|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |||
Luckow ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() |
||
Ja ja, sådan er det jo også med de andre kategorier, ved kortere længder (under 55m) kan de selvfølgelig håntere hastigheder hurtigere end hvad de er specificeret til.
![]()
He he, jeg havde godt nok sat situationstegn omkring, men jeg kunne selvfølgelig have sagt mig selv at den alligevel ville blive kommenteret.
![]()
Det var heller ikke min mening at skære alle over én kam, for selvfølgelig er der også masser af amatører (tør ikke bruge det andet ord igen) der har helt tjek på det. Jeg havde bare to pointer med mit indlæg.
1. det kræver noget mere viden at installere STP netværk fremfor UTP netværk. 2. Det bedste kabel (højeste kategori) behøver ikke umiddelbart at være den beste løsning. F.eks. vil trådstarten bl.a. bruge sit netværk til HDMI ekstendere, og f.eks. Gefen (som bl.a. netop laver HDMI ekstendere) anbefaler at man IKKE bruger skærmede kabler til ekstender brug, da skærmede kabler har en tendens til at dæmpe signalet og skabe ekkoer. De anbefaler iøvrigt heller ikke Cat7 kabler, de er direkte uegnet til ekstender udstyr.
|
|||
![]() |
|||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
||
Det ender jo med at vi er enige :-)
Nå ja og undskyld den dårlige vittighed. BS |
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Ja men nu er jeg i tvivl, for her http://www.octavainc.com/faq.htm#cat_cable_recommendation står der jo at CAT 7 er bedst når man vil overføre HDMI over RJ45 (skærmet)
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
Luckow ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() |
||
Hmm... ja, så er det dælme lidt svært hvad man skal stole på. ![]() Nu huske jeg det godt nok lidt forkert, for det var ikke Gefen selv der havde skrevet det, men et firma som installere deres produkter ude hos deres kunder. Der kan læses om det her: |
|||
![]() |
|||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() |
||
Ja, så breder forvirringen sig.
Jeg har bestilt sådant en kabelrulle:
Cat6 SFTp skærmet. :) Hmmm
|
|||
![]() |
|||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
||
Nu lyder det som om at det er svært at trække kabler hvilket jeg absolut ikke mener det er. Standard SFTP CAT6 der bliver termineret i hver ende vha keystones enten LK's Lexcom connectorer til Shielded cat6 eller vha LSA keystones(Kræver en LSA tang) det er faktisk rimeligt nemt. Det er klart at man ikke skal stå og lave mussetrapper med kablerne eller trække dem på langs med lysnetskabler. Ellers er det ikke rocketscience. Største pitfall for mange er at man ikke er diciplineret ift TIA standarder. Vælg B standarden og kør med denne igennem hele huset. Billigste løsning er et LSA patchpanel i Serverrum og så LK Lexcom 250 Connectorer på endpoint. Mig bekendt findes der KUN UTP LSA keystones til LK. Redigeret af Patriarken - 29-Oktober-2011 kl. 09:12 |
|||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|||
![]() |
|||
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
![]() |
||
Super, tak for svar. Min "bekymring" gik på, at jeg har 300m skærmet Cat6 kabel til at stå, og det ene sted står der, at skærmet kabel er godt og et andet dårligt.
Havde planen om at afslutte endpoints med Lexcom connectorerne, men gider sku ikke trække det "forkerte" kabel rundt i hele huset, hehe. :)
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har i øvrigt bestilt et par sæt af disse:
Er jo glædeligt, at man kan trække IR over Cat6 også. :)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |