|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() Sendt: 20-September-2009 kl. 20:40 |
Hvilken slags lyd får man egentlig fra en centerhøjtaler? Er det bas, tale eller??? Jeg skal bruge en midlertidig center, og har kig på en af disse: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/center/argon_ 6250c_centerhoejttaler_sort.htm http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/center/argon_ 7250c_centerhoejttaler_sort.htm Jeg kunne godt bruge lidt mere bas i mit setup, vil jeg få lidt mere i disse?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40576 |
![]() |
En Center er jo en Dialog højttaler, LF får du fra din SW. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() |
Jeg har ingen subwoofer, men kan se at de center jeg kigger på begge har to små bass´er, så vl det ikke give lidt bas?
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Som radiomanden siger, så står din subwoofer for bassen. Derfor skal du ikke købe en centerhøjttaler.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, men det er heller ikke for bassens skyld jeg køber center, jeg vil bare gerne høre om det ikke giver lidt bas, når der nu sidder 2*5 tommer bas?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40576 |
![]() |
Det ene sæt er 80Hz og det andet er 45Hz det er ikke LF, der skal du ned på 25-30Hz eller lavere og det fås med LF enheder (en SW). Centerhøjttalere er IKKE til effekter eller musik de er til tale. LF hører til i en SW. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, super, det var lige den forklaring jeg søgte.
|
|
![]() |
|
![]() |
Øhhh, nu ser jeg at flere subwoofer på hifiklubbens hjemmeside går ned til 40 Hz, hvilket ikke er så lavt som du skriver?!
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er ikke meget, der kunne mine gamle gulvenheder sagtens være med. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |