recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD/DVD printere.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCD/DVD printere.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6668
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2005 kl. 20:50
Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Status: Offline
Point: 7908
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2005 kl. 20:50
Sammenligning mellem Canon PIXMA iP3000, iP4000 & iP5000
Nedennævnte er punkter, hvor der er forskelle:
  iP3000 iP4000 iP5000
Pris: 883 1045 1469 (edbpriser.dk 28-03 2005)
Design: Grå Sort Sort
Opløsning: 4800x1200 dpi 4800x1200 dpi 9600x2400 dpi
Printenhed: 4 blækpatroner, 2 pl FINE 5 blækpatroner, 2 pl FINE og ContrastPLUS 5 blækpatroner, 1 pl FINE
Printhastighed: s/h op til 22 sider/min (maks), 15 sider/min (standard) s/h op til 25 sider/min (maks), 15 sider/min (standard) s/h op til 25 sider/min (maks), 15 sider/min (standard)
  tekst & grafik op til 15 sider/min, 11 sider/min (standard) tekst & grafik op til 17 sider/min, 11 sider/min (standard) tekst & grafik op til 17 sider/min, 11 sider/min (standard)
Blæktank-konfiguration: Fire seperate blæktanke Fem seperate blæktanke - BCI-6BK (sort) er ekstra ift. iP3000 Fem seperate blæktanke - BCI-6BK (sort) er ekstra ift. iP3000
Sort blæktanks kapacitet: 330 sider/5% dækning, 1500 sider test billede Som iP3000, men ekstra: BI-6BK 440 sider/5%, 2000 sider test billede Som iP3000, men ekstra: BI-6BK 440 sider/5%, 2000 sider test billede
Farve blæktankes kapaitet: 460 sider/5% dækning pr. Blæktank, Cyan: 570 sider, Magenta: 440 sider, Gul: 380 sider testbillede 440 sider/5% dækning pr. Blæktank, Cyan: 550 sider, Magenta: 430 sider, Gul: 360 sider testbillede 440 sider/5% dækning pr. Blæktank, Cyan: 550 sider, Magenta: 430 sider, Gul: 360 sider testbillede
Tilslutning: USB USB & parallel USB
Lidt små ubetydelige forskelle ved operativsystemer og driveregenskaber
Software inkluderet:   Som iP3000, samt Easy-PrintToolbox Som ip3000
Strømforbrug: Print: 15W, Standby: 0,5W Print: 16W, Standby: 0,5W Print: 16W, Standby: 0,65W
Vægt: 6,5 kg 6,7 kg 6,7 kg

Jeg overvejer iP3000 eller iP4000. Ifølge ovenstående er forskellene mellem de to ubetydelige i forhold til at det bliver min sekundære printer. Den primære forskel er antal blækpatroner (en ekstra sort i iP4000), til gengæld har blækpatronerne i iP3000 en lidt større kapacitet end i iP4000.

Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Jeg vil anbefale Canons Pixma IP serie fra 3000 og op. 3000 kan købes for under 1000 kr, men jeg mener man skal op i 4000 til lige over 1000 kr for at få en god kvalitet. Størtst model 8500 er netop kåret som bedste printer i Alt om Data. IP4000 kan stå totalt tillukket og alligevel bruges til såvel skiver som A4 papir i skuffen under printeren.  Den fylder ikke meget og der kan sågar stå noget oven på den.

Blæk beholderne holder til ca 1.000 skiver hvis du printer hele skiven. Det er 4 beholdere (farvebillede) til 85 kr stykket, hvis du køber originale og 25 kr stykket hvis du køber kopi produkter. Det koster altså ned til omkring 10 øre at printe en skive!

IP4000 kan stå totalt tillukket og alligevel bruges til såvel skiver som A4 papir i skuffen under printeren.  Den fylder ikke meget og der kan sågar stå noget oven på den. Kan iP3000 ikke også det??
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2005 kl. 20:52

Brixen: Den TDK printer du nævner er en thermal Transfer og printerområdet er meget begrænset og den kan kun printe én farve ad gangen... Altså ikke nogen god løsning.

Men ellers mange tak for tippet!

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2005 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Brixen: Den TDK printer du nævner er en thermal Transfer og printerområdet er meget begrænset og den kan kun printe én farve ad gangen... Altså ikke nogen god løsning.

Men ellers mange tak for tippet!

Så snup en iP4000 i stedet - Jeg købte selv en i lørdags, og jeg er enig med de andre i at den printer utrolig flot.

Der er forresten også duplex-enhed i den. Det er ret brugbart til at printe fx 8 A4 sider sat ned til A5 på 2 ark papir, så det kan foldes til et hefte.

- efter at have læst lidt mere på Canons hjemmeside, kan jeg se at der er mindre forskel på iP3000 og 4000 end jeg troede.
iP4000 skulle være bedre til fotografier, fordi der er en ekstra sort patron med en anden type blæk, og softwaren har noget til at fremhæve billederne.

Redigeret af Brixen
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2005 kl. 22:28
Ja, der er ikke stor forskel på iP3000 og iP4000 som det også fremgår af min sammenligning ovenover. Der er også duplex i iP3000, og jeg vil tro at printkvaliteten er næsten den samme.

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 00:02

Ja, der er ikke stor forskel på iP3000 og iP4000 som det også fremgår af min sammenligning ovenover. Der er også duplex i iP3000, og jeg vil tro at printkvaliteten er næsten den samme.

Det er forresten også samme manual til begge to. Der står iP3000 / iP4000 på forsiden, og så er det nævnt når der er forskel.
Så vidt jeg kan se nu er der kun 2 forskelle - printhovedet og software-cd'en.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 17:55

Er det rigtigt at iP4000 er hvid, med sorte/mørkegrå fronter?

Designmæssigt står iP3000 og iP4000 næsten lige i mine øjne, iP4000 er måske lidt flottere end iP3000, der er en anelse mere afdæmpet med sine lysegrå farver.

iP3000:

iP4000:

Redigeret af Thorvald

Thorvald.
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 18:52

Hej Thorvald

Ip4000 er "mørk" hele vejen rundt ligesom fronten af den du har afbilledet - RIGTIG GOD PRINTER (Har den selv!)

Hvorfor pokker kan de ikke printe samme antal sider?? Det er jo nøjagtig samme patroner både til ip3000 og ip4000??

/Mads

Redigeret af Mads A
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 19:12

iP4000 har jo 5 blæktanke - to til sort. Den ene sorte tank er større end den anden. Hvorfor kapaciteten af farveblæktankene ikke er den samme skal jeg ikke kunne sige - men måske det er p.g.a. ContrastPLUS funktionen i iP4000, der måske bruger en anelse mere blæk??

Billederne er fra: http://produkt.akamera.dk/vis_produkt.php?product_id=20729&a mp;view=images - så om farverne passer - det er jo lige et godt spørgsmål?

Redigeret af Thorvald

Thorvald.
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2004
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 19:28

iP4000 har jo 5 blæktanke - to til sort. Den ene sorte tank er større end den anden. Hvorfor kapaciteten af farveblæktankene ikke er den samme skal jeg ikke kunne sige - men måske det er p.g.a. ContrastPLUS funktionen i iP4000, der måske bruger en anelse mere blæk?

Der er 2 sorte patroner, fordi den ene (den store) indeholder 100 % pigmenteret blæk. Denne patron (3eBk) har desuden sin helt egen print-dyse med mange 1000 nozzles i bunden af printhovedet. Dette sikre lynhurtige sort/hvid print, samt massere af blæk til kontor-brug.

Den alm sorte bruges til foto-udskrivning og i forbindelse med alm. farveprint, mens den pigmenterede altså er dedikeret til tekst og sort/hvid-print.

Bare spørg mig, jeg kender manden der netop har fået eneret og fuldt agentur i hele norden til at sælge og servicere KMP-patroner - som er de eneste patroner Canon tillader at der bliver solgt, ud over Canons egne (alle de andre er jo enten parallel-importeret fra USA eller ulovlige). Forskellen er, at disse KMP ikke overtræder et eneste patent (faktisk bruger de forbedret teknologi), og har vundet over Canon i prof. photo-tests. KMP er ISO-certificeret og europærisk... og så koster de det halve af Canons egne patroner. Og nej (som jeg også har skrevet andet steds) jeg får ikke en eneste krone fra KMP for disse udtalelser...

Desuden er KMP så sikker på sin kvalitet, at hvis der bare er det mindste med en patron, så henter de den defekte patron og sender den til lab-test. Desuden yder de 100 % garanti, og erstater printer, hvis noget skulle gå galt... det er klasse.

Redigeret af tychsen
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 19:36

iP4000 har jo 5 blæktanke - to til sort. Den ene sorte tank er større end den anden. Hvorfor kapaciteten af farveblæktankene ikke er den samme skal jeg ikke kunne sige - men måske det er p.g.a. ContrastPLUS funktionen i iP4000, der måske bruger en anelse mere blæk??

Jeg synes jeg har læst et sted at den ene sorte er en anden type blæk, men nu kan jeg ikke finde det.

Billederne er fra: http://produkt.akamera.dk/vis_produkt.php?product_id=20729&a mp;a mp;view=images - så om farverne passer - det er jo lige et godt spørgsmål?

Farverne på Canons hjemmeside passer bedre. iP4000 har grå kanter og næsten sorte flader (hele vejen rundt).

Har du forresten ikke så mange computere at du skulle overveje iP4000R i stedet ?
Den har ethernet og trådløst net foruden USB.

Venlig hilsen
KB
Til top
npa-at-dvd Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-November-2004
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2005 kl. 20:32

Hvor kan man købe de omtalte KMP-patroner?

Mvh.
Niels

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu