|
Chromecast 2 billede hakker på Samsung 7 serie |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Justesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juli-2016 kl. 16:43 |
Prøver lige om der er tips at hente her
![]() Har haft en Chromecast 2 til at sidde i en Yamaha surr. receiver, hvor billedet sendes videre til et Sony TV. Dette uden problemer. Nu har jeg lige fået den nye Samsung SUHD 7-serie, 2016 model, men nu hakker billedet meget ved streaming fra Chromecast (både Netflix og fx. TV2 Play). Jeg har ferrit afskærmet HDMI kabel fra receiver til Samsung TV´ets kabelboks, men det hjælper ikke. Jeg har prøvet at sætte Chromecast direkte i kabelboksen, hvilket heller ikke hjælper. Chromecast er sat til 50 hz i indstillinger. Chromecast´en virker fint på et andet TV, og en helt anden Chromecast 2 hakker også ved tilkobling til Samsung TV´et. Jeg er løbet tør for idéer, men mon nogen her kan give et tip ? (t.o. så virker Netflix streaming via Apple TV 3 uden problemer).
|
|
![]() |
|
Flash! ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2016 Status: Offline Point: 444 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv lige at sætte den om til 60hz.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
hakkeri kan have rigtigt mange fejlkilder, men der er typisk 2 der går igen konstant. dårlig wireless (har du mulighed for at lave QOS i routeren, så man kan prioritere data til chromecast?) ELLER at opdateringsfrekvensen ikke matcher tv - altså 50-60hz problemet. TV'erne har ikke selv mulighed for at skalere op/ned da der ikke er processorkraft til det, så hvis tv'et viser billeder i 60 hz, så skal chromecast også være sat til 60 hz.
|
|
![]() |
|
Justesen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 17 |
Det er simpelthen pga. det med 50/60 hz. Det virker med 60 hz.
Den havde jeg ikke lige set!? Skiftede for år tilbage Apple TV 3 til 50 hz, da den hakkede, og det løste det med den. De 2 andre Chromecast 2 i huset står til 50 hz og funger fint, og 50 hz er jo den europæiske. Men så længe den bare virker med 60 hz til dette Samsung TV, så er det fint. Tak for det 😀 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |