|
CBB mobil bredbånd modem / router begrænset ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kazb ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Maj-2021 kl. 10:24 |
Hej.
Jeg har mobilt bredbånd fra CBB med et simkort i en Huawei B535-232 router. Vi bor pt. i sommerhus og temmelig tæt på en mobil mast så jeg har fuld signal. Dog undrer det mig lidt at min max download på modem'et er ca. 75 mbps men hvis jeg lægger mobiltelefonen ( samsung galaxy s8+ ) lige ved siden af så får jeg +200 mbps selvom den også kører på CBB. Så spørgsmålet er om modemmet er begrænset ? Jeg synes at kunne læse at det burde kunne køre hurtigere. Hvis det er begrænset er der så et andet bedre modem man kan købe og dermed opnå bedre hastighed ?
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4748 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. I en anden tråd læste jeg at, RepairGuyDK har testet 5G routeren fra Telmore: Den vil jeg foreslå dig at se. Der er også et forslag til en 5G Router. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10502 |
Hvorfor bruger du så ikke din mobiltelefon som router/modem? Flemming
Redigeret af fltk - 13-Maj-2021 kl. 11:55 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er vel nok på den begrænsning for Dataforbrug, og ikke som på Mobilt Bredbånd Fri Data (1 Tb).
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Henrik_45 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 397 |
Nu skal du tænke på at din Huawei B535-232 routeren er LTE CAT 7 300/150 Mbps og din Samsung Galaxy S8+ er LTE CAT 16 1024/150 Mbps så det er nok det der gøre forskellen
|
|
![]() |
|
kazb ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
Tak Carsten.
Den kigger jeg lige på MVh. Kenneth
|
|
![]() |
|
Hej Flemming.
Det har jeg som sådan også gjort og det kører også fint, men når jeg så gerne vil have min NAS på osv. så mangler jeg nogle netværksporte og så er det ikke så smart når jeg tager telefonen med på job for så brokker fruen sig over manglende net :) MVh. Kenneth
|
|
![]() |
|
Hej Henrik
Ja det var noget i den retning jeg tænkte - jeg kunne bare ikke finde de specs som du oplyser på telefonen. Men ja det er måske der begrænsningen sidder, men så er det jeg tænker om ikke der er en sim kort router der har lignende specs så jeg kan udnytte hastigheden eller er der en teknisk grund til at man ikke går højere op med hastigheden på routeren ? MVh. Kenneth
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Har du vitterligt noget at bruge mere end 75Mb/s til i dit sommerhus?
Klaus
|
|
![]() |
|
Hej Klaus.
Jeg bor der fast i 6 måneder mens vores nye hus bygges så ja lidt højere hastighed vil være fint. Men det er egentlig heller ikke spørgsmålet om den højere hastighed det er mere et spørgsmål til det tekniske hvorfor der er den store forskel mellem modem og mobiltelefon på samme netværk
|
|
![]() |
|
Branchekender ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 361 |
Det er fordi din smartphone understøtter en højere kategori. Du finder en oversigt her: https://www.cablefree.net/wirelesstechnology/4glte/lte-ue-category-class-definitions/
Din router understøtter kun kategori 6, og derfor er den maksimale overførselshastighed ~300 Mbit/s. Routeren kan også kun 2CA, hvilket betyder, at den kan bruge 2 frekvensbånd på samme tid. På TT-netværket kan en moderne smartphone få adgang til 3CA eller 4CA, og derved bruge flere frekvensbånd på samme tid, og det er nok derfor din smartphone er langt hurtigere. Du kan køb en anden router, hvis du vil have højere hastighed - f.eks. Netgear Nighthawk MR1100 |
|
![]() |
|
Jonas_R ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Inde i settings på routeren kan du normalt også force den til kun at være på 4G.
Jeg synes især mine Huawei routeren har haft en tildens til at stå og hoppe af/på 4G.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |