|
Centerhøjjtaler |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil til enhver tid foretrække et sæt stereohøjttalere frem for en center.
Klaus |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Det tror jeg slet ikke man kan. Jeg har aldrig set en reciever hvor man kan slå højre og venstre højttaler fra, så hvis du undlader at tilslutte dem så forsvinder der en meget stor del af lyden. Typisk er musikken f.eks i højre og venstre. Hvis du kun vil have een højttaler er der derfor ingen vej uden om en soundbar.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Selvfølgelig kan man slå alle højttalere fra, og lade center spille alene. Surroundlyden downmixes så til et monosignal. Men hvem ville dog bruge en SR forstærker til at trække en enkelt HT
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Er du sikker på det? Min kan ikke. Har du kontrolleret om din egen kan eller er det bare noget du tror?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Min kan! Det er bare at gå ind i højttaler opsætning og sætte HT til off. Hvis der kalibreres med mic og een højttaler, vil SR også selv sætte de øvrige til off. |
|
![]() |
|
OK. Så er der jo ikke noget i vejen for at nøjes med en center. Det er en lidt besynderlig opstilling, men jeg ville da næsten tro at en enkelt god center vil lyde bedre end de fleste soundbars, selvom det så er mono.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvordan er dine nuværende højtalere placeret i forhold til TV.
Hvis de står med TVet i midten vil jeg helt klart anbefale en center og to side højttalere.
Bag højtalere kan sagtens undværes.
|
|
![]() |
|
Sven Palvig ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2012 Status: Offline Point: 376 |
Baghøjtalere giver dog en fantastisk fornemmelse af rum. Men center kan sagtens undværes.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40552 |
Det er der delte meninger om.
|
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Trådstarter siger at han ikke vil have fuld surround. Det er det jeg tager udgangspunkt i.
Tænker at han er træt af den skod lyd som fladskærme har i dag.
Derfor ønsker jeg ikke at starte en diskussion om hvad der bedst kan undværes.
|
|
![]() |
|
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
kan da kun give radiomanden ret, det er da dybt userieøst at kun at montere en center. så er alt jo mono. men som der blev skrevet er to front et minimum.
|
|
Ole Hansen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |