recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cd samling på media center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCd samling på media center

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Zola25 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Draabe Draabe skrev:

hey

tak for de hurtige svar plejer bare at bruge winamp il musik så format skulle ikke være et problem

og da jeg har over 1 tb plads skulle det ikke blive et problem med plads heller..

mange tak

mvh Dennis D

De kommer jo noget an på størrelsen af ens Musiksamling. 1TB ville ikke være helt nok til min egen men jeg gad godt gøre det samme som dig. Bare tiden til, at gøre det er skræmmende

Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2008 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja jeg tror det er længe siden du har kikket på Media Player

Som du kan se af nedenstående, så skal der ikke trykkes på noget som helst, men du må selv skifte skiven

Det har du da ret i - så blev man lidt klogere.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Som du kan se af nedenstående, så skal der ikke trykkes på noget som helst, men du må selv skifte skiven

Det er jo ikke helt uden grund, at vi anbefaler dette program. Det er nu ikke fordi Media Player er voldsomt bedre end andre, men derimod udelukkende fordi det er mindst lige så godt, og så kommer det med din windows. Så hvorfor så bruge tid på at finde noget andet, når det man mangler er lige ved hånden

Og som Mcenterfreak siger, så har det sin fordel, hvis det er en MCE version af windows du kører, for så kan hele din CD samling efterfølgende findes inde fra Media Centeret.

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2008 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajC NikolajC skrev:

Det er jo ikke helt uden grund, at vi anbefaler dette program. Det er nu ikke fordi Media Player er voldsomt bedre end andre, men derimod udelukkende fordi det er mindst lige så godt, og så kommer det med din windows. Så hvorfor så bruge tid på at finde noget andet, når det man mangler er lige ved hånden

Og som Mcenterfreak siger, så har det sin fordel, hvis det er en MCE version af windows du kører, for så kan hele din CD samling efterfølgende findes inde fra Media Centeret.

Enig - hvis man regner med at bruge MCE til sin musik fremover er WMA lossless sikkert et udemærket valg. (hvis ikke skulle man måske lige kigge på FLAC en gang til).

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2008 kl. 12:50

Jeg bruger selv dbPowerAmp til at rippe mine cd'er med. Dette skyldes at jeg ville rippe dem til flac og jeg syntes ikke altid at Media Player var så god til at rippe/Finde info. Men indrømmet, det er mange år siden jeg sidst prøvede at rippe med Media Player.

Efter at jeg anskaffede mig en iPhone har jeg så måttet omkonvertere alt musikken til Apple Lossless, da iTunes ikke kan tage flac.

Fordelen ved at have rippet i et lossless format første gang (om det så er WMA, Apple, Flac etc.) er at du uden problemer og kvalitetstab kan reencode til et andet lossless format, da kilden (den rippede fil) jo stadigvæk vil være lossless, præcis som cd'en du oprindeligt rippede fra.

Dette er også en af grundene til at jeg startede med at rippe lossless. Jeg ville gerne være sikker på at jeg altid havde mine cd'er i fuld kvalitet, også selvom jeg skulle miste dem fysisk. Og jeg ville også være sikker på at hvis der kom noget nyt format eller jeg skiftede platform/afspiller (i dette tilfælde til iTunes) så skulle jeg ikke til at genordne alt mit musik. Jeg har stadigvæk mp3 filer liggende der er flere år gamle (fra dengang jeg troede det var det hotteste), simpelthen fordi jeg ikke har fået taget mig sammen til at finde cd'erne frem og rippe dem igen.

Hvis man skal overføre dem til en mp3 afspiller er det også bare at reencode dem inden, så har du en mp3 fil der er ligeså god som hvis du havde rippet den fra cd.

Dbpoweramp har en Batch Converter som du kan sætte til at reencode udvalgt musik og så smide det i en mappe som du senere bare kan kopiere over på mp3 afspilleren. Det er mere omstændigt end hvis du bare kunne overføre direkte til mp3-afspilleren, men jeg synes det er en lille ulempe, i forhold til de fordele jeg føler at jeg har fået ud af at have min samling i Lossless kvalitet.

Dette var ikke så meget direkte et svar på dit egentlige spørgsmål, men nærmere en generel betragtning, som jeg dog håber du alligevel kan bruge til en smule :-)

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu