Jeg bruger selv dbPowerAmp til at rippe mine cd'er med. Dette skyldes at jeg ville rippe dem til flac og jeg syntes ikke altid at Media Player var så god til at rippe/Finde info. Men indrømmet, det er mange år siden jeg sidst prøvede at rippe med Media Player.
Efter at jeg anskaffede mig en iPhone har jeg så måttet omkonvertere alt musikken til Apple Lossless, da iTunes ikke kan tage flac.
Fordelen ved at have rippet i et lossless format første gang (om det så er WMA, Apple, Flac etc.) er at du uden problemer og kvalitetstab kan reencode til et andet lossless format, da kilden (den rippede fil) jo stadigvæk vil være lossless, præcis som cd'en du oprindeligt rippede fra.
Dette er også en af grundene til at jeg startede med at rippe lossless. Jeg ville gerne være sikker på at jeg altid havde mine cd'er i fuld kvalitet, også selvom jeg skulle miste dem fysisk. Og jeg ville også være sikker på at hvis der kom noget nyt format eller jeg skiftede platform/afspiller (i dette tilfælde til iTunes) så skulle jeg ikke til at genordne alt mit musik. Jeg har stadigvæk mp3 filer liggende der er flere år gamle (fra dengang jeg troede det var det hotteste), simpelthen fordi jeg ikke har fået taget mig sammen til at finde cd'erne frem og rippe dem igen.
Hvis man skal overføre dem til en mp3 afspiller er det også bare at reencode dem inden, så har du en mp3 fil der er ligeså god som hvis du havde rippet den fra cd.
Dbpoweramp har en Batch Converter som du kan sætte til at reencode udvalgt musik og så smide det i en mappe som du senere bare kan kopiere over på mp3 afspilleren. Det er mere omstændigt end hvis du bare kunne overføre direkte til mp3-afspilleren, men jeg synes det er en lille ulempe, i forhold til de fordele jeg føler at jeg har fået ud af at have min samling i Lossless kvalitet.
Dette var ikke så meget direkte et svar på dit egentlige spørgsmål, men nærmere en generel betragtning, som jeg dog håber du alligevel kan bruge til en smule :-)