recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Censur på kanal 5.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCensur på kanal 5.

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Billigkanalerne sender fra England, fordi England har lempeligere reklamebestemmelser

Billigkanaler?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 13:25
Jamen amerikanerne og for den sags skyld svenskerne er så dobbelt moralske at det nærmest er en fryd og en griner. Desværre ....danskerne er med vore pragtfulde mangfoldighed på vej i samme sporSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Hvis en TV serie er produceret og KUN vist på kabel TV, er der ingen censur, men ligeså snart vi snakker stationer som NBC, ABC så slår FCC ( Federal Communications Commission), som er dem der sørger for at bl.a TV stationerne overholder loven for hvad der må sendes, hårdt ned og udeler kæmpebøder.

Derfor er der også en verden til forskel på HBO serier som f.eks. The Wire og så de meget blankpolerede serier fra de luftbårne kanaler.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvis en TV serie er produceret og KUN vist på kabel TV, er der ingen censur, men ligeså snart vi snakker stationer som NBC, ABC så slår FCC ( Federal Communications Commission), som er dem der sørger for at bl.a TV stationerne overholder loven for hvad der må sendes, hårdt ned og udeler kæmpebøder.

Derfor er der også en verden til forskel på HBO serier som f.eks. The Wire og så de meget blankpolerede serier fra de luftbårne kanaler.

Præcis!
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 13:53

Billigkanalerne sender fra England, fordi England har lempeligere reklamebestemmelser

Billigkanaler?
Indholdet virker i hvert fald billigt.
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 15:07

Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Så må de lave en drejebog inden udsendelsen hvor der ikke bandes, så slipper vi for lyden af bib, hver gang den lyder nu siger jeg højt sur røv Big smile Men jeg undre mig stadig når de sender Amerikanske film bandes der som en i bib men det må de godt sende hjem ti Dk.

Filmene sendes om aftenen. Jeg mener at grænsen er kl. 20 eller 21.

Så må de jo flytte 4-Stjerners Middag på Kanal 5 til efter kl 20. Når nu udsendelsen ikke er tiladt til kl 19. Så ødelægger de ikke for os voksne, ja så må vi håbe danske børn er lagt i seng kl 20 Wink 
Hvor svært kan det være Dead
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 15:09
Så vidt jeg ved sendes TV3 og lignende lort fra England pga. at de så kan lave reklmeblokke inde i udsendelserne - og ikke fordi det er dyrere at sende fra DK.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Så vidt jeg ved sendes TV3 og lignende lort fra England pga. at de så kan lave reklmeblokke inde i udsendelserne - og ikke fordi det er dyrere at sende fra DK.
Der er vist også noget med at de så kan reklamere for alkohol og spiritus. Men det har jeg ikke helt forstået, da jeg da også mener at TV2 sender reklamer for fx påske- og julebryg.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 19:01

Det er lige præcis derfor.

Jeg forstår dog ikke hvorfor der i visse programmer også censureres på Zulu, da de så vidt jeg ved sender fra Danmark.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 19:10

Jeg forstår dog ikke hvorfor der i visse programmer også censureres på Zulu, da de så vidt jeg ved sender fra Danmark.
Er der tale om danskproducerede programmer?

Hvis de er udenlandske, er de måske censurerede, allerede inden TV2 får fingrene i dem.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Der er vist også noget med at de så kan reklamere for alkohol og spiritus. Men det har jeg ikke helt forstået, da jeg da også mener at TV2 sender reklamer for fx påske- og julebryg.
Man må gerne reklamere for alkoholiske drikke i DK, også på tv.

Det er udelukkende for at have mulighed for at kunne lave reklamepauser i udsendelsen, at der sendes fra UK.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 19:31

Er der tale om danskproducerede programmer?

Hvis de er udenlandske, er de måske censurerede, allerede inden TV2 får fingrene i dem.

Iirc er programmerne udenlandske, men da censuren jo kommer på senere, så bør det da ikke være et problem at få en kopi uden censuren.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu