recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Audio - Kan ikke justere volumen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Audio - Kan ikke justere volumen

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast Audio - Kan ikke justere volumen
    Sendt: 22-April-2016 kl. 16:29
Hejsa

Jeg har et setup på mit badeværelse med en forstærker og en chromecast audio som er gemt i et skab og så bruger jeg Spotify fra min(e) smartphone(s) som lydkilde og det virker sådan set også efter hensigten.

MEN jeg kan ikke justere volumen fra telefonen, hvilket irriterer mig grænseløst, men jeg kan se at det er et kendt problem, som jeg ikke har kunnet finde løsningen på.
Er der nogle af jer der har "knækket nøden"?
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2009
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 16:37
på min skal jeg da bare bruge lyd op og ned på siden af telefonen !
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 16:40
Det var jo også sådan det burde være (for alle)...

Er det en chromecast audio du har og bruger sammen med spotify?
Hvilken telefon?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 16:46
Næ - en normal chromecast 2 og en htc one mini og spotify - og det var det samme da jeg havde en chromecast 1
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Næ - en normal chromecast 2 og en htc one mini og spotify - og det var det samme da jeg havde en chromecast 1

Så er det derfor det virker hos dig... Det er så vidt jeg har kunnet læse mig frem til kun chromecast audio der har problemerne
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 17:06
prøv at lave en masse små enkel tryk på volume knapperne 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 17:22

prøv at lave en masse små enkel tryk på volume knapperne 
Det er prøvet... Slideren i programmet flytter sig også fint, men volumen ændrer sig ikke...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 18:25
Nå så ved jeg ik.. . du må ned og købe en normal chromecarst  2  ;-))
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 18:29

Nå så ved jeg ik.. . du må ned og købe en normal chromecarst  2  ;-))
Det hjælper ikke meget når forstærkeren ikke har hdmi indgang...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 18:39
Jamen det er der råd for - køb en adapter til et par 100 kr. - jeg er godt klar over at det er for dumt ;-))
Der må være en løsning ...

Men på den anden side - er det ikke lige meget i et bade rum - der tager man vel ikke sin telefon med våde hænder, der kan du vel bare skrue op på højtaleren 

Redigeret af Niller55 - 22-April-2016 kl. 18:44
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 18:42

Jamen det er der råd for - køb en adapter til et par 100 kr. - jeg er godt klar over at det er for dumt ;-))
Der må være en løsning ...
Google må bare se at få løst problemet... Der er MANGE der har samme problem...
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 20:21
Det var underligt, jeg kan sagtens ændre volumen på min cc audio. Men på vores iPad skal man bruge slideren inde ved "devices" popupen.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu