|
CD på BD afspiller |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tjansen87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Maj-2012 kl. 15:56 |
Vil godt ud og købe en BD afspiller med 3D
som skal erstatte min http://download.p4c.philips.com/files/d/dvp3580_12/dvp3580_12_pss_dan.pdf som jeg før har brugt som cd-afspiller. Hvor højt op i kvalitet skal jeg før en BD afspiller kan afspille CD'er som godt som min DVD nu kan |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
køber heller en dac ved siden af, det bruger jeg selv
optisk fra min bd til dac og analog til forstærker
du skal meget højt oppe i prisklasse på en BD, før cd lyder godt men lige med dvd, kan den så ikke klare, men hvis du har været fuldt ud tilfreds med den du har har så bare køb en mellemklasse BD |
|
![]() |
|
Tjansen87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 53 |
jo det jeg har hørt fra min nuværende dvd er fint til mig, så hvis en BD kan gøre det er jeg tilfreds.
en mellemklasse BD kunne det være en http://www.av-connection.dk/?PGr=4806&ML=1587 ? kan den også afspille DVD'er lige så godt som min DVD maskine kan nu ? og ville den være bedre end min PS3 til BD og 3D
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Man skal dog være opmærksom på, at på rigtig mange surround receivere, der sidder der en DAC direkte på deres analog indgange. Så en eksta DAC vil bare indføre et ekstra led, der medføre dårligere lyd.
|
|
![]() |
|
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
Jeg benytter denne med fremragende resultat
men du må lige fortælle om du overføre lyden via analog kabler eller HDMI.
Hvis du bruger HDMI er det receiverens DAC du bruger, og så er der altså ikke meget forskel mellem de forskellige Blu-ray afspillere. Receiveren bestemmer kvaliteten!
|
|
mvh Infinity
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Hvis man er en smule kræsen omkring f.eks. 2 kanals stereo, og det uanset om det er digitalt eller analogt, så er langt de fleste BD/DVD afspillere ret elendige som CD afspillere. Så enten en særskilt DAC, eller en CD afspiller af god kvalitet. Og her er en fornuftig DAC måske den billigste løsning
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
den receiver jeg har nu, har ikke hdmi, så det bliver med et digitalt koaksial kabel
jeg må lige se hvor slemt det er, og så må jeg jo købe en dac hvis det nødvendigt
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
[QUOTE=helljohn]http://www.av-connection.dk/?PGr=5729&ML=1587
eller endnu bedre http://www.av-connection.dk/?PGr=3877&ML=1390 forbind den via coax til film og via analog rca til musik
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Tak for svar, men nu er jeg så ved at anskaffe mig en receiver med hdmi
men hvis jeg brugte den dyre BD afpsiller, ville 2 ch stereo lyde bedst gennem analog rca ? |
|
![]() |
|
det bestemmes af kvallitet på din bd og reciever da ved hdmi bruger du dac i reciever
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |