recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast audio og streaming kvalitet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast audio og streaming kvalitet?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Men hvad er så den bedste streaming kvalitet/produkt som er tilgængelig på markedet?

Feks.mærke/model/produkt:

Pris: Entry
Pris: Mid.
Pris: High.

Bond Cool

Jeg kan godt høre forskel på min Node 2i i forhold til min Pi 4 med Ropiee. 

Men tvivler på, at forskellen forbliver markant på trods af en hop i pris...  
De sidste procent i lydkvalitet bliver dyre... 
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 09:46
Vil det sige at de små bokse til omkring kr. 2000,- som Hall, Yamaha og de før nævnte mærker kan indgå i et seriøst hifi-anlæg?

Bond Cool

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 3712
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2021 kl. 09:54

Vil det sige at de små bokse til omkring kr. 2000,- som Hall, Yamaha og de før nævnte mærker kan indgå i et seriøst hifi-anlæg?

Bond Cool

jeg ville først læse anmeldelser af dem. Så man kan få en idé om hvordan, de har sæt komponenterne sammen.
Stuen: Grundig oled, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub gammel Jamo men kører udemærket Shield tv 19 pro i stuen. Shield 2015 på 1.
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2013
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 00:38
Jeg synes cromecast audio er det værste l***
Der er et lille gap i hver eneste sang som jeg streamer.
Har skiftet til bluesound og alt kører perfekt.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Point: 833
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af jsh662 jsh662 skrev:

Har brugt chromecast audio i mange år uden problemer. Oplevede ikke forskel på lyden sammenlignet med cd, faktisk så har jeg pakket mine cd'r ned og bruger udelukkende chromecast audio som lydkilde 🙂 Hiver lyden ud optisk og sender den direkte ind i min forforstærker. 

Frank 

Redigeret af Frank13 - 18-December-2021 kl. 07:51
Til top
jsh662 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2013
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsh662 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 09:20
Jeg brugte det indbygget i en NAD C338 og måske det er der kæden hopper lidt.
Har brugt både tidal og yousee musik - begge med samme resultat.
Lydkvaliteten var super fin til mig men det lille knæk i lyden var træls.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 10:17

Bond Cool

Efter min mening, så kan de fint indgå i mere seriøse anlæg. Om ikke andet for at give sit eksisterende anlæg, streaming muligheder.

Men snakker vi anlæg til +50K så bør man nok gå lidt op i kvalitet, f.eks Primare NP5 Prima MK II eller SOtM SMS-200 eller enheder i den klasse...

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2021 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af jsh662 jsh662 skrev:

Ja, den understøtter ikke gapless playback - Det kan være en dealbreaker for nogle... Lyden er dog ok, efter min mening.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu