|
Cat7 kabel til F8005? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
baggadap ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Status: Offline Point: 45 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2014 kl. 14:27 |
Hej alle
Jeg har gigabit LAN, og skal trække et kabel til mit Samsung F8005. I manualen til TV'et står der at det skal være et Cat7 kabel! Kan det virkelig passe? Er der overhovedet gigabit ethernet på TV'et? I forhold til Cat5e er meterprisen dobbelt så dyr, så der er en del at spare.. Mvh Mathias
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan køre GbE på Cat5e, så mon ikke bare det er en skribent med en hjerneblødning
![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 20 ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
Mit spritnye Samsung HU7505 kører ifølge LED'en på min switch, kun 100Mbit.
Du behøver ikke cat 7, men hvis du feks. skal kravle rundt på loftet eller andre besværlige steder, ville det nok være fornuftigt at "fremtidssikre" din installation, feks cat 6 eller 6a skærmet kabel. Det ville jeg gøre :-)
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Da jeg for et års tid siden var lidt med i at renovere en lejlighed, blev der lagt LAN kabler ud fra et over-/teknikskab til 8 steder i lejligheden. Først ville vi bruge CAT6A parsnoet med én fælles alu skærm omkring de 4 par og LEXCOM 500 i vægdåser og i patchpanel i over-/teknik-skab. Men efter nøje overvejelse, blev vi enige om, at CAT5E med aluskærm og LEXCOM 250 rigeligt ville kunne opfylde behovet nu og i fremtiden. Husk det skal være stift CAT5E kabel til faste forbindelser. Lars :) |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 20 ![]() Pause fra forummet ![]() ![]() Oprettet: 31-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
Tja, det er jo en temperamentssag, for ikke så mange år siden var et 100 Mbit LAN kort, switch og router alt rigeligt, nu er min internetforbindelse 3x den hastighed.
Jeg ved godt man sagtens kan køre gigabit på et 5e kabel og det er da også rimeligt fremtidssikret, men jeg mener bare at når man nu alligevel feks. skal til at ligge på maven på et varmt loft i rockwool støv kan man ligesågodt ofre de par kroner mere, men det er bare MIN mening :-) |
|
![]() |
|
baggadap ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Status: Offline Point: 45 |
I har helt ret, jeg skal ud i skunken og på en måde få kablet skudt 5 meter over på den anden side, under gulvet på 1. sal. Nogen gode forslag? :)
Jeg kan godt lide tanken om at være fremtidssikret, men har omvendt lidt svært ved at se behovet for at køre 10 gigabit mellem TV og LAN.. og 800 dask for en rulle på 100 meter er da også en pæn slat..
|
|
![]() |
|
Opgaven blev løst vha en lang aluliste jeg forsigtigt lavede til en rulle, og så skød under gulvet. Så nu ligger der to stk tomrør, nice!
Jeg tror næsten jeg bare trækker Cat7 kabel for at være fremtidssikret, men hvordan er det med skærmning - kan det altid tåle at ligge op ad 220V? Jeg synes ikke jeg kan se der er forskel på skærmning som med Cat5 og 6.
|
|
![]() |
|
Så længe det er skærmet er der ingen problemer i at ligge det op af strømkabler, det er jo derfor det er skærmet ;-)
Jeg ved faktisk ikke om der er forskel på skærmningen på de 2 typer
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |