recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD på BD afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CD på BD afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tjansen87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CD på BD afspiller
    Sendt: 12-Maj-2012 kl. 15:56
Vil godt ud og købe en BD afspiller med 3D
som jeg før har brugt som cd-afspiller.

Hvor højt op i kvalitet skal jeg før en BD afspiller kan afspille CD'er som godt som min DVD nu kan

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 16:20
køber heller en dac ved siden af, det bruger jeg selv
optisk fra min bd til dac og analog til forstærker
du skal meget højt oppe i prisklasse på en BD, før cd lyder godt
men lige med dvd, kan den så ikke klare,

men hvis du har været fuldt ud tilfreds med den du har har
så bare køb en mellemklasse BD

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 16:30
jo det jeg har hørt fra min nuværende dvd er fint til mig, så hvis en BD kan gøre det er jeg tilfreds.
en mellemklasse BD kunne det være en http://www.av-connection.dk/?PGr=4806&ML=1587 ?

kan den også afspille DVD'er lige så godt som min DVD maskine kan nu ?
og ville den være bedre end min PS3 til BD og 3D
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 21:47
Man skal dog være opmærksom på, at på rigtig mange surround receivere, der sidder der en DAC direkte på deres analog indgange. Så en eksta DAC vil bare indføre et ekstra led, der medføre dårligere lyd.  
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 22:50
Jeg benytter denne med fremragende resultat
men du må lige fortælle om du overføre lyden via analog kabler eller HDMI.
Hvis du bruger HDMI er det receiverens DAC du bruger, og så er der altså ikke meget forskel mellem de forskellige Blu-ray afspillere. Receiveren bestemmer kvaliteten!
mvh Infinity
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 23:07
Hvis man er en smule kræsen omkring f.eks. 2 kanals stereo, og det uanset om det er digitalt eller analogt, så er langt de fleste BD/DVD afspillere ret elendige som CD afspillere. Så enten en særskilt DAC, eller en CD afspiller af god kvalitet. Og her er en fornuftig DAC måske den billigste løsning  Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2012 kl. 20:31
den receiver jeg har nu, har ikke hdmi, så det bliver med et digitalt koaksial kabel

jeg må lige se hvor slemt det er, og så må jeg jo købe en dac hvis det nødvendigt 
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 10:47
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 10:50
[QUOTE=helljohn]http://www.av-connection.dk/?PGr=5729&ML=1587

forbind den via coax til film og via analog rca til musik Tongue og brug de dacs der er i bd afsp
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tjansen87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 11:12
Tak for svar, men nu er jeg så ved at anskaffe mig en receiver med hdmi

men hvis jeg brugte den dyre BD afpsiller, ville 2 ch stereo lyde bedst gennem analog rca ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2012 kl. 11:16
det bestemmes af kvallitet på din bd og reciever da ved hdmi bruger du dac i reciever Wink
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu