|
Chromecast Audio med Server |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 09:23 |
Hej.
Min Squeezebox Classic er død, Så jeg skal have noget nyt. Jeg streamer min musik fra en server med Ubuntu server. Jeg bruger en Ipad og nogle gange en Android mobil til at styre musikken med. Jeg havde først tænkt mig at købe Raumfeld Connector 2. Men nu er Chromecast Audio kommet i mellemtiden. Og siden jeg normalt bruger et optisk kabel burde lyd forskellen vel ikke være så stor. Men hvad bruger man af programmer? Jeg har også en plex server kørende, tror i det ville være fint nok? |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
CC Audio understøtter diverse Streaming tjenester, såsom Deezer, Sporify, Pandora, Rdio og mange flere, tilslut den til dit anlæg, vælg den ønskede tjeneste, så er du kørende. Virker med Android, IOS og PC, Mac og Chromebook. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Har lige købt mig an Chromecast audio. Det virker fint Tunein radio. Så mangler jeg bare at få sat musik biblioteket op og købt mig et toslink mini kabel eller adapter, så jeg kan ligge det gule kabel blæk igen.
|
|
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
har du mulighed for at se om den virker med yousee musik ?
|
|
![]() |
|
Jeg har desværre ikke Yousee abonnement. Så jeg kan ikke rigtigt teste det. Og Yousee appen liggger heller ikke under Chromecast app kategorien.
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Nu har jeg ikke CC Audio, men CC V2.0, med den kan der afspilles You Music, ikke med Cast, men via Screen Mirror, så med den funktion kan der vises alt og afvikle alt lyd fra Telefon/Tablet, såfremt enheden har Screen Mirror/Screen Cast. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Haha.. Du svarer i øst, mens der spørges i vest :) OT: Her er en lille gennemgang af muligheder, selvom punkt 1 så går direkte imod overskriften :) http://www.guidingtech.com/37079/stream-music-chromecast/ Og når du har en PLEX server kørende, så virker det som den indlysende ved at gå. |
|
![]() |
|
Tak har nu fået tilsluttet via optisk kabel. Og er ved at skanne musik biblioteket med Plex server.
|
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Super.. Har du styr på ID3 tags i dine filer? Hvis ikke, så bliver det nok ret uoverskueligt.
Skriv endelig dine erfaringer med produktet :) |
|
![]() |
|
Ja jeg brugte dem også til squeeze server. Er ved prøve det af nu. Plex app'en kører ikke helt så smooth som squeezepad gjorde. Skal vidst lige have opdateret min plex server. Så den spiller mine flac filer direkte i stedet for at transcode. Den kører i hvert fald heller ikke gapless nu.
Redigeret af -claus- - 18-Oktober-2015 kl. 17:40 |
|
|
![]() |
|
Je har nu opdateret plex server og den reagere noget hurtigere nu. Der er dog ikke Gapless playback endnu. Jeg tror dog at det er en begrænsning i på selve Chromecasten
|
|
|
![]() |
|
Det indstiller du direkte i PLEX app'en på din telefon. Under indstillinger>avanceret>afspiller og så vælger du direkte stream og direkte afspilning.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |