recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Censur på kanal 5.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCensur på kanal 5.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 11:47

Hvis alle TV kanaler der udsendes til DK også blev sendt fra DK, så ville der ikke være de problemer, men da de som bekendt ikke gør, så kan det ikke være anderledes. Musikvideoer fra Voice og MTV har samme problem, da de kanaler også sendes fra udlandet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:08
Ytringsfriheden gælder ikke på tv ? Vi taler om et tv program hvor danskere taler det sprog som 99% af os alle jo gør når vi er i et selskab med vin øl spiritus, og ja vi bander jo nok for meget, men så må de sige til deltagerne om at bande lidt mindre. Men at vi skal have en bip lyd hver gang er bare for meget, og hvis de nu også begynder på at sløre billeder så står jeg af.
Hvorfor censurer de så ikke billederne af al den druk, det er jo tydeligt at flere af deltagerne er mindre beruse, hvad skader mest bandeord eller druk, og hvorfor skal tv være smagsdommere om hvilke ord/billeder vi kan tåle ? Alt form for censur skulle forbydes i et frit land. I de fleste film i tv bandes der jo som bare helvede (bib) Og ja jeg drikker øl vin spiritus.  
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:13

Herhjemme kender vi stort set ikke ordet censur, det er meget mere udbredt i andre lande, og som skrevet når TV til Danmark bliver sendt fra andet land, så er det som det er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Herhjemme kender vi stort set ikke ordet censur, det er meget mere udbredt i andre lande, og som skrevet når TV til Danmark bliver sendt fra andet land, så er det som det er.

Censur er skam på vej til Danmark om vi ville det eller ej, det er betingelser i en globale tv verden, og vi fik censur ind af bagdøre efter Muhamet krisen.

I gamle dag, var der et codex, over hvad men måtte sige og gå klæde (og hvad der måtte viser i tv), det ville måske være en fordel af få det indført igen, og så slipper vi for de dumme bip lyd og af en del af bilde er soft, for hvis det ikke kan gå inde for dette codex, ja så blive det bare ikke udsendt, og der skulle så være en love der gør det mulige af afbryde live udsendelse hvis det ikke overholde dette codex.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Censur er skam på vej til Danmark om vi ville det eller ej, det er betingelser i en globale tv verden, og vi fik censur ind af bagdøre efter Muhamet krisen.

I gamle dag, var der et codex, over hvad men måtte sige og gå klæde (og hvad der måtte viser i tv), det ville måske være en fordel af få det indført igen, og så slipper vi for de dumme bip lyd og af en del af bilde er soft, for hvis det ikke kan gå inde for dette codex, ja så blive det bare ikke udsendt, og der skulle så være en love der gør det mulige af afbryde live udsendelse hvis det ikke overholde dette codex.

Du mener ikke seriøst at vi skal til at have et "codex" politi som skal sidde med fingeren på stop knappen?
Det er squ noget der hører til i en bananstat.
Iøvrigt er der på enhver tv/radio station og avis en redaktion der bestemmer hvad der skal vises, udsendes eller trykkes, men det MÅ OG SKAL være op til hver enkelt redaktion selv at bestemme.

Censur er noget fanden har skabt, og jo før Hr. og Fru Danmark begynder at gøre oprør mod den snigende censur (og her giver jeg dig ret), jo bedre.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:40
Der er jo også visuel censur i f.eks. CSI Miami når det sendes om eftermiddagen. Det er dælme træls.
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:49
Så må de lave en drejebog inden udsendelsen hvor der ikke bandes, så slipper vi for lyden af bib, hver gang den lyder nu siger jeg højt sur røv Big smile Men jeg undre mig stadig når de sender Amerikanske film bandes der som en i bib men det må de godt sende hjem ti Dk.
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Der er jo også visuel censur i f.eks. CSI Miami når det sendes om eftermiddagen. Det er dælme træls.

Tænke på hvis CSI Miami var prod. i Danmark, så ville den sørme være en rigtig god serien og ikke som nu hvor den er censurer, på grund af det jo er en amerikansk serie.

Og i USA der sidder der sikke en mand med stop knappe (som der jo gjorde i italiener i gamle dag), når en film/serien skal prod.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Så må de lave en drejebog inden udsendelsen hvor der ikke bandes, så slipper vi for lyden af bib, hver gang den lyder nu siger jeg højt sur røv Big smile Men jeg undre mig stadig når de sender Amerikanske film bandes der som en i bib men det må de godt sende hjem ti Dk.

Den går jo galt når en give film/serie og tv udsendelse blive prod. i et lande med en lav censur og så blive sendt fra et land med høj censur, bl.a. så er det netop censur der gør at man må lave en remake af div. europæiske film/serie, da de original ikke kan viser i sin oprindelige form i USA (på grund af censur).

Det vi se som normalt i europa er ulovlig at vise i USA, og det gælde ikke bare F... orden (og nøgenhed), om også andre ting som moral med mere.

Redigeret af Startrek - 28-Marts-2010 kl. 12:58
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 12:57

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Tænke på hvis CSI Miami var prod. i Danmark, så ville den sørme være en rigtig god serien og ikke som nu hvor den er censurer, på grund af det jo er en amerikansk serie.

Og i USA der sidder der sikke en mand med stop knappe (som der jo gjorde i italiener i gamle dag), når en film/serien skal prod.

Hvis en TV serie er produceret og KUN vist på kabel TV, er der ingen censur, men ligeså snart vi snakker stationer som NBC, ABC så slår FCC (
Federal Communications Commission), som er dem der sørger for at bl.a TV stationerne overholder loven for hvad der må sendes, hårdt ned og udeler kæmpebøder.

Ved live udsendelser er der et par sekunder forsinkelse i signalet, så der kan nå og gribes ind såfremt nogen skulle komme til at lave noget anstødeligt, så ja i princippet sidder der i denne situation en mand me en stop knap

Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 13:13

Du vil med andre ord hellere have skjult censur end åbenlys censur?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Filmene sendes om aftenen. Jeg mener at grænsen er kl. 20 eller 21.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu