recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD Sagem itsd 81 hd Favoritliste
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCD Sagem itsd 81 hd Favoritliste

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 18:48
Er der andre der har fået en kanal ind i listen der optræder med navnet 7. Jeg har den på plads nr 82.
Her i eftermiddag var der noget TV Shop med svenske undertekster.
Det er altså en lidt underlig boks.

Redigeret af Ham_Der - 09-April-2010 kl. 18:50
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 19:11
Nå, kan se på CD's hjemmeside, at de faktisk har fået en ny kanal ved navn 7, den er svensk.

Er der nogen der kan huske, hvad der var på plads nr 82 før? Har denne 7 erstattet en anden kanal i min favoritliste? Jeg kan ikke selv huske det.
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 07:53
Har slet ikke kanalplads 82 kun 81 og der ligger Star kanalen,så springer op på 90,men jeg har heller ikke lavet en ny kanalsøgning det kan måske være derfor,for min boks gør sgu ikke noget automatiskDead,så ja en meget underlig boks.Wacko
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af ghost-the-man ghost-the-man skrev:

for min boks gør sgu ikke noget automatiskDead,så ja en meget underlig boks.Wacko

Tror du det er fordi du slukker for strømmen om natten, eller fordi den ikke virker, som den skal?

Kan være 82 er en ny kanalplads, på vores boks var TV2 Østjylland flyttet fra 202 til 204, hvilket betød, at TV2 Østjylland var erstattet af TV2 Fyn i favoritlisten.
Boksen tager altså ikke efter kanal navnet, men efter pladseringen.

Vi har også Star på 81 og Disney på 90.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

for min boks gør sgu ikke noget automatiskDead,så ja en meget underlig boks.Wacko

Tror du det er fordi du slukker for strømmen om natten, eller fordi den ikke virker, som den skal?

Kan være 82 er en ny kanalplads, på vores boks var TV2 Østjylland flyttet fra 202 til 204, hvilket betød, at TV2 Østjylland var erstattet af TV2 Fyn i favoritlisten.
Boksen tager altså ikke efter kanal navnet, men efter pladseringen.

Vi har også Star på 81 og Disney på 90.
Har prøvet at ha strøm på den,2 dage før og efter at ESPN America HD skulle gå i luften,der skete ikke en disse,kunne godt være en fejl i den,gir ikke gøre noget ved det.Se,nu bliver det mystisk for i min farvoritlisten er der ikke blevet ændret noget,ikke andet end at TV2 Fyn ligger også på 202 nu.
M.V.H Jan
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 11:36
Ja, så godt i et tidligere indlæg, at den heller ikke opdaterer, når du har strøm på den.

Ja, det virker da mærkeligt, at din ikke finder nye kanaler automatisk, men har flyttet TV2 regionerne.

Ved heller ikke om vi gider gøre noget ved det, det er jo rart nok at have en HD boks, når det gamle billedrørs tv ikke kan mere.
I den forbindelse har jeg tænkt på, kan man med den boks tilslutte både et tv med HDMI og en optager med scart og få HD opløsning ud af HDMI kablet?

Er der ikke nogle udbyderes bokse, der lukker for scart stikket, når der også er tilsluttet HDMI, eller ikke kan sende HD ud af HDMI, når der også er tilsluttet scart?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 12:29

Ja, så godt i et tidligere indlæg, at den heller ikke opdaterer, når du har strøm på den.

Ja, det virker da mærkeligt, at din ikke finder nye kanaler automatisk, men har flyttet TV2 regionerne.

Ved heller ikke om vi gider gøre noget ved det, det er jo rart nok at have en HD boks, når det gamle billedrørs tv ikke kan mere.
I den forbindelse har jeg tænkt på, kan man med den boks tilslutte både et tv med HDMI og en optager med scart og få HD opløsning ud af HDMI kablet?

Er der ikke nogle udbyderes bokse, der lukker for scart stikket, når der også er tilsluttet HDMI, eller ikke kan sende HD ud af HDMI, når der også er tilsluttet scart?
Ja,det er også det jeg synes er mystisk,at den godt kan flytte om på regionerne,men ikke finde nye kanaler.Confused
Du kan godt optage med scart,men du får ikke med HD opløsning ud af det,jeg har selv en hdd optager Sony RDR-HX710 tilsluttet,det virker fintSmile,da den ikke har HDMI,køre jeg med component op til tvet og scart mellem hdd optager og boksen.
Sagem lukker ikke for scart stikket,når du bruger HDMI,det gør min ikke,tør jo næsten ikke bruge min underlige boks som eksempelEmbarrassedLOL.

Til top
fortaleza Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2004
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 13:09
Hej,
der der nogle der har ARD HD og ZDF HD på modtageren?
Jeg har forsøgt med kanal søgning, men kanalerne dukker ikke op.
Er der nogle der kan forklare begrebet "Start transponder" hvis jeg prøver at finde en start transponder på DVB-S2 ASTRA finder modtagerne ingen.

Henrik
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af fortaleza fortaleza skrev:

Hej,
Er der nogle der kan forklare begrebet "Start transponder" hvis jeg prøver at finde en start transponder på DVB-S2 ASTRA finder modtagerne ingen.

Henrik
Det tror jeg ikke man kan,jeg kan ikke få dem ind.Confused
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 16:48

Ja,det er også det jeg synes er mystisk,at den godt kan flytte om på regionerne,men ikke finde nye kanaler.Confused
Du kan godt optage med scart,men du får ikke med HD opløsning ud af det,jeg har selv en hdd optager Sony RDR-HX710 tilsluttet,det virker fintSmile,da den ikke har HDMI,køre jeg med component op til tvet og scart mellem hdd optager og boksen.
Sagem lukker ikke for scart stikket,når du bruger HDMI,det gør min ikke,tør jo næsten ikke bruge min underlige boks som eksempelEmbarrassedLOL.

Undskyld, men den er jeg nødt til at få igen.
Er det du siger, at jeg godt kan tilslutte både scart og HDMI, men ikke få HD opløsning ud af HDMI stikket.
Eller at jeg godt kan få HD opløsning til tv'et men ikke optage i HD.
Det sidste ved jeg godt, altså at man ikke kan få HD gennem scart. Det vil bare være rart at kunne se HD, selvom jeg ikke kan optage det på den måde.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af fortaleza fortaleza skrev:

Hej,

Henrik

Jeg har fundet Einsfestival HD på nr 944. ZDF HD kan jeg ikke finde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 18:39

Undskyld, men den er jeg nødt til at få igen.
Er det du siger, at jeg godt kan tilslutte både scart og HDMI, men ikke få HD opløsning ud af HDMI stikket.
Eller at jeg godt kan få HD opløsning til tv'et men ikke optage i HD.
Det sidste ved jeg godt, altså at man ikke kan få HD gennem scart. Det vil bare være rart at kunne se HD, selvom jeg ikke kan optage det på den måde.
Du kan godt tilslutte både scart og HDMI til Sagem og få HD opløsning ud af HDMI stikket også når du optager,har selv brugt scart,når vi kun skal se nyheder og almindelig tv kikkeri,så man ikke behøver at starte surround receiver op også.

Redigeret af ghost-the-man - 10-April-2010 kl. 19:27
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu