|
chromecast 1 eller 2? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
koden ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-August-2016 kl. 16:54 |
Hej
jeg har engang købt en version 1 og aldrig rigtig brugt den. Så var jeg i et sommerhus med version 2 og brugte yousee app via chromecast til tv. Det virkede suverænt. Så kommer jeg hjem og vil prøve det på min egen vers. 1. Jeg fik det til at virke efter lidt besvær, men kan ikke helt huske hvordan. Men i dag vil jeg prøve igen. Tænder TV på og skiftyer til HDMI med chromecast. Får pause billedet op og navnet på den står forneden sammen med en pinkode Åbner yousee app på min tlf. cast symbol er bare ikke fremme i app. Gør jeg noget forkert eller skal jeg bare se at få købt version 2 ? :-)
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du slået WiFi til på mobilen?
Er Chromecasten koblet på samme WiFi netværk som mobilen? |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 147 |
Du skal bruge chromecast appen til opsætning af chromecast. Det er derfor du kan se en pin kode.
Derefter burde det virke uden problemer. |
|
![]() |
|
koden ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
ja og ja mit TV er kablet til router. Men det er vel lige meget da chrome cast vil connecter direkte til router? |
|
![]() |
|
Ok.. Jeg har chromecast app. Den siger den ikke ser min chromecast. Heller ikke når jeg søger. Formoder den skal finde en chromecast før jeg kan bruge pin koden. Vil det sige at googles chromecast app skal tale med chromecasten før andre apps kan bruge chromecast?
|
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
Den skal sættes op først. prøv evt at resette den og kør installationsguiden igen.
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
De virker på nøjagtigt samme måde, så prøv lige at sætte den op igen.
Brug "google cast" app'en på din telefon til det.
|
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
Visca Blaugrana ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 155 |
vaer 100% sikker paa at det er paa det samme netvaerk, min router har baade 2.4 ag 6ghz under det samme navn (SSID) men chromecast understoetter kun 2.4ghz saa vaer sikker paa at mobilen ikke er paa 5ghz netvaerk.
|
|
![]() |
|
kunne det være min telenor router, som jeg før har bøvlet med fordi visse porte ikke var åbnet?
Den har dog virket, så det kan næsten ikke være router.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5339 |
Kan det være dårlig trådløs der driller dig? Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
Prøv som tidligere foreslået at nulstille enheden og installerer den igen:
Mens Chromecast er tilsluttet fjernsynet, skal du holde knappen på Chromecast nede i mindst 25 sekunder, eller indtil lyset begynder at blinke på Chromecast-enheden, og fjernsynsskærmen bliver sort og begynder at genstarte. |
|
![]() |
|
reinst. hjalp...takker.. :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |