recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Christian’s bio med ny effekt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketChristian’s bio med ny effekt.

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2009 kl. 07:11
Oprindeligt skrevet af Snavsi Snavsi skrev:

Hmm ikke for noget men hvordan er det med strøm til den...

Over there... kører de med 110V

Hvor vi her hjemme har 230V ud af stikkontakterne.

Bare lige så det ikke går galt for dig...

Det bliver ikke noget problem, da den er bygget til at modtage både 110 og 230

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2009 kl. 15:44

Så har jeg endelig fået taget mig sammen til at få taget lidt billeder af mit nyeste legetøj.

Den har givet et enormt løft i lydkvaliteten! Der er meget bedre (Og mere ) bas, og diskanten er meget mere detaljeret.
Alt i alt "Fylder" lyden rummet meget mere.

Eneste minus ved den "Lille" nye, er at den slet ikke er så lille.
Den ene af skufferne i mit TV-bord har måtte lade pladsen til fordel for effekten, men det er et lille offer i forhold til hvad den gør for lyden...

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 20:06
Det ser bare godt ud! Jeg har længe set noget til Emotiva,
dog uden at have lyttet til det.

Den er helt vild med det børstede aluminium!

Hvad måtte du slippe for, inkl. told&fragt?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 20:09

Det er desværre lidt svært at komme til at lytte til Emotiva, da de jo kun kan købes over nettet.

Hvis der er nogen der er interesseret i at høre mit anlæg skal de dog være velkomne

Jeg kom af med lidt under 2.500 alt inkl.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 20:11
Jeg ville faktisk rigtigt gerne give dit anlæg et lyt, da jeg har tanker om Marantz og XTZ 99.26. Effekten bliver dog nok en Crown
Powertech 2.1 som jeg pt. har på lån. Dog kunne det være interessant at lytte til den imod din emotiva!

Hvis jeg en dag kommer til Aarhus, vil jeg i hvert fald gerne gøre brug af muligheden.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 20:13

Du skal være velkommen

En Crown ville nok heller ikke være et dårligt match til XTZ'erne. De er i hvert fald rigtig glade for masser af effekt

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Du skal være velkommen

En Crown ville nok heller ikke være et dårligt match til XTZ'erne. De er i hvert fald rigtig glade for masser af
effekt

Det må vi jo prøve at matche en dag, hvis jeg ikke køber nogen inden. Hehe.

Den er blevet hørt på XTZ 99.32, dog i et alt for lille lytterum som desværre begrænser højtaleren en del. Jeg vil
dog gerne høre 99.26 med de bedre enheder.

Kan du evt. fremhæve nogle stærke/svage sider ved højtaleren?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 21:30
Du skal imidlertid huske på, at Crown er til PA, og at UPA er "den lille" effektforstærker fra Emo. XPA kan fås til lidt flere penge, men er også en del mere kræftfuld.

Jeg vil også meget gerne lytte til dit anlæg hvis jeg kommer forvi århus - jeg skal ned efter noget finér på et tidspunkt, og så kan jeg måske slæbe min egen kommende effektforstærker med. Du kan se den her:

De to "klodser" i bunden er strømforsyningen - de vejer 6,5 kg... - Stykket!

Den er ved at blive bygget (igen), så jeg har ikke fået lyttet på den, men den bliver eksplosiv!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Du skal imidlertid huske på, at Crown er til PA, og at UPA er "den lille" effektforstærker fra Emo. XPA kan fås
til lidt flere penge, men er også en del mere kræftfuld.Jeg vil også meget gerne lytte til dit anlæg hvis jeg kommer forvi århus
- jeg skal ned efter noget finér på et tidspunkt, og så kan jeg måske slæbe min egen kommende effektforstærker med. Du kan se
den her:De to "klodser" i bunden er strømforsyningen - de
vejer 6,5 kg... - Stykket!Den er ved at blive bygget (igen), så jeg har ikke fået lyttet på den, men den bliver eksplosiv!

Men Crown er nu stadigt en af de absolut bedste effektforstærkere til Hi-fi brug. Det er der i hvert fald rigtigt mange som er
enige om. I hvert fald i prisklassen.

Desuden kan den fåes til 399$ i USA.

Det er bare en skam den er så grim.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 21:42

Fin løsning, hvis man så skal have 7 trin skal der købes 4 det giver 8 trin, så er vi oppe på 10.000,-.
Jeg valgte en brugt 7 kanals på 8 mdr til 14 tkr.

SVP03
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Du skal imidlertid huske på, at Crown er til PA, og at UPA er "den lille" effektforstærker fra Emo. XPA kan fås
til lidt flere penge, men er også en del mere kræftfuld.Jeg vil også meget gerne lytte til dit anlæg hvis jeg kommer forvi århus
- jeg skal ned efter noget finér på et tidspunkt, og så kan jeg måske slæbe min egen kommende effektforstærker med. Du kan se
den her:

De to "klodser" i bunden er strømforsyningen - de
vejer 6,5 kg... - Stykket!Den er ved at blive bygget (igen), så jeg har ikke fået lyttet på den, men den bliver eksplosiv!

Men Crown er nu stadigt en af de absolut bedste effektforstærkere til Hi-fi brug. Det er der i hvert fald rigtigt mange som er

Det er ellers ikke hvad jeg har hørt - jeg spurgte nemlig en som arbejdede med forstærkere til hverdag, som har adgang til Crown, og han mente IKKE at den hører hjemme inde i stuen/hjemmebioen.

Jeg får bygget 1 til at drive et par XTZ 99.26, og en anden til 2 stk. w10.17P - den er designet til at levere 2 x 900W rms i 2 ohm, men jeg har valgt en mindre strømforsyning, da jeg slet ikke har brug for 1800W i det rum og med de følsomme subs.

Redigeret af Anima - 01-Oktober-2009 kl. 22:23
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2009 kl. 06:56

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

den her:

De to "klodser" i bunden er strømforsyningen - de

Det er ellers ikke hvad jeg har hørt - jeg spurgte nemlig en som arbejdede med forstærkere til hverdag, som har adgang til Crown, og han mente IKKE at den hører hjemme inde i stuen/hjemmebioen.

Jeg får bygget 1 til at drive et par XTZ 99.26, og en anden til 2 stk. w10.17P - den er designet til at levere 2 x 900W rms i 2 ohm, men jeg har valgt en mindre strømforsyning, da jeg slet ikke har brug for 1800W i det rum og med de følsomme subs.

Hvis du læser om Crown og dets kunnen på Hifi4all og Nerds, vil du se, der er bred enighed omkring dét. Jeg må i hvert fald sige at den spiller fantastisk. Masser af power og neutral.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu