recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD-wow vil have kopi af mit kreditkort??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCD-wow vil have kopi af mit kreditkort??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Emne: CD-wow vil have kopi af mit kreditkort??
    Sendt: 05-August-2008 kl. 16:38
Efter lang tids bøvl med at oprette mig som bruger på dk.cd-wow.com (æ,ø,å kan ikke bruges osv...), og efter jeg havde fundet en computer hvor jeg havde adgang til min netbank, så Verified-By-Visa kunne virke, fik jeg denne mail efter bestilling af et PS3-spil:
-------------------------
From: verification@cd-wow.com

Dear Tommy Joergensen,

Thank you for your recent purchase with CD-WOW! We look forward to processing your order as soon as possible.

To help comply with our stringent fraud policies, we will require further information from you to confirm your identity before we can approve your order. Accordingly we would appreciate it if you could please forward a copy of your credit card and another form of identification showing your name and address as provided on your order. This can either be faxed (to +61 3 9495 6255) or scanned and emailed as a jpg image.

I understand that this may cause some inconvenience and for this I do apologise. We hope that you will find this as an added security benefit with shopping with us to help maintain the integrity of your payment details. This requested copy will be destroyed once received and verified, and all future orders will bypass this added security check.

We look forward to completing your order shortly.
Kind Regards
CD-WOW!
Payment Verification & Monitoring
-----------------------------

Hvad???

Èn ting er at man kun kan handle hos dem fra en computer med sin netbank installeret, men de vil også have tilsendt en kopi at éns kreditkort???

Er der nogen af jer der nogensinde har oplevet noget lignende?? Eller har CD-wow valgt at køre ekstre sikkerhed på mig, fordi jeg prøvede at bestille 2 gange uden at kunne komme på min netbank?

Jeg svarede pænt at de ikke fik en kopi af mit kort, hvorefter de annulerede ordren. De huskede til gengæld at hæve pengene fra min konto - nu håber jeg at jeg får dem igen inden for "5 business days".

Der står intet nævnt i deres betingelser om et sådant "sikkerheds"-tjek. Er det overhovedet lovligt at bede folk om den slags?
Til top
nygaardinc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2005
Sted: Denmark
Point: 160
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 16:43
hee, send li'e mig en kopi oz
Panasonic TX-55VT50
Dune Prime 3.0
Mark Levinson No.383
Linn Akurate DS/1
Linn Unidisk SC/D
Sonus Faber Cremona M
Radius R90
Nordost Baldur SC
Linn Silver IC
Qnap TS-459-pro+ 8TB
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 16:45
Jeg ville holde mig lange væk, fra fima der føre denne kunde politik, det
samme for firma der ønsker ens CPR. Nr., så mit råd hold jeg lange væk
som mulige.

Redigeret af Startrek - 05-August-2008 kl. 16:46
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 16:48

Oprindeligt skrevet af tommyhj tommyhj skrev:

Der står intet nævnt i deres betingelser om et sådant "sikkerheds"-tjek. Er det overhovedet lovligt at bede folk om den slags?

Det er ikke ualmindeligt.

Årsagen er at danske regler spærrer for, at de kan hente adresse oplysninger fra kreditkortet. Så for at modvirke den store svindel der er med den slags, så laver den enten en netbank-validering eller godkender kreditkortet - første gang man handler hos dem.

Det er dog oftere noget man ser i netbutikker, ved handel med større og dyrere varer. Men de må jo være blevet snydt for meget.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
tommyhj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 17:02
Ja, de havde jo samtidig netbank Verified By Visa, så jeg kan slet ikke se hvorfor de ville have en kopi af mit kreditkort. Hvis det bare havde været noget billed-ID gik det måske an...

Men at sende en mail med en scanning af sit kreditkort til et eller anden fyr i Hong-Kong er langt ude, især når det sker med den begrundelse at det skulle ØGE sikkerheden
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 17:11
Det er jo ikke sikke at der kun er cd-wow.com, der for dine kort
oplysninger, der kan jo værre nogle der også få disse oplysninge som
ikke skal, men hør skam også om falsk e-mail som ønsker disse
oplysninge og så intet har med de rigtig at gørre.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det er ikke ualmindeligt.

Jeg vil mene at det er ret ualmindeligt når du bestiller for 100 kroner. Et plasma TV er naturligvis en anden sag. Når de oven i købet kører med Verified by Visa, virker det helt hen i vejret.

Men nu er der hele fire grunde til at holde sig væk fra CD-Wow
1) Verified by Visa (phishing system med betydelig sikkerhedsrisiko)
2) Krav om fremsendelse af kopi af kreditkort + personlige oplysninger
3) Deres stinkende høje priser
4) Toldrisiko fordi de nu sender direkte fra Hong Kong

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Dulciana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 18:14

Det er det samme hos bla. Pixmania - men for at bestille cd'er...det er da vist at skyde gråspurve med kanoner

I øvrigt er der stor chance for at det er en kopi...så kan du lligeså godt købe det via Ebay.

-Dulc

TV: Phillips 42PF5320 Optager: Phillips 3330H
Kamera: Canon MV830i (video) & Nicon 5000, Canon 960
Anlæg: Denon 2106 reciver + Dali højtalere & ProJect med Ortofon pickup
Computer: for mange
Til top
pgrundl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2008
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 18:15
Du glemte

5) åndsvagt langsomme leveringstider, hvis du bestiller nye titler.

Glemte lige at tilføje, at jeg før har været nød til at lave indsigelse mod penge trukket for varer, de aldrig leverede. Heldigvis var det købt via American Express. Dem skal man ikke spøge med ;) To dage efter at jeg havde meldt det telefonisk, fik jeg et brev (ikke email) og at pengene nu var tilbageført til min konto.

Redigeret af pgrundl - 05-August-2008 kl. 18:19
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2008 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af pgrundl pgrundl skrev:

Du glemte
5) åndsvagt langsomme leveringstider, hvis du bestiller nye titler.

Den havde jeg helt glemt... Det er totalt til grin at forudbestille noget hos cd-wow. Der går typisk et par måneder fra lanceringsdatoen indtil de leverer. Så er deres indkøbspris nok også faldet....

Hvis man absolut skal handle der, skal man bruge www.cdwow.com siden og ikke den "danske" side dk.cdwow.com. Priserne er lavere og man har adgang til det fulde vareudbud, herunder R1 og R3 DVD film (lige præcis R3 DVD er måske en begrundelse for stadigt at handle lidt hos dem, hvis man altså betaler med Amex kort).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu