recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Centerhøjtaler over TV'et?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCenterhøjtaler over TV'et?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Emne: Centerhøjtaler over TV'et?
    Sendt: 07-September-2011 kl. 19:44
... Ser det noller ud?

Der er tale om en Micropod i sort over et LG PK550n. Nogen der har smidt deres center oven over deres TV og har billeder?

Det kan ikke hænge under, stå på TV møblet eller andet, for så kan sønnike nå den.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 19:56
Spørgsmålet er om alle Scandynas højttalere ikke ser noller ud? :D Ej spøj til side, så er det set ofte før. Om det ser godt ud, kan have en del med at gøre hvor højt dine fronthøjttalere når. En andenting er så lyden. Man skal jo helt bestræbe at diskanten på centeren flugter med diskanten på fronterne, så lyd der panorerer fra højre mod venstre ikke pludselig lyder som om det kommer fra forskellige højder. Det kan som regel ikke lade sig gøre 100% selvfølgelig, så oftes laver man et kompromis ved at placere centeren under eller over tv'et, alt efter hvad der er tættest på. Lang historie kort, sidder dine fronter langt nede mod jorden, så vil det ikke lyde godt. Sidder de midt imellem eller højt, så sker der ikke noget ved at placere den der.
Men nu nævner du jo at du har Micropod, så går ud fra du også har podspeakers som fronter? For så kan du jo også bare flytte dem med op i højden.

Edit: Så lige i din sagnatur, at du har Micropods hele vejen rundt. Så mit råd er at du bare skal flytte dem alle tre op i samme højde, og så vinkle dem lidt nedad som der bliver sagt her efter mit indlæg.

Redigeret af Nagash - 07-September-2011 kl. 19:58
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 19:56
Vel ikke værre end at have den under :)  Du skal bare vinkle den så lyden virker som om den kommer fra skærmen og ikke fra oven over
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 19:59
Jeg kan sagtens vinkle den så den har vinkel mod sofaen. Mine 2 fronter, 2 x micropods, kommer også til at sidde ret højt, da den bette heller ikke skal kunne nå disse.

Jeg gir det sku et go..
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu