recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Central tv optager til alle tv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Central tv optager til alle tv.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Renel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Central tv optager til alle tv.
    Sendt: 22-Februar-2021 kl. 21:53
Er det muligt at lave en central optager som så kan afspille på et vilkårligt tv i huset, jeg har 3 stk. Jeg har en LG HR935 som bruges nu på 1 tv, og den kan vist ikke fåes til at gøre dette, "kodet" til dette tv og kun dette?

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 22:29
Hej.

Jeg tror at det vil være muligt, men du er nødt til at give os nogle flere oplysninger.

Jeg mener at det vil kræve en central Harddisk. Sandsynligvis en USB Harddisk.

Har du en PC med en ledigt USB port?

Eller har du en Router med en USB Port?
Og hviket fabrikat og type er din router.

Du skriver at du har i alt 3 TV. Har de alle internet forbindelse?
Er det alle LG, eller er der også andre mærker?
Eller har du et internet stik ved alle 3 TV?
Og hvor mange TV ønsker du, kan afspille optagne video filer samtidigt?

Ønsker du at optage fra Antenne eller Kabel tuner?
Eller er det bedre at optage fra DR.dk og f.eks. TV Play?
Og er det nok med en optagelse ad gangen, eller ønsker du at kunne optage flere udsendelser samtidigt?
Og hvor mange TV kanaler vil kræve et smartcard og et CI-Slot?

Håber ikke, at jeg spørger om for meget. Men der er mange ting, der er naturlige for dig, men som vi ikke ved noget om.

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Renel Renel skrev:

Er det muligt at lave en central optager som så kan afspille på et vilkårligt tv i huset, jeg har 3 stk. Jeg har en LG HR935 som bruges nu på 1 tv, og den kan vist ikke fåes til at gøre dette, "kodet" til dette tv og kun dette?


Det kan du med en Enigma2 boks, f.eks. en Dreambox eller VU+ boks, hvis boksen og de omhandlede TV er koblet på netværket, enten trådløst eller med kabel.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu