at starte en afspilning fra iPad/iPhone til ATV og derefter slukke iPad/iPhone helt ned til "død" tilstand, hvor det kræver en boot at starte op igen?
Og i hvilke scenarier ønskes dette?

Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 11:33
Nu er det også at sætte det lidt på spidsen. Det er for at finde ud af afhængigheden mellem iPad og ATV. Skal vores iPad bruger ressourcer på at streame en udsendelse til tv'et eller kan Ipad'en bruges til noget andet, når der er valgt en udsendelse og evt. slukkes.
Til top
nph12 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nph12 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 11:41
Eller sagt på en anden måde. Jeg kan det jeg efterlyser på ATV med Chromecast og bruger ofte denne mulighed. Var bare interesseret i at vide, om det nye ATV kunne det samme.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 11:59
Du kan sagtens bruge iPad/iPhone til andet når først AppleTV har overtaget stream, spille browse osv.
Men f.eks. DR app skal være aktiv i baggrunden, hvis du lukker app stopper afspilningen på tv, da app er bindeleddet.




Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu