|
Chromecast audio og streaming kvalitet? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Gofiland ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 80 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan godt høre forskel på min Node 2i i forhold til min Pi 4 med Ropiee. Men tvivler på, at forskellen forbliver markant på trods af en hop i pris... De sidste procent i lydkvalitet bliver dyre...
|
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 395 |
Vil det sige at de små bokse til omkring kr. 2000,- som Hall, Yamaha og de før nævnte mærker kan indgå i et seriøst hifi-anlæg?
Bond ![]() |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 3712 |
|
|
Stuen: Grundig oled, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub gammel Jamo men kører udemærket Shield tv 19 pro i stuen. Shield 2015 på 1.
|
|
![]() |
|
jsh662 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-August-2013 Status: Offline Point: 54 |
Jeg synes cromecast audio er det værste l***
Der er et lille gap i hver eneste sang som jeg streamer. Har skiftet til bluesound og alt kører perfekt.
|
|
![]() |
|
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Sted: Snekkersten Status: Offline Point: 833 |
Har brugt chromecast audio i mange år uden problemer. Oplevede ikke forskel på lyden sammenlignet med cd, faktisk så har jeg pakket mine cd'r ned og bruger udelukkende chromecast audio som lydkilde 🙂 Hiver lyden ud optisk og sender den direkte ind i min forforstærker. Frank
Redigeret af Frank13 - 18-December-2021 kl. 07:51 |
|
![]() |
|
jsh662 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-August-2013 Status: Offline Point: 54 |
Jeg brugte det indbygget i en NAD C338 og måske det er der kæden hopper lidt.
Har brugt både tidal og yousee musik - begge med samme resultat. Lydkvaliteten var super fin til mig men det lille knæk i lyden var træls. |
|
![]() |
|
Gofiland ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2017 Sted: Sjælland Status: Offline Point: 80 |
Efter min mening, så kan de fint indgå i mere seriøse anlæg. Om ikke andet for at give sit eksisterende anlæg, streaming muligheder. Men snakker vi anlæg til +50K så bør man nok gå lidt op i kvalitet, f.eks Primare NP5 Prima MK II eller SOtM SMS-200 eller enheder i den klasse... |
|
![]() |
|
Ja, den understøtter ikke gapless playback - Det kan være en dealbreaker for nogle... Lyden er dog ok, efter min mening.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |