|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() Sendt: 27-Juni-2008 kl. 18:39 |
|
hvad skal jeg købe første centerhøjttaler eller baghøjttaler
![]() |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Selfølig skal du starte med baghøjtaler, for eller få du ikke glæde af
surround lyd, og der er skam mange der kørre uden center højtaler, da center lyden bliver mixe ind i front højtaler, så du får (i første omgang) et 4.0 opsætning (uden sub bas) og et 4.1 med sub bas ![]() Redigeret af Startrek - 27-Juni-2008 kl. 18:50 |
||
![]() |
||
McNiklas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: 4100 Ringsted Status: Offline Point: 1691 |
![]() |
|
Okay tak... Så køber jeg sku et par B&W baghøjtaler på mandag |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg kom til at købe dem i dag |
||
![]() |
||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
![]() Det kommer jo til at lyde ekstremt forkert, når man ser en film i Surround. Så kommer alle lydene fra TV'et på 1 gang, mens DD-sporet bliver mixet ud til de 4 højtalere. Det kommer til at lyde helt forkert. Men hvis trådstarter syntes det fungerer, så er det vel optimalt, det ville jeg (og en del andre - er jeg overbevist om) aldrig har haft gjort Mvh Zirio CineZirio Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost Redigeret af zirio - 28-Juni-2008 kl. 20:53 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det lyder sku godt uden center, men jeg køber en center i juli så må jeg se om jeg får mere ud af det |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Jeg ville nu også have taget baghøjtalerene i første omgang, hvis man havde sikret sig at det kom til at lyde OK på fronten. Så er der dømt lidt surround, modsat tre fronthøjtalere... ![]() Og mon ikke McN godt kan vente til Juli med sin center, når nu han er tilfreds...!?? ![]() |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
Som jeg også selv siger: "Men hvis trådstarter syntes det fungerer, så er det vel optimalt". Nu var der jo ingen der sagde noget om, at centeren ville komme i juli måned! Jeg havde dog stadig taget centeren, da kommer til at fungere bedre - lydbilledet mæssigt. Men Surround-delen fungerer så ikke på samme måde, som et 4.0 ville gøre - logisk nok. Men McN, du er glad, så er det jo helt fint! ![]() |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Så længe McN er glad, det er det vigtigste...
![]() Hvordan er det så at blive færdig Henrik, er det dejligt!?? ![]() |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
|
Hej Jeg forstår ikke helt anbefalingen om at købe baghøjtaler (surround) først idet centerhøjtaleren er den primære højtaler i et surround system Jeg ville vælge i følgende rækkefølge center + front + sub inden jeg ville vælge baghøjtaler. Årsagen til denne rækkefølge skyldes vi trods alt lytter til 95 % stereolyd når vi taler lyden alm. TV idet kun nogle ganske få HD kanaler udsender ægte 5.1 surround lyd. |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Nu er McNiklas plan for 2008 at udskifte sin Technics SA-AX540 og købe
en Onkyo TX-SR606, så i først omgang ville han få glæde af sin PS3´s mulighed for at decode alle de ny lyd formater og sende dem ud i PCM (LPCM) til Onkyo TX-SR606, derfor er bag højtaler vigtig, i førte omgang. Derefter Sub. bas og så center højtaler. |
||
![]() |
||
Puma ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 596 |
![]() |
|
Hejsa Det giver fortsat ingen mening i min verden der sendes kun ganske lidt lyd til baghøjtalerne hvorfor front og sub er meget mere vigitig for at få bare en lille oplevelse af de nye HD lyd formater |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |