recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ChasePlay/TimeShift/LiveBuffer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketChasePlay/TimeShift/LiveBuffer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ronnio Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Emne: ChasePlay/TimeShift/LiveBuffer
    Sendt: 10-December-2004 kl. 11:36

Hej alle

Er det rigtigt forstået at Pioneer DVR-520's ChasePlay kun kan fungere på følgende vis?

  • --> Sæt en optagelse igang
  • --> Vis igangværende optagelse
  • --> husk at afbryde optagelse når programmet er færdigt !
  • --> Husk at slette optagelsen når programmet er færdigt !!! 

Jeg havde Pioneer 520 hjemme på prøve i et par dage og blev lidt irriteret over selv at skulle slette den midlertidige optagelse hver gang at jeg havde benyttet ChasePlay!

Philips har en anden tilgang som vistnok hedder LiveBuffer som indebærer at den altid optager op til 3 timer af det som aktuelt vises. Det lyder ualmindeligt smart, men måske en smule slidsomt for HD som står og skriver uafbrudt?

LVW-5045 (som jeg påtænker at købe) benytter en teknik som de kalder TimeShift. Dette ligner Pioneers måde, men jeg er ikke helt klar på om LVW-5045 selv sletter den midlertidige optagelse bagefter (hvad er ellers forskellen på "TimeShift" og "Record" knapperne) ? 

Hvad er jeres erfaringer/anbefalinger og hvilke principper benytter andre HD optagere ?

Ronnio

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9328
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 11:48

Hej

Kender kun live-buffer som fungerer perfekt. Disken er desuden så lydløs at man ikke bemærker at disken er aktiv.

Om det slider disken, tja måske men tror ikke det bliver noget problem. Min Pc har stået og snurret de sidste 5 år 10 timer dagligt uden diskproblemer, så mon ikke min recorder også kan holde. 

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 12:16

Min erfaring fra store server installationer siger mig at diske bliver langt hurtigere nedslidt ved konstant at blive skrevet (og gen-skrevet). Læse operationer derimod, slider ikke synderligt.

I min verden vil live-buffer derfor slide væsentlig på disken fremfor blot en optagelse i ny og næ. Jeg mener de mange rapporter om udskiftning af harddiske i JVC optagerne underbygger denne påstand. Dog er der ikke mange der har skrevet om harddisk udskiftning i Philips HDRW720 (kan skyldes mange ting, nok primært at fælleskøbet af DR-MH30 får flere JVC brugere til at diskutere optageren her på sitet).

Iøvrigt, TimeShift/ChasePlay er jo blot universelle betegnelser for at se en optagelse tidsforskudt. Det indikerer intet om LiveBuffer eller ej. LiteOn har ikke LiveBuffer og fungerer derfor som Pioneer, Sony, Panasonic og alle de andre optagere uden LiveBuffer (altså de punkter Ronnio har opstillet).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 12:35

Philips bruger vel kun LiveBuffer når den er tændt! Altså ikke når den bare er på standby - eller tager jeg fejl ? (eller vil den jo stå og optage døgnet rundt til ingen nytte!)

Hvis det kun er når den er tændt, er man jo selv herre over, hvornår Livebuffer skal køre. Det smarte i dens livebuffer er vel, at man ikke skal aktivere nogen "optageknap" - den starter automatisk ved tænd.

mvh

Henrik
Til top
lamo1960 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 12:36
Du har ret Henrik
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 13:10

Selvfølgelig har du ret Henrik.

Men flere beskriver fordelen ved LiveBuffer med et eksempel som "når du får tændt TV'et og opdager at der er et program igang du gerne ville have set kan man 'lige spole tilbage'".

Det kræver altså at optageren er tændt 24 timer i døgnet (for du ved jo reelt set ikke hvornår den situation vil opstå).

Jeg har svært ved at se fordelen ved LiveBuffer - andet end at undgå de trin Ronnio beskriver.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
johnlindgreen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 459
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 14:18

Jeg synes det er fedt at kunne programmere min optager til at optage et bestemt program med det formål at kunne se det fra starten selvom jeg ikke lige er klar. Problemet er at nogle programmer ikke altid starter på samme tid hver uge. Så man skal så lægge en passende buffer til i start og slut. Dermed bruger man unødig ekstra plads og hvor meget skal man egentlig sætte af?

En LiveBuffer kunne være smart, hvis man samtidig kunne programmere sin recorder til at starte og tune ind på en bestemt kanal. Så kunne man sætte den til at gøre dette i rigtig god tid. Dette kan selvfølgelig kun bruges hvis man forventer at være klar indenfor bufferens størrelse og man ellers ikke har andre optagelser igang. Men jeg kunne godt se nogle muligheder i det.

Til top
Ronnio Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 17:25

LiveBuffer - ja i går aftes var jeg ved at se en film da min datter kom hjem fra byen. Hun ville gerne have haft set den ... så her ville LiveBuffer bare have været kanon ... men for at fange den slags situationer er det ikke tilstrækkeligt at have den sat på standby.

Var der en af jer der kunne bekræfte at man på Pioneer 520/720 er nødt til efterfølgende at slette den midlertidige optagelse som lagres i forbindelse med ChasePlay ?

Ronnio

Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-April-2004
Status: Offline
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Ronnio Ronnio skrev:

Var der en af jer der kunne bekræfte at man på Pioneer 520/720 er nødt til efterfølgende at slette den midlertidige optagelse som lagres i forbindelse med ChasePlay ?

Yep, det skal man, men det er nu ikke noget der tager mange sekunder når man har gjort det et par gange.

 

PV
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu