|
Center af anden type/mærke? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Juni-2013 kl. 09:19 |
Hej folkens.
Jeg vil gerne afprøve hvor meget det giver at tilføje en center til mit nuværende 2.0 setup, men da en B&W HTM61 vil kræve en større ændring af setup i forhold til tv bord, ophæng af tv på væg, og selvfølgelig 4500kr til centeren, overvejer jeg at prøve med en anden center. Med prøve mener jeg egentlig købe en billigere brugt center (evt. låne af venlig sjæl), sætte den op og forsøge at vurdere om tilføjelsen giver nogen mærkbar effekt. Men men men. Jeg har jo lidt opfattet at det er "fy fy" at bruge en anden type enheder som center i forhold til fronterne, men hvor stor negativ påvirkning vil der være? Er der nogen der har erfaring med at smide en "tilfældig" center på i forhold til sine gulv højtalere? Og til slut: Hvis nogen har lyst til at låne mig en HTM61 i Aalborg området, ville jeg da være ovenud lykkelig ;)
|
|
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40555 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke uvæsentlig at højttalerne er afstemt efter hinanden, og det er de jo når de hører til samme sæt/serie.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Min erfaring er at en hvilken som helst center vil bidrage med noget positivt. Startede selv med en lille autohøjttaler i et hjemmelavet spånkabinet, og følte det var ægte surround. Men med tiden, når man blir' mere kritisk, så er det vigtigt at center har samme "pondus" som fronter. Ideelt set skal center være identisk med fronter, hvilket ikke altid er let i et stue setup.
Redigeret af Kampus - 04-Juni-2013 kl. 10:57 |
|
![]() |
|
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
Det var også den "det lyder sku meget fint indtil videre" oplevelse jeg håbede jeg ville kunne få hvis jeg smider en billig center på som start, så tak for det Kampus :)
HTM61 skulle jo gerne være den der passer til mine fronter, men den er lidt for stor fysisk i mit setup i øjeblikket. |
|
|
|
![]() |
|
Overvejer at prøve med noget i stil med denne:
Eller denne:
Redigeret af Juiceren - 04-Juni-2013 kl. 11:32 |
|
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
Hvad med HTM62 - mon ikke den også passer til dine andre højttalere i lyden?
Den er noget mindre i omfang.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Njaa, men den har ikke FST enheden som mine fronter har, så der vil lyden vel være anderledes alligevel?
|
|
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Den vil under alle omstændigheder lyde anderledes.. FST enhed eller ej, vil den have et anderledes kabinet, den vil ligge vandret og have andre akustiske betingelser end dine fronter.. Jeg ville ikke gå væk fra stereo medmindre du vil gå all in på surround.. I min bog er det enten eller.. Det halvvejs noget bliver aldrig helt godt..
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
+1 |
|
![]() |
|
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
jeg har prøvet en del center der ikke er magen til mine fronthøjt.
Har også i perioder kørt uden center og det er klart en bedre film oplevelse med en center uanset mærke. Jeg er ret sikker på hvis du vælger en af de 2 du linker til skal du nok få den ønskede effekt som du selv beskriver. |
|
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Lcr6 er fed men jo også lidt stor. Mener den er med 2 stk. 6½" basser, så masser af knald på :-) 800kr er en fed pris.
|
|
![]() |
|
Ja har også opdaget at den er temmelig beefy, så den bliver også et problem desværre :(
Jeg må i tænke boks, og låne en center af en ven for at prøve hvad det gør ved oplevelsen - på trods af forskellige enheder.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |