recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast 2 eller apple tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast 2 eller apple tv

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 21:32
Et vildskud: har du prøvet at sætte den på permanent 50 hz - kan gøres i opsætningsmenuen, men det kræver at du gør det fra det andet Sony.....
miri
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Marts-2010
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobjp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 21:34
Det du foreslår er, at jeg indstiller cc til 50 hz? Og at jeg kan gøre det fra opsætningsmenuen på det Sony, hvor det starter fornuftigt op.

Hvis ja, så vil jeg prøve det i morgen. Det er ikke her i husstanden så... Men jeg er der, hvor vildskud også er velkomne. Det burde squ kunne virke. 
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Skriver det her på min IPhone mens TV2 nyhederne bliver streamet på mit ATV 3 - det virker uden problemer...

Nuc og computer Stick har jeg ikke prøvet - har sommetider sat en bærbar til, ved fx cmore afspilning

Det er bare min oplevelse både med atv3 og 4 fra iPhone 6 og iPad air 2.
Fra tv2 play app'en, hbo Nordic og yousee.
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2009
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af jacobjp jacobjp skrev:

Det du foreslår er, at jeg indstiller cc til 50 hz? Og at jeg kan gøre det fra opsætningsmenuen på det Sony, hvor det starter fornuftigt op.

Hvis ja, så vil jeg prøve det i morgen. Det er ikke her i husstanden så... Men jeg er der, hvor vildskud også er velkomne. Det burde squ kunne virke. 

Mener det kan gøres fra Chromecast appen enheder og indstillinger, er ikke lige ved et så jeg kan tjekke, men det kræver at den er sat så meget op at du kan finde den i appen
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobjp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 21:49
Tjek! Og tak - kigger på det i morgen.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 07:23
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Skriver det her på min IPhone mens TV2 nyhederne bliver streamet på mit ATV 3 - det virker uden problemer...

Nuc og computer Stick har jeg ikke prøvet - har sommetider sat en bærbar til, ved fx cmore afspilning

Det er bare min oplevelse både med atv3 og 4 fra iPhone 6 og iPad air 2.
Fra tv2 play app'en, hbo Nordic og yousee.
Er det så ikke fordi du benytter skærmdublering i stedet for at caste det?
Mvh Jesper
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Tit kunne det godt tage ipad 1min at få kontakt med chromecasten, ret irreterende hvis man bare lige skulle pause, fordi telefonen ringede.

Lige netop det kan man gøre med tv'ets fjernbetjening, idet Pause, Play og Exit(=Return) understøttes på Chromecast via HDMI CEC -det forudsætter selvfølgelig at knapperne findes på fjernbetjeningen.
Og det forudsætte selvfølgelig også man har et tv med HDMI CEC, hvilket jeg ikke har.
Mvh Jesper
Til top
JakobLanggaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Marts-2013
Sted: Ølstykke
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobLanggaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2016 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Tit kunne det godt tage ipad 1min at få kontakt med chromecasten, ret irreterende hvis man bare lige skulle pause, fordi telefonen ringede.

Lige netop det kan man gøre med tv'ets fjernbetjening, idet Pause, Play og Exit(=Return) understøttes på Chromecast via HDMI CEC -det forudsætter selvfølgelig at knapperne findes på fjernbetjeningen.

ok, DET anede jeg ikke - mange tak for tippet, det virker perfekt :-)
Til top
jacobjp Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobjp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2016 kl. 21:51
Vil lige kvittere for al hjælpen. Mange gode råd - men intet hjalp. Det gjorde det tilgengæld at ombytte det til en, der virkede. Og 1-2-3 så var det oppe at køre på et kvarter.

Under alle omstændigheder tak for hjælpen :)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu