recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast audio fra iPhone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast audio fra iPhone

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast audio fra iPhone
    Sendt: 28-December-2020 kl. 05:09
Hej!

Jeg bruger Chromecast audio fra min iPhone til mine Chromecast Audio devices hjemme og i sommerhuset - i alt ca. 10 enheder

Det fungerer supergodt men kun fra apps, der understøtter Chromecast Audio.

Kender I en metode til at streame audio fra iPhone til Chromecast Audio generelt - således at al lyd fra iPhonen kan streames til Chromecast Audio?

Et eksempel er den relativt nye app "24Syv". Den understøtter ikke ikke Chromecast Audio.

Jeg har kontaktet 24Syv og de har ingen aktuelle planer om at understøtte Chromecast Audio - men afviser det ikke.

Derudover har jeg naturligvis googlet - men det er ikke rigtigt til at finde noget om emnet:

How to use Chromecast audio from iPhone with apps that don't support Chromecast Audio?


Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 07:59
Nu ved jeg ikke hvad 24syv appen kan (jeg antager at det er radio 24syv indhold) - det kan være at det er nemmere at finde en online-radio app og kombinere med en god podcast app til podcast indholdet.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Nu ved jeg ikke hvad 24syv appen kan (jeg antager at det er radio 24syv indhold) - det kan være at det er nemmere at finde en online-radio app og kombinere med en god podcast app til podcast indholdet.

Tak for forslaget - og normalt vælger jeg også kun Chromecast-supporterede apps.
Men 24Syv app'en er ikke en traditionel radio/podcast app og dens primære funktion (Nyhedsoplæsning af nyheder fra en bred vifte af medier) kan ikke erstattes af nogen anden app.

Derudover den blot et eksempel på en app, der ikke understøtter Chromecast.


Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Kender I en metode til at streame audio fra iPhone til Chromecast Audio generelt - således at al lyd fra iPhonen kan streames til Chromecast Audio?
Jeg mener ikke det kan lade sig gøre, du har sandsynligvis kun disse muligheder:
1. IPhone --> Apple TV/Airplay
2. Android SmartPhone --> Chromecast
3. Eller en Bluetooth løsning
4. Kabel Wink



Redigeret af itjf - 28-December-2020 kl. 09:11
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Kender I en metode til at streame audio fra iPhone til Chromecast Audio generelt - således at al lyd fra iPhonen kan streames til Chromecast Audio?

Jeg mener ikke det kan lade sig gøre, du har sandsynligvis kun disse muligheder:
1. IPhone --> Apple TV/Airplay
2. Android SmartPhone --> Chromecast
3. Eller en Bluetooth løsning
4. Kabel Wink



CHromecast virker fint til iOS.

Jeg tror så ikke Claus, at du skal regne med noget, da Chromecast Audio er desværre udgået af produktion.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 09:48
Har du prøvet med Google Home appen?

Den burde kunne det du efterspørger.


Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Kender I en metode til at streame audio fra iPhone til Chromecast Audio generelt - således at al lyd fra iPhonen kan streames til Chromecast Audio?
Jeg mener ikke det kan lade sig gøre, du har sandsynligvis kun disse muligheder:
1. IPhone --> Apple TV/Airplay
2. Android SmartPhone --> Chromecast
3. Eller en Bluetooth løsning
4. Kabel Wink

Tak ITJF - 4 fine workarounds, hvoraf nummer 2 er den, jeg indtil videre anvender fra en gammel Android-mobil.



Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Har du prøvet med Google Home appen?

Den burde kunne det du efterspørger.


Ja - IOS Google Home er installeret og alle mine Chromecast-højttalere og grupper er fint definerede og virker fint med Apps, der understøtter Chromecast.

Men man kan som udgangspunkt ikke bede IOS Google Home om at caste lyden, som man aktuelt afspiller. Det kan man fint på Android Google Home.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:



Jeg tror så ikke Claus, at du skal regne med noget, da Chromecast Audio er desværre udgået af produktion.

Det er vel kun selve Chromecast Audio devicen, der er udgået. Chromecast Audio findes jo stadig indbygget i diverse højttalere og andre - f.eks. Google Nest.


Redigeret af ClausBP - 28-December-2020 kl. 10:08
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:



Jeg tror så ikke Claus, at du skal regne med noget, da Chromecast Audio er desværre udgået af produktion.


Det er vel kun selve Chromecast Audio devicen, der er udgået. Chromecast Audio findes jo stadig indbygget i diverse højttalere og andre - f.eks. Google Nest.

ja det er kun enheden der er udgået.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu