recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD afspiller som computer CD-drev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CD afspiller som computer CD-drev

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Som jeg læser det, har Knisse ingen CD'er, men vil til at starte en samling. Og så vil han købe en CD afspiller og slutte til anlægget og få den fine lyd ved direkte afspilning.

Han får ikke finere lyd, ved at anvende en CD-afspiller! Når der rippes med et data-drev, kan der laves en 100% bitperfect kopi af CD'ens 0- og 1- taller!

Han ønsker så også at have CD samlingen på Mac. Og her gir det god mening at overspille via CD afspilleren efterhånden som der købes CD'er.

Nej, det gi'r ingen mening! Han vil skulle sidde og overvåge hele overspilningen, i den tid hele CD'en varer - og de kan være over en time. For hvis ikke han gør det, så får han én stor fil, og ikke enkeltnumre.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 09:45

Du skal ha et digitalkabel som sikkert er dyrt fordi det er til Apple. Et ext drev er endnu dyrere.

Tvivler på at et eksternt USB CD-drev er dyrere!

Hvis du hver gang der købes en CD, sætter kablet i Mac'en, og optager samtidig med du hører den på anlægget. Så er tidsforbruget = 0 tid.

Og på intet tidspunkt må han stoppe, spole, pause, skippe eller lign. For så ryger optagelsen. Derudover vil han aktivt skulle stoppe optagelsen mellem hvert nummer, for at få pauser mellem numrene/seoarate lydfiler.
Og dertil kommer, at han selv skal til at intaste alle oplysninger om kunstner/titel/album/årgang/komponist/tekst/finde cover o.s.v.
Jo, det kommer til at tage en helvedes tid!

Når man ripper, tager det 30 sek. at få en 100% perfekt kopi - inkl. pauser, cover, tid, titel, kunstner, album, år o.s.v.

M.v.h.
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-November-2007
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 09:49
Jeg må ærligt erkende at det jeg havde håbet på var at jeg kunne bruge CD-afspilleren som kun ekstern drev, og derefter rippe via iTunes.
Hvis den eneste mulighed er gennem overspilning fra CD-afspilleren til computer så tror jeg ikke denne løsning vil fungere for mig
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som jeg læser det, har Knisse ingen CD'er, men vil til at starte en samling. Og så vil han købe en CD afspiller og slutte til anlægget og få den fine lyd ved direkte afspilning.

Han får ikke finere lyd, ved at anvende en CD-afspiller! Når der rippes med et data-drev, kan der laves en 100% bitperfect kopi af CD'ens 0- og 1- taller!
DET ER IKKE DET JEG SKRIVER. HAN FÅR FINERE LYD PÅ ANLÆGGET.

Han ønsker så også at have CD samlingen på Mac. Og her gir det god mening at overspille via CD afspilleren efterhånden som der købes CD'er.

Nej, det gi'r ingen mening! Han vil skulle sidde og overvåge hele overspilningen, i den tid hele CD'en varer - og de kan være over en time. For hvis ikke han gør det, så får han én stor fil, og ikke enkeltnumre.
DET LYDER SOM EN DÅRLIG IDE SÅ.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 09:58

Du skal ha et digitalkabel som sikkert er dyrt fordi det er til Apple. Et ext drev er endnu dyrere.

JO APPLES DREV ER.

Hvis du hver gang der købes en CD, sætter kablet i Mac'en, og optager samtidig med du hører den på anlægget. Så er tidsforbruget = 0 tid.

Og på intet tidspunkt må han stoppe, spole, pause, skippe eller lign. For så ryger optagelsen. Derudover vil han aktivt skulle stoppe optagelsen mellem hvert nummer, for at få pauser mellem numrene/seoarate lydfiler.
Og dertil kommer, at han selv skal til at intaste alle oplysninger om kunstner/titel/album/årgang/komponist/tekst/finde cover o.s.v.
Jo, det kommer til at tage en helvedes tid!

Når man ripper, tager det 30 sek. at få en 100% perfekt kopi - inkl. pauser, cover, tid, titel, kunstner, album, år o.s.v.
SIGER IKKE AT DET IKKE ER AT FORETRÆKKE.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:

Jeg må ærligt erkende at det jeg havde håbet på var at jeg kunne bruge CD-afspilleren som kun ekstern drev, og derefter rippe via iTunes.
Hvis den eneste mulighed er gennem overspilning fra CD-afspilleren til computer så tror jeg ikke denne løsning vil fungere for mig

Du kan ikke "rippe" med en alm. CD-afspiller - kun overspille. Så det foregår i 1:1 hastighed, hvor en computerdrev - med den rigtige software - kan rippe med 20 - 40x normal hastighed.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:06

JO APPLES DREV ER.

Uden tvivl, men man er også for dum, hvis man købte et Apple-drev, når et hvilket som helst USB-drev ville fungere.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:12
Også derfor jeg købte min Mac MED internt optisk drev ;-)

Redigeret af Kampus - 05-Maj-2015 kl. 10:12
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:13

Du kan ikke "rippe" med en alm. CD-afspiller - kun overspille. Så det foregår i 1:1 hastighed, hvor en computerdrev - med den rigtige software - kan rippe med 20 - 40x normal hastighed.

M.v.h.

Tak for det svar. Er stadig i overvejelses fasen, og nu må jeg tage med at ved CD-løsningen så skal jeg foruden en CD-afspiller, CD'er også købt et ekstern drev hvis det skal give mening for mig.

Lidt en skam at en CD-spiller åbenbart er et lukke kredsløb, ville ellers være smart siden mange computer producenter helt har droppet CD-drevet.

Redigeret af Knisse - 05-Maj-2015 kl. 10:17
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:17
Hvorfor ikke bare købe filerne direkte på nettet, så slipper du for at rippe. Brug så en laptop + USB DA som afspiller med passende software. Jeg kan godt lide Jriver, men der er mindst 1000 alternativer hvis du heller vil prøve noget andet eller vil have free ware.
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Hvorfor ikke bare købe filerne direkte på nettet, så slipper du for at rippe. Brug så en laptop + USB DA som afspiller med passende software. Jeg kan godt lide Jriver, men der er mindst 1000 alternativer hvis du heller vil prøve noget andet eller vil have free ware.

2 ting (for mig)
For det første vil jeg gerne have god fil kvailitet, CD/flac/apple lossless, nogle steder er kvaliteten lavere.

For det andet kan jeg bedre lide idéen med at lægge en CD i anlægget også høre CD'en færdig, det er langt fra den samme oplevelse som bare at starte nummeret på computer, og ofte ender jeg med at høre enkelte numre i stedet for hele CD'er som giver en bedre lytteoplevelse for mig.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 10:24

Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

For det første vil jeg gerne have god fil kvailitet, CD/flac/apple lossless, nogle steder er kvaliteten lavere.

Nogle steder? 99,9% af alle steder, er det en ringere kvalitet.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu