recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Censur på Recordere.dk?!?!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCensur på Recordere.dk?!?!?

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
4allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Om jeg fatter disse her tude indlæg.  Ejeren/erne af Recorder må lave de regler som de ønsker, og er man uenig, så må man finde andre græsgange, længere er den ikke.

Hifi4all tillader eksempelvis heller ikke direkte reklame hos deres forum.

Tudeindlæg ???? hvad mener du helt præcist ? Jeg opfatter det som konkret kritik af forummet, men kan se du har en helt anden mening.

Den med at finde andre græsgange vil jeg blot lade stå ubesvaret.

Hvis ejerne af Recordere ikke vil have kritiske indlæg, vil det måske være en god ide at fremhæve det på en eller anden måde

Jeg tvivler dog på, at det nogensinde vil ske

Jeg nægter at tro på at ejeren af dette site ikke vil have kritiske indlæg, men det pågældende indlæg var jo netop ikke kritisk, men en direkte reklame for en forhandler.

Denne her tråd har da ganske mange kritiske indlæg efterhånden, og den eksistere da endnu.

Jeg er også ganske aktiv på EDBpriser forum, og her er der endnu strengere regler end herinde, og der popper også de her "tude indlæg" op i ny og næ, men der er mods ganske gode til at stoppe dem inden de tager overhånd.

Hvorfor er det så svært at forstå, at når man bevæger sig ind på et fremmed forum, så er det ikke  ensbetydende med at der er fri ytringshed.

Nu så jeg desværre ikke det pågældende indlæg, da det var blevet bortcensureret . derfor er det lidt svært at kommentere det.

Jeg kan kun tale for mig selv: Har man et offentligt forum på nettet må man altså acceptere indlæggene som de er.

Til top
4allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Det er et dynamisk forum, og vi er ikke ubetinget for et stramt regelsæt som ingen aligevel læser.

Men en ting er ikke tilladt, det er kommerciel køb/salg. Og når vi reagerer - måske overreagerer her - skyldes det at vi blev mødt med et falsk indlæg fra nævnte forhandler tidligere í dag.

Altså en skjult reklame for lige det tilbud i omtaler her, der var forklædt som "en normal bruger" der lige postede en hel annonce på do.

Så vi er lidt på mærkerne lige nu, overfor reklamer for nævnte forhandler, der prøver at misbruge forummet til egen vinding. Men det kunne i jo ikke vide.

Vi ønsker ikke forummet bliver en fri reklamesøjle for firmaer. Det samme gælder sponsorer, eneste sted vi tillader kommerciel salg er i forbindelse med de arrangerede Fælleskøb hvor vi jo styrer begivenhederne.

Så tag det med oprejse pande. Recordere.dk er ikke anderledes i dag, som i går eller imorgen. Der er plads til den sædvanelige debat, også om priser generelt.

/Lars

Tak for indlæg.

Ikke flere kommentarer herfra.

Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:40

4allen skrev"Jeg kan kun tale for mig selv: Har man et offentligt forum på nettet må man altså acceptere indlæggene som de er"

Så har du meget at lære endnu, når det gælder om at bevæge sig rundt på nettet.

Redigeret af mufcdk1974 - 22-Maj-2006 kl. 20:40
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:44
Jeg syntes vi skal oprette et fælleskøb for tudekiks.

Helt ærligt. Det her er ikke et offentligt forum. Hvis det er det du leder efter, så gå op på rådhuset og råb.

recordere.dk er et brugerdrevet forum, der ejes af en privat person, der har opstillet nogle regler for god og ordentlig brug af samme. Her har vi svinet både gode - og dårlige produkter, forhandlere osv. men altid i en proper tone.

Jeg vil ikke kommentere dit indlæg, da jeg ikke har set det, og i sidste ende nok også er ret ligeglad. Men har en moderator vejet det, og fundet det uden for normen, så har de sikkert ret i det.

jeg er medlem af andre fora der har meget mere konservative moderatore, og her har jeg faktisk aldrig oplevet censur eller andre former for restriktioner. Så cheer up. Der er jo ingen der har spist din sukkermad vel ?
Til top
4allan Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:44

4allen skrev"Jeg kan kun tale for mig selv: Har man et offentligt forum på nettet må man altså acceptere indlæggene som de er"

Så har du meget at lære endnu, når det gælder om at bevæge sig rundt på nettet.

En sidste kommentar :

Jeg har bestemt meget at lære. Jeg har kun bevæget mig på nettet i 10-11 år..privat som jobmæssigt

Fortsat god aften

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:45

Vi ønsker ikke forummet bliver en fri reklamesøjle for firmaer. Det samme gælder sponsorer, eneste sted vi tillader kommerciel salg er i forbindelse med de arrangerede Fælleskøb hvor vi jo styrer begivenhederne.

Hej Lars...

Det jeg bare lige skal have pointeret er:

Hvis jeg vader ind i en eller anden butik i morgen, og ser et gigantisk fødselsdags-jubilæums-festivals-open_by_midnight-slagtilbud på en 42" fladskærm.... Må jeg så skrive et indlæg her på recordere.dk og gøre opmærksom på det, eller ej?

Hvis nej - hvorfor ikke?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:46

Oprindeligt skrevet af 4allan 4allan skrev:

Jeg er ganske rigtig gæst her, en jeg anser dog dette forum for offentligt (correct me, if i am wrong), Derfor går jeg ud fra, at min ret til at fremkomme med mine meninger også gælder her, som på andre fora på nettet. Eller hvad ?

Det kommer an på hvad du mener med ret. Hvis du tænker på Grundlovens bestemmelser om ytringsfrihed og andre juridiske rettigheder, er der ikke noget at komme efter. Ytringsfriheden giver dig ikke ret til at fremkomme med dine meninger hvor du har lyst. Du kan heller ikke forlange at en avis optager dit læserbrev. Ytringsfriheden efter Grundloven betyder derimod at du frit kan åbne dit eget forum, hvor du kan lave dine egne regler, og skrive stort set hvad du har lyst (naturligvis med respekt af lovgivningen, som du selv påpeger).

Hvis du tænker på ret i moralsk forstand, har vi et helt andet spørgsmål, som der kan være 117 forskellige meninger om, ligesom meninger om vejret. Og det kan vi ikke bruge til ret meget, for i sidste ende er det altså moderatorerne som bestemmer.

P.S. Hvis du vil forfølge denne diskussion om "ret" yderligere, kan jeg anbefale at kigge i nyhedsgruppen dk.videnskab.jura. Her er der jævntligt indlæg fra personer, som mener at deres indlæg i forum XXXX er blevet bortcensureret uretmæssigt (hvilket det aldrig er, i juridisk forstand).

Redigeret af JesperLund - 22-Maj-2006 kl. 20:47
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:50
Fantastisk indæg JesperLund , så skulle den røv vist være barberet
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Hej Lars...

Det jeg bare lige skal have pointeret er:

Hvis jeg vader ind i en eller anden butik i morgen, og ser et gigantisk fødselsdags-jubilæums-festivals-open_by_midnight-slagtilbud på en 42" fladskærm.... Må jeg så skrive et indlæg her på recordere.dk og gøre opmærksom på det, eller ej?

Hvis nej - hvorfor ikke?

Undskyld jeg spørger. Hvor gammel er du ?

der er over 1000 indlæg hvor bruger hjæper brugere, hvis de har set et godt tilbud.  Man kan f.eks. skrive. Har i set det kanon tilbud som Elgiganten kører på et 32" ditten dutten TV ??

og så er den skid slået.

Men hvis man skriver. Køb et 32" i Elgiganten, og sig "J.F.L sendte mig", så er det nok ikke helt det sammen.
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:51
Jeg synger i bruseren. Har gjort det de sidste 10-11 år. Idag får jeg stadig at vide at "du kan altså bare ikke synge"

Og sur bliver jeg altid...

Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Juni-2004
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:52

Måske er det lidt overdrevet at bringe grundloven ind i dette?

Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2006 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Måske er det lidt overdrevet at bringe grundloven ind i dette?

Vel ikke mere overdrevet end at bringe ytringsfriheden ? Den er jo også en del af grundloven
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu