|
Central enhed til optagelse?? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-August-2012 kl. 10:40 |
|
Hej Recordere.
Jeg søger en løsning hvor jeg kan: Enheden skal Optage fra antenne signalet, og lagre det. Enheden skal kunne tilgås fra hele huset via en netværksafspiller. Findes sådan en løsning, eller skal jeg bygge en f.eks HTPC løsning?? Hvad koster en sådan løsning?? Håber jeg har udtrykt mig klart. Håber det er placeret i den rigtige kategori. //Guldhammer
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
jeg bruger en løsning på apples platform.
den er lidt dyr men god, jeg har en mac (kunne være en mini, jeg bruger pt en imac på kontoret), med eyetv installeret (har yousee digital spejl) alt hvad der optages kører direkte over på min NAS (synology) i samme ombæring rippes der automatisk en komprimeret udgave af optagelsen som er velegnet til små enheder som tablets ala ipad ipod iphone osv.. alt alt kører eks også fint i feks sommerhus hvis netforbindelsen er ok.
lokalt i huset kan alle tv se optagelserne via NAS, ved mine tv har jeg spændt popcornhour afspillere foran, men tv med gode netværksafspillere vil også kunne afspille det hvis formatet er understøttet i tvet.
Man kunne også sætte maccen direkte til tvet i stuen også bruge de avancerede muligheder som eyetv byder som pause i tvkiggeriet osv.. men det har jeg valgt ikke og bruge.
brugervenligheden er i top.. prisen det afhænger af om du har udstyr du kan bruge eller om du skal starte fra ingenting
men man kommer nok let til at brænde 10k af inden man er i gang hvis det er helt fra bunden, men kan gøres meget billigere hvis du har noget udstyr du kan bruge i forvejen
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
|
En mulighed er at anvende en PC med tuner kort, som den centrale enhed.
Denne PC kan så også fungere som NAS. Man kan anvende programmet dvbviewer recording service til optagelserne. Dette program har et web-interface... Der er ikke særlige store krav til CPU-kraft, hvorfor det er muligt at anvende en stærkt strømbesparende PC..
|
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
guldhammer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 930 |
|
![]() |
||
![]() |
||
|
Jeg har hørt at Synology understøtter en USB DVB-T dongle, men kan jeg bruge DVB-T med YouSee??
|
||
![]() |
||
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 894 |
|
nej. Yousee er DVB-C (C = kabeltv) mens DVB-T = luftbårent signal dvs. antenne. |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
Du kan overveje at bruge en HDHomerun (netværksbaseret tv-tuner) som kan benyttes af andre enheder på netværket - så kan du bruge andre computere på netværket til at sørge for optagelse af TV og evt. gemme det et centralt sted (NAS) efterfølgende.
|
||
![]() |
||
jec ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
|
Jeg bruger en QNAP NAS (ældre TS-119) hvor programmet TVHeadend er installeret (findes som en nem installerbar programpakke). Til NAS'en er tilsluttet 2 stk. Sundtek tunere (Kombineret dvb-C&T). Jeg har YouSee, men Sundtek tuneren kan også anvendes til antenne signal. Ud over TVHeadend skal der installeres en programpakke fra Sundtek. EPG hentes fra TV-signalet, men kan suppleres med XMLTV. Der er også brugere der har fundet en løsning med ONTV XML. Der findes en App for iPhone (og vist nok også for Android) så man kan se EPG og starte optagelser (også når man er væk fra hjemmet). En anden betjeningsmulighed er TVHeadends Web-interface. Med denne løsning kan jeg optage 2 programmer samtidig (4, hvis der mux-sammenfald), og QNAP NAS'en har rigeligt processorkraft til dette. Optagelsen placeres på NAS'en hvor du ønsker det, og der kan vælges mellem MKV eller TS container. TS formatet giver mulighed for at 'spole' i igangværende optagelser. Jeg anvender en DUNE mediaplayer til at afspille optagelserne. Jens Redigeret af jec - 29-August-2012 kl. 13:16 |
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
|
Nu kommer det jo an på, hvad man gerne vil i en sådan situation, men pt. bruger jeg TDC Hometrio og det fungerer aldeles fremragende.
Har en hoved-TV boks på i køkkenet, hvor harddisken sidder i. Herforuden sidder der tre klient-bokse i stuen, soveværelset og et børneværelse. Fra alle enheder kan jeg sætte optagelse igang og selvfølgelig afspille. Glemmer jeg at optage noget, så kan jeg sætte optagelse igang med App'en på telenonen eller via TDC hjemmeside. For at strømmen ikke skal løbe løbsk er det kun hovedboksen i køkkenet der har permanent strøm. De resterende enheder er, sammen med de respektive tv, sat på ZenseHome stikkontakter, der er programmeret til at slukke når vi ikke er hjemme. Eneste ulempe er, at den så ikke afspiller andet end tv signal, men med masser af optagelse og 100 gratis film og en snarlig udsigt til TDC's udvidelse af film og serie-streaming, så er jeg rigeligt dækket ind ![]() Bare lige et indspark, hvis du altså ikke har brug for andet end tv muligheden ?
Redigeret af Tweaky - 29-August-2012 kl. 15:02 |
||
![]() |
||
|
Er det usb tunere (kender ikke qnap nas) Kan du hjælpe med links til de pakker som du snakker om??
|
||
![]() |
||
|
Jeg har brug for at afspille mine film som ligger på min DS411J (de ligger i TS format), dertil bruger jeg 2 stk Xbox (Gl. model), henholdsvis i stuen og i soveværelset.
|
||
![]() |
||
|
Jeg kan se at jeg IKKE skal have en HDHR, da jeg ikke kan se hvordan jeg skal optage de programmer som jeg skal optage.
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |