recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast Audio - Kan ikke justere volumen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast Audio - Kan ikke justere volumen

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Det var underligt, jeg kan sagtens ændre volumen på min cc audio. Men på vores iPad skal man bruge slideren inde ved "devices" popupen.
Hvilket device er det der virker?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2016 kl. 21:00

Det var underligt, jeg kan sagtens ændre volumen på min cc audio. Men på vores iPad skal man bruge slideren inde ved "devices" popupen.
Hvilket device er det der virker?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 19:20
I spotify appen. Når man trykker på devices, for at frembringe listen af enheder der kan stemme til. I bunden er der en volumen slider.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 19:30
Og det virker med Chromecast audio og chromecast 1. Chromecast 2 kan jeg ikke lige komme til nu, da knægten spiller playstation.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 19:33

Og det virker med Chromecast audio og chromecast 1. Chromecast 2 kan jeg ikke lige komme til nu, da knægten spiller playstation.
Men er du en af dem der har problemer med at skrue op/ned ved bare at bruge volumen knappen på telefonen? For hvis ikke du er, så løser det nok ikke problemet...
Jeg kan først komme til at teste hjemme i morgen...
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 19:50
Testede lige volume knapperne med min HTC One M8, en IPad mini og en iPad 3. Gen.Det virker både på cc audio og cc 1. Dog skulle der på iPad 3. gen lige lige trykkes en ekstra gang, for at den vågnede op.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2016 kl. 19:58
Men når jeg streamer musik fra min server via Plex. Er det kun på min Android mobil jeg kan bruge knapperne. På iPad skal bruge slideren. Hvilket også er en af grundene til, at jeg bruger min mobil frem for ipad, når jeg streamer.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 08:42
Nu fik jeg prøvet med volume slideren hvor man vælger hvad man vil streame til, men det virker heller ikke... Det er den samme som flytter sig når jeg trykker på den fysiske volume knap... Den flytter sig fint, men volumen ændrer sig ikke
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 08:48
Jeg fandt ud af at jeg kan skrue op/ned i Google Cast appen... Noget bøvlet... Håber da at Google snart finder ud af hvorfor der er så mange der har det problem
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 14:40
Hvad bruger du til at styre den med? Og hvilke apps giver dig problemer? Og er de apps er opdateret til sidste version?

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 14:45

Hvad bruger du til at styre den med? Og hvilke apps giver dig problemer? Og er de apps er opdateret til sidste version?

Jeg har prøvet med en OnePlus X, en Samsung Galaxy S5 og en Samsung Galaxy S6... Jeg bruger kun spotify som musikkilde

Alle enhederne laver samme fejl... Alle kører nyeste version

Redigeret af Mads Sørensen - 24-April-2016 kl. 14:46
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 17:17
Se nu undrer jeg mig da virkelig:

Jeg har også en Chromecast Audio et andet sted i huset som også havde dette problem, men som ikke bliver brugt ret tit.
Jeg prøvede lige at connecte til den og nu virkede volumen justering som det skal, så jeg prøvede lige den anden igen og satme om ikke den også virker nu...

Mit bud er at efter jeg justerede volumen i Google Cast appen, så har det gjort et eller andet som gør at det nu virker... Jeg kommer det nok ikke nærmere.

Jeg må hellere give mine erfaringer videre til de par stykker jeg kender med samme problemer.

Bare underligt at jeg ikke har kunnet finde løsningen, for jeg har brugt lang tid på at google og har derfor erfaret at MANGE har samme problemer.

Nu håber jeg bare at det fortsætter med at virke Smile

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu