recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast 2 eller apple tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast 2 eller apple tv

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Marts-2010
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobjp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 13:00
Det er et godt bud - men HDMI-portene er nemme at komme til og har forsøgt i flere af dem. Og stikket kommer fint ind heri. 

Status er, at når den starter om, så kommer Chrome-logoet ok frem - men efter et par sekunder, så kobler den fra. Og slår over i en rusket snevejrsdag på Grønland. Er på vej ud af døren nu - men prøver at rode videre med det senere. Men i første omgang tak for ovenstående fif :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4704
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 13:12
Hiver du strøm til Chromecast fra USB-porten i tv'et eller via strømkabel til stikkontakt?
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobjp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 13:31
Via strømkabel
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 13:55
Har cc i mit Sony ex721 uden problemer. Kører strøm fra USBport på tv.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 14:59
Altid købe "legetøj" i Elgiganten - de har den her FANTASTISKE service med at man kan bytte indenfor 14 dage hvis skidtet ikke virker efter hensigten

Jeg ville selv klart vælge ATV4 - især fordi Apple ting altså bare virker (det er et must hjemme ved os, siger konen)

Og når TV2 engang får fingeren ud og får bikset en app sammen til ATV4, skifter vi vores ATV3 ud - kun for at få en samlet løsning...

Har en Logitech multi fjernbetjening - og det virker altså med ATV3 & Netflix/Viaplay - så glæder mig til at få DR&TV2 på samme måde!

Har forsøgt med Chromecast 1 & 2 - men vi blev aldrig gode venner
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Har forsøgt med Chromecast 1 & 2 - men vi blev aldrig gode venner 

Hej.

Har du prøvet med en Intel Compute Stick eller NUC?

Hilsen Carsten.

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Tit kunne det godt tage ipad 1min at få kontakt med chromecasten, ret irreterende hvis man bare lige skulle pause, fordi telefonen ringede.

Lige netop det kan man gøre med tv'ets fjernbetjening, idet Pause, Play og Exit(=Return) understøttes på Chromecast via HDMI CEC -det forudsætter selvfølgelig at knapperne findes på fjernbetjeningen.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 19:49
Med de tjenester vil du skulle bruge AirPlay til meget på Apple tv, det har den ulæmpe at det nærmest spærre den enhed du sender fra hvis lige vil tjekke Facebook på iPaden mens du ser TV2 play begynder det ofte at hakke eller stopper helt med at afspille. Det oplever man ikke med Chromecast her kan du gøre hvad du vil med enheden når først afspilningen er startet. Med Apple tv er du også låst til at sende fra Apple enheder.
Det ændre sig selv følgeligt efterhånden som der kommer apps til Apple tv, og de ting der er apps til virker rigtigt godt.
Chromecast 2 har noget bedre wifi end den gamle er min oplevelse.
Synes selv at Apple tv er rigtigt lækkert, men når der skal castes fordi der ikke er en app til Apple tv fortrækker jeg at bruge Chromecast.
Har ATV4 og gammel Chromecast i stuen, ATV3 og Chromecast 2 i et værelse.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 20:12
Skriver det her på min IPhone mens TV2 nyhederne bliver streamet på mit ATV 3 - det virker uden problemer...

Nuc og computer Stick har jeg ikke prøvet - har sommetider sat en bærbar til, ved fx cmore afspilning
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobjp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 20:30
Så er jeg ved at kigge på det igen. Det er squ ikke til at få igang.

det hele er koblet sammen. Har ændret strømkilden, som foreslået længere oppe - således at det nu ikke er ind i væggen længere. Den lille lampe i chromecast lyser - så det ser ud til at virke.

Jeg trykker sync menu på min fjernbetjening.  Valg af HDMI-enheder. Her kan jeg så vælge mellem PS3 (afspiller 1) og chromecast (afspiller 2). Så fjernsynet ved godt, at den er der. Jeg trykker så på chromecast. Men den går bare direkte i flimmerskærm (i mangel af bedre ord). 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 20:57
Har du prøvet at resette den?
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobjp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 21:12
Det har jeg nu. Når jeg resetter, så starter den op - og man får chrome-logoet at se kortvarigt... Og så går den over til at flimre skiftevis srt skærm, skiftevis fin sne! :(

Den når på et tidspunkt lige at skrive 480p i toppen - ved ikke om det betyder noget. Fjernsynet er koblet til Viasat parabol og Playstation. Har ikke gået ud fra, at de skulle afmonteres end cc kunne kobles til. Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Mvh Jacob :)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu