recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD track information
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CD track information

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ulvirak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2021
Sted: København
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ulvirak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CD track information
    Sendt: 06-Marts-2021 kl. 11:17
Er der nogen herinde der ved hvilken software der er god til at sætte/finde " track " informationer.
jeg er i gang med at rippe gamle CDér og der er adskillige der ikke kommer op med andet end, Ukendt album, Track 1-2 etc.
Jeg ved at der engang var noget til analoge LPér, men har glemt hvad det varJørgen
JDH
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 11:53
XLD eller iTunes til Mac

EAC - Exact audio copy eller iTunes til Windows.

Venlig hilsen
KB
Til top
ulvirak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2021
Sted: København
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ulvirak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 12:22
Jeg prøver. Tak
JDH
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 15:41
Jeg bruger DBPoweramp..
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
ulvirak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2021
Sted: København
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ulvirak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2021 kl. 13:10
jeg har prøvet alle jeres forslag, det virker ikke rigtigt.
JDH
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2021 kl. 17:00
Hvad er det du konkret forsøger at rippe? Er det CD du selv har lavet ud fra LP'er, siden du referer til analoge LP'er i dit indlæg.

DBPoweramp vil kunne genkende din CD og finde de korrekte track info, såfremt du har sat relevante metadata leverandører til at hente data på det du vil rippe.      
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 20:17
Udfordringen er at alle de forskellige programmer har brugt freedb som database, og den er taget ned. 

Har ikke selv kunne finde alternativer. 
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 21:58
dBpoweramp CD ripper benytter fx
GD3
MusicBrainz
freedb
og det virker fint.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2021 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af ulvirak ulvirak skrev:

jeg har prøvet alle jeres forslag, det virker ikke rigtigt.

Også iTunes.

Venlig hilsen
KB
Til top
ulvirak Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2021
Sted: København
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ulvirak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 06:22
jeg får en ny CD ripper en af dagene, så må vi se om den medfølgende software virker, men tak for forslagene.
de bliver testet
JDH
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 11:37
Jeg bruger EAC
https://www.exactaudiocopy.de/en/index.php/resources/download/

Jeg har meget sjældent enm cp den ikke kan finde indholdet på.

Samt at den checker om filerne der dannes er magen til andre der har rippet samme CD.

Kører hurtigt og nemt.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 12:06
@PerW, hvor henter EAC informationerne fra nu, da freedb er lukket?

Jeg bruger Mac nu, så det er længe siden jeg brugte EAC.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu