recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Center højtaler knaser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Center højtaler knaser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tebbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2009
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 82
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tebbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Center højtaler knaser
    Sendt: 15-Juli-2013 kl. 12:47
Har brug for lidt hjælp, da min viden er begrænset omkring dette.

Jeg købte for ca 3år siden et System Audio set inde hos KT radio. Det er et af de mindre systemer, men nu her 3år senere syntes jeg min centerhøjtaler knaser ved højere lyd niveauer.

Jeg har et par gange været ovre og sikre mig at ledningen sidder ordenligt i, og syntes også det kommer og går.

Så nu er jeg i tvivl om hvor problemet kan ligge. Er det dårlig højtaler kabel (Jeg har nok det billigste), er det defekt, er det selve højtaleren eller noget helt fjerde?

Jeg er ret fortvivlet omkring dette, og håber på der er nogen der kan pege mig i den rigtige retning.

På forhånd tak :)

Brian
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 12:54
Prøv at sætte center til en af frontkanalerne. Knaser den stadig, er det højttaleren der er defekt. Knaser den ikke, er det centerkanalen på recieveren der er defekt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 12:55
Som jeg ser det er der typisk to muligheder:

• kablet har løsnet sig fra en terminal, enten receiveren eller højtaleren, eller

• hvis du spiller meget højt, så kan højtaleren have lidt skade.

Håber at det er min første antagelseSmile
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 13:08

Hvis du har registreret dig hos System Audio har du 7 års garanti på højttaleren. Det har KT sikkert glemt at fortælle dig at du skulle gøre, men du kan da prøve at kontakte SA og høre om ikke de er villige til at reparere den alligevel.

http://www.system-audio.com/_da-DK/kundeservice/7_aars_fabriksgaranti
Til top
Tebbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tebbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 13:08
Hvor meget vinder man på dyrer højtaler kabel, når man i forvejen ikke har det dyreste system?
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 13:13
Det er nok en god ide at finde ud af hvad der er galt inden du begynder at "opgradere" i blinde. Forskellen mellem et dyrt og et billigt kabel er IMO alene prisen og udseendet. - Spild af penge.

Redigeret af dpdk - 15-Juli-2013 kl. 13:16
Til top
Tebbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tebbe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

Hvis du har registreret dig hos System Audio har du 7 års garanti på højttaleren. Det har KT sikkert glemt at fortælle dig at du skulle gøre, men du kan da prøve at kontakte SA og høre om ikke de er villige til at reparere den alligevel.

http://www.system-audio.com/_da-DK/kundeservice/7_aars_fabriksgaranti

Det vidste jeg intet om nej, tak for heads up....om ikke andet går jeg til KT....det burde de sku sige til én.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Tebbe Tebbe skrev:

Hvor meget vinder man på dyrer højtaler kabel, når man i forvejen ikke har det dyreste system?
I sidste ende vil jeg kun anbefale dyrere højtalerkabler til de lidt "Bedre" setup, ellers kan du muligvis ikke høre forskel - og måske kan du ikke høre forskel alligevel.

Det der er det overordnede væsentlige er egentlig kvadratet (tykkelsen) af dine kabler, typisk er minimum 2.5 kvadrat.Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu