|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Til det almindelige netværk kan man i princippet godt nøjes med et kabel, så skal du til gengæld bare have en switch i dit tv-møbel. USB og HDMI extendere kan du dog ikke køre igennem switchen.
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
1. Træk et kabel til hver komponent du kunne tænkes at få brug for (anbefales af dem der trækker kabler :-) som giver 2-10 træk til hver lokation. 2. Træk 2 kabler til hver lokation. Hvis du har dit udstyr decentralt har du brug for et netværksstik og evt. Telefonstik. Hvis du har dit udstyr centralt skal du kun bruge kablerne til extender da alle tilslutninger på udstyret jo er på det centrale sted og ikke ved din skærm. Der kan selvfølgelig opstå særlige behov som man skal tænke ind i scenariet :-) BS
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Det er ikke for at blære mig, men hvis hvis man vil danne sig et billede af hvad et nogenlunde kompliceret setup kræver af kabeltræk kan man kigge på denne chart. Her er der HDMI, USB, og netværk til alle fire zone. HDMI kræver to CAT5e(gerne CAT6) USB kræver et CAT5(lowspeed usb) og netværk et CAT5. Dvs har man sine enheder centralt er 4 CAT5E kabler egentlig nok. Jeg vil dog foretrække to ekstra det ene af dem evt CAT7(Som også kan kan håndtere Antennesignaler)
Højtalerkabler trækkes separat hvis recievere er centralt placeret. ![]() Cat5=Stiplet Grøn streg HDMI Direkte Kabel=Lilla streg HDMI Splitter=Lys Lilla kasse med mørk lilla kontur HDMI Switch=Mørk Lilla kasse HDMI Extender=Grå kasse med Lilla kontur USB= Sort streg Firewire=Stiplet Sort streg Højtalerkabel=Turkis streg IR Repeater= Stiplet Lilla streg Coax/Cat7=Gul streg Computer=Orange kasse Virtuel Computer=Lys Orange kasse Recievere=Turkis kasse Højtalere=Lyserøde kasse Netværksenheder = Grønne Kasser Firewireenheder =Pink kasse Skærme=Blå Redigeret af Patriarken - 24-Oktober-2011 kl. 11:21 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
|
![]() ![]() BS
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Man kunne også bare oprette en TV server (DVBViewer eller Mediaportal), have små PCer clipset bag på sine TV. Så kan man nøjes med to RJ45 ved hver lokation. 1 til Antenne (direkte TV, kan undværes, men så skal man "suge" på TV serverens tunere), og 1 til Data. Skal man bruge et RJ45 til antenne, kræves en omformer, der kan omforme TV signalet til RJ45. Det kunne være et IHC Antennemodul
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() |
|
Tak for alle de gode input. Jeg er endt op med at bestille noget skærmet Cat6 kabel. Mht. til HDMI extenderen. Mange af de nye modeller fra eks. Lindy og Roline. De bruger kun ét Cat6 kabel? Skal jeg gå efter noget andet, eller er det godt nok?Tak endnu engang. :)
|
||
![]() |
||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() |
|
Og ja, dit setup er jo en rollemodel for alle os andre.. :) COOL!
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Det kunne man, og du er såmend ikke begrænset til Mediaportal/dvbviewer (DVBlink koster det samme og hvem har ikke W7HP?). At omforme Antenne til RJ45/twisted pair er ikke noget man bare gør billigt med mindre man har CAT7/IHC. Jeg nævner at det er en god ide med mindst et CAT7 kabel dersom dette med en enkelt af de i alt 8 ledere(plus skærm) kan levere et full blown returvejs antennesignal. Du kan så bruge de andre ledere til noget andet hvis det er det du vil. |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
Kasper....Jeg glemte at jeg har lovet dig en test usb model....Kommer med den i løbet af ugen... |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Hvis man bruger IHC Net er kablet bygget således at man også kan få ført IR signaler igennem.
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det ved jeg godt, men dette sker igennem modulation demodulation. CAT7 er Cat6 og cat5 overlegent fva båndbredde. Men IHC er stadig proprietært og kræver LK IHC moduler for at udnytte specifikke funktioner. Jeg taler om kablets muligheder UDEN IHC som et transport lag. Jeg er ikke modstander eller fortaler for IHC jeg synes bare det kræver for mange proprietære moduler og at disse moduler er ret begrænsede i funktionalitet og i dokumentation ift deres pris. Hvis man fx ser på hvad en teknologi som MOCA kan i sin enkelthed og sammenligner dette med hvad der IKKE tilbydes via IHC, så er det egenlig ganske begrænset hvad LK hiver ud af deres moduler og deres dyre CAT7 kabler. Jeg kan dog godt lide stjernekoblingen og skalleringen. Redigeret af Patriarken - 24-Oktober-2011 kl. 15:02 |
||
Mit Setup
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |