|
Center højttaler - Samme model? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Juni-2018 kl. 16:43 |
Jeg har et sæt Dali Opticon 6 og en Dali Sub E-12F, hvor jeg gerne vil udvide med en center.
Hvor vigtigt er det, at man sørger for at det er samme mærke og model i forhold til ens front højttalere?
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis ønsket er et velafbalanceret og lydmæssigt ens oplevelse, er det meget vigtigt.
|
|
![]() |
|
PF ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-December-2008 Status: Offline Point: 485 |
Så må jeg bide i det sure æble og punge ud :)
|
|
![]() |
|
Wish ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Juni-2010 Status: Offline Point: 202 |
En meget stor del af lydoplevelsen kommer fra center højtaleren, så jeg vil faktisk mene den er helt afgørende. Jeg tror ikke du vil fortryde at bruge lidt ekstra på en lækker center, tænker at det ville være en Opticon Vokal?
|
|
![]() |
|
Ja lige præcis. Der er nok ikke andet for, end at gå den vej :)
|
|
![]() |
|
MortenGN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2017 Sted: Sydvestjylland Status: Offline Point: 64 |
Du kan godt være heldig at finde en center fra en anden serie eller fabrikant, der kan gå med dine fronter. Men den sikre løsning er at gå efter en center fra samme serie som dine fronter. Selv har jeg brugt 3 forskellige centerhøjttalere til mine fronter, og jeg synes kun at lyden har ændret sig til det bedre som jeg er gået op i kvalitet. Jeg synes ikke lyden er stukket af, selvom det har været forskellige mærker.
Jeg ville ikke være bange for at købe et alternativ, men hvis jeg kunne købe det der psser til ville jeg det.
|
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
Jeg kører selv med et alternativ til opticon 6... før var det en lille audiovector med 5" mellemtone / bas og nu en brugt audiovector 3 med 6½" bas / mellemtone
Center betyder meget mere for surround lyden end dine fronter... regner med snart at opgrade centeren igen til noget endnu bedre hvad det end er ;) husk min. 6½" enheder i centeren men det har opticon vocal heldigvis :) Lyden forskellen mellem din center og fronter kan din surround receiver tit ophæve
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |