recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cat7 kabel til F8005?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cat7 kabel til F8005?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baggadap Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Juli-2009
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggadap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cat7 kabel til F8005?
    Sendt: 15-Juli-2014 kl. 14:27
Hej alle

Jeg har gigabit LAN, og skal trække et kabel til mit Samsung F8005. I manualen til TV'et står der at det skal være et Cat7 kabel! Kan det virkelig passe? Er der overhovedet gigabit ethernet på TV'et?

I forhold til Cat5e er meterprisen dobbelt så dyr, så der er en del at spare..

Mvh Mathias
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 14:28
Du kan køre GbE på Cat5e, så mon ikke bare det er en skribent med en hjerneblødning Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 31-December-2005
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 14:45
Mit spritnye Samsung HU7505 kører ifølge LED'en på min switch, kun 100Mbit.

Du behøver ikke cat 7, men hvis du feks. skal kravle rundt på loftet eller andre besværlige steder, ville det nok være fornuftigt at "fremtidssikre" din installation, feks cat 6 eller 6a skærmet kabel.

Det ville jeg gøre :-)
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af donlon donlon skrev:

Mit spritnye Samsung HU7505 kører ifølge LED'en på min switch, kun 100Mbit.

Du behøver ikke cat 7, men hvis du feks. skal kravle rundt på loftet eller andre besværlige steder, ville det nok være fornuftigt at "fremtidssikre" din installation, feks cat 6 eller 6a skærmet kabel.

Det ville jeg gøre :-)

Da jeg for et års tid siden var lidt med i at renovere en lejlighed, blev der  lagt  LAN kabler ud fra et over-/teknikskab til 8 steder i lejligheden.
Først ville vi bruge  CAT6A  parsnoet med én fælles alu skærm omkring de 4 par og LEXCOM 500 i vægdåser og i patchpanel i over-/teknik-skab.

Men efter nøje overvejelse, blev vi enige om, at  CAT5E med aluskærm og LEXCOM 250 rigeligt ville kunne opfylde behovet nu og i fremtiden.  

Husk det skal være stift CAT5E kabel til faste forbindelser.

Lars  :)

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 15:37
Tja, det er jo en temperamentssag, for ikke så mange år siden var et 100 Mbit LAN kort, switch og router alt rigeligt, nu er min internetforbindelse 3x den hastighed.

Jeg ved godt man sagtens kan køre gigabit på et 5e kabel og det er da også rimeligt fremtidssikret, men jeg mener bare at når man nu alligevel feks. skal til at ligge på maven på et varmt loft i rockwool støv kan man ligesågodt ofre de par kroner mere, men det er bare MIN mening :-) 
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggadap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2014 kl. 20:58
I har helt ret, jeg skal ud i skunken og på en måde få kablet skudt 5 meter over på den anden side, under gulvet på 1. sal. Nogen gode forslag? :)

Jeg kan godt lide tanken om at være fremtidssikret, men har omvendt lidt svært ved at se behovet for at køre 10 gigabit mellem TV og LAN.. og 800 dask for en rulle på 100 meter er da også en pæn slat..
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baggadap Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 18:31
Opgaven blev løst vha en lang aluliste jeg forsigtigt lavede til en rulle, og så skød under gulvet. Så nu ligger der to stk tomrør, nice!

Jeg tror næsten jeg bare trækker Cat7 kabel for at være fremtidssikret, men hvordan er det med skærmning - kan det altid tåle at ligge op ad 220V? Jeg synes ikke jeg kan se der er forskel på skærmning som med Cat5 og 6.
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 20 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 18:42
Så længe det er skærmet er der ingen problemer i at ligge det op af strømkabler, det er jo derfor det er skærmet ;-)

Jeg ved faktisk ikke om der er forskel på skærmningen på de 2 typer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu